با سلام خدمت شما کاربرای عزیز ، امیدوارم که حالتون خوب باشه. در سلامتی و شادی با آموزش امروز ما که درمورد نحوه ی نصب پوسته ها (theme) در سایت WordPress است همراه بمانید .در این آموزش نحوه ی نصب و فعال سازی پوسته یا theme ها را در سایت به شما خواهیم آموخت. برای نصب پوسته ی جدید در سایت WordPress خود مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱٫ به ابزار نصب پوسته در صفحه ی مدیریت سایت خود دسترسی پیدا کنید.

۲٫ یک پوسته از پوشه ی WordPress theme انتخاب کرده و نصب کنید.

۳٫ و یا پوسته ای را که قبلا دانلود کرده اید را بارگذاری نمایید.

دسترسی به ابزار نصب در صفحه ی Admin سایت

اولین گام در نصب پوسته ی جدید WordPress، ورود به صفحه ی admin سایت می باشد. پس از دسترسی به ناحیه ی مدیریت سایت، المان Appearance را از کادر Dashboard انتخاب کرده و در لیستی که ظاهر می شود گزینه ی Themes را انتخاب نمایید.
در این صفحه تمامی پوسته هایی را که هم اکنون در سایت WordPress خود نصب شده و آماده دارید، مشاهده می کنید. به منظور افزودن پوسته ی جدید، کافی است تب Install Themes را انتخاب کنید.

در اینجا، دو راه برای افزودن پوسته ی جدید وجود دارد. می توانید پوسته ی مد نظر را در فیلد جستجو وارد کنید که نتایجی را از پوشه ی اصلی یا دایرکتوری حاوی پوسته ها از سایت WordPress.org برمی گرداند و یا پوسته ای را از حافظه ی رایانه ی خود در سایت بارگذاری نمایید.

انتخاب theme از سایت رسمی WordPress

آسان ترین روش برای نصب پوسته در سایت WordPress، دریافت آن از themes directory خود سایت WordPress می باشد. در این روش شما می توانید پوسته ی مورد نیاز خود را مسقیما از طریق صفحه ی Admin سایت جستجو نمایید. تمامی پوسته های موجود در پوشه ی اصلی سایت بایستی برچسب و تگ هایی داشته باشند که قابلیت آن ها را توصیف کرده و به شما اجازه می دهد پوسته ی مناسب و دلخواه خود را بهتر بیابید.

اگر اسم تم مورد نظر را می دانید، با وارد کردن آن در فیلد جستجو می توانید به راحتی آن را پیدا کرده و دانلود نمایید.

اما در بیشتر مواقع اسم تم مد نظر را در دست نداریم. به این خاطر است که از امکان Feature Filter استفاده می کنیم. می توانید با اعمال فیلتر، به عنوان مثال فقط تم های سیاه و سفید، تم های دو ستونه که دارای پهنای تنظیم پذیر هستند را جستجو نمایید. ابتدا تگ آن ها را بررسی کرده، سپس دکمه ی Apply Filters را فشار دهید.

حال تمامی پوسته هایی که با معیار و فیلتر جستجوی تعیین شده مطابقت دارد، برای شما به نمایش در می آید. اگر مکان نمای موس را بر روی هر یک از آن ها معلق نگه دارید، دو گزینه نمایش داده می شود: ۱٫ مشاهده ی نسخه ی نمایشی از آن ۲٫ نصب پوسته. پس از انتخاب تم مد نظر، کافی است بر روی دکمه ی آبی رنگ Install کلیک نمایید.

برنامه ی WordPress تم مورد نظر را برای شما دانلود کرده و در سایت نصب می کند. اکنون کافی است در صفحه ی بعدی که به آن هدایت (redirect) می شوید، بر روی لینک Activateکلیک نمایید.

اگر به صفحه ی اصلی سایت خود بروید، ظاهر جدید آن را مشاهده خواهید کرد.

بارگذاری تم های دانلود شده

اگر پوسته ای در دست دارید که در لیست تم های WordPress.org موجود نمی باشد، در آن صورت می توانید به راحتی پوسته ی مورد نظر را از Themes ->Install Themes در سایت WordPress خود بارگذاری نمایید. برای این منظور، بر روی لینک Upload در بالای صفحه کلیک نمایید.

حال بر روی دکمه ی Choose File کلیک کرده، آرشیو تم مورد را از حافظه ی رایانه ی خود انتخاب نمایید و سپس بر روی دکمه ی Install Now کلیک کنید.

در عرض چند ثانیه، WordPress پوسته ی مورد نظر را آپلود کرده، آرشیو تم را از حالت فشرده خارج می سازد. حال فقط باید بر روی لینک Activate در زیر پیامی که در پی نصب موفقیت آمیز تم نمایش داده می شود، کلیک نمایید.

به صفحه ی اصلی پیمایش نموده و پوسته ی تازه بارگذاری شده را مشاهده نمایید.