شما این روزها در اغلب وب سایت ها دکمه ی +۱ گوگل را می بینید ولی با اضافه کردن این دکمه به سایت خود شاید متوجه کند شدن سرعت بارگذاری و همچنین کاهش تعداد بازدید کنندگان سایت خود شده باشید. اما واقعاً علت این مشکل چیست و از کجا نشات می گیرد؟ در پاسخ به این پرسش ها باید عرض کنم که دکمه ی +۱ گوگل در حالت کلی به دلیل استفاده از پروتکل HTTPS جهت بارگذاری کد جاوا اسکریپت مربوطه، کمی دیر بارگذاری می شود و بدتر از آن این که مسئولین کشور ما چندان تمایلی به استفاده ی کاربران از این پروتکل ندارند و به عمد سرعت بارگذاری تمامی اطلاعات تحت این پروتکل را کند می کنند.
Google Plus
با این وجود هنوز هم می توان به سادگی و بدون کوچکترین مشکلی و بدون محسوس بودن کاهش سرعت بارگذاری سایت، از دکمه ی +۱ گوگل استفاده کرد! برای انجام این کار نیز کافیست که کد مربوطه را به صورت غیر هم زمان یا asynchronous در قالب سایت خود فراخوانی کنید. به این معنی که خود دکمه را در جای مورد نظرتان قرار دهید و بخش بارگذاری کد جاوا اسکریپت دکمه را در آخرین بخش قالب سایت قرار دهید. به این ترتیب ابتدا تمامی بخش های صفحه ی سایت، بارگذاری خواهد شد و پس از بارگذاری کل صفحه، بارگذاری فایل جاوا اسکریپت +۱ آغاز خواهد شد.

چگونگی قرار دادن دکمه ی +۱ بدون کاهش سرعت بارگذاری سایت را نیز در ادامه توضیح خواهم داد:

ابتدا قطعه کد زیر را در آخرین بخش از قالب سایت خود قرار دهید. بهتر است این کد را در قسمت footer و بعد از کدهای مربوط به نمایش تعداد بازدید سایت و درست قبل از تگ پایانی <body/> قرار دهید. با انجام این کار، حتی کد مربوط به آمار بازدید سایت تان هم قبل از بارگذاری کد جاوا اسکریپت دکمه ی +۱ بارگذاری خواهد شد و به این ترتیب آمار بازدید سایت تان به درستی ثبت خواهد شد و این تصور که پس از اضافه کردن دکمه ی +۱ آمار بازدید سایت تان کم شده است از بین خواهد رفت!

<script type=”text/javascript”>
(function (d, t) { var g = d.createElement(t), s = d.getElementsByTagName(t)[0]; g.async = true; g.src = ‘https://apis.google.com/js/plusone.js’; s.parentNode.insertBefore(g, s); })(document, ‘script’); </script>

حال کافیست کد زیر را نیز در محل مورد نظرتان مانند انتهای هر نوشته یا ابتدای هر نوشته قرار دهید.

۱     <g:plusone></g:plusone>