سلام خدمت شماعزیزان، امیدوارم که خوب باشید.اموزشی در مورد نحوه ی بروز رسانی سایت به صورت خودکار براتون میگذارم . امیدوارم که براتون مفید باشه.در ویرایش ۳٫۷ ورد پرس، قابلیت جدیدی به مجموعه امکانات برنامه ی کاربردی اضافه شد و آن بروز رسانی خودکار می باشد. در این آموزش مکانیزم بروز رسانی خودکار، نحوه ی پیکربندی آن و نیز غیرفعال ساختن این قابلیت درصورت نیاز به انجام آپدیت به صورت دستی را به شما خواهیم آموخت.

این مبحث موضوعات زیر پوشش می دهد:

۱٫ پیکربندی و تنظیمات پیش فرض مکانیزم بروز رسانی خودکار

۲٫ نحوه ی فعال سازی قابلیت مدیریت آپدیت به نسخه های اصلی منتشر شده

۳٫ نحوه ی فعال سازی امکان آپدیت افزونه ها

۴٫ نحوه ی فعال سازی آپدیت های پوسته (تم) سایت

۵٫ نحوه ی غیرفعال ساختن بروز رسانی های آپدیت هسته ی وردپرس و فعال سازی قابلیت بروز رسانی خودکار افزونه ها و پوسته ها

۶٫ نحوه ی غیرفعال سازی کامل مکانیزم بروز رسانی خودکار WordPress

پیکربندی پیش فرض قابلیت بروز رسانی (auto-update)

از ویرایش ۳٫۷ به بعد، سایت WordPress با انتشار آپدیت جدید (به عنوان مثال در زمینه ی امنیت سایت یا یک نسخه ی جزئی) خودش به صورت خودکار بروز رسانی می شود. برای مثال اگر سایت شما بر روی ویرایش ۳٫۷٫۰ مستقر است و ویرایش ۳٫۷٫۱ از این CMS منتشر شده، در آن صورت WordPress خودش را به صورت خودکار بروز رسانی می کند. حال اگر وردپرس ۳٫۸ (یک نسخه ی اصلی) منتشر شود، در آن صورت بایستی به صورت دستی CMS (وردپرس) خود را به آن ارتقا دهید.

نکته ی بسیار مهم: در صورت استفاده از سیستم مدیریت و کنترل ورژن (version control system)، باید بدانید که وردپرس آپدیت های خودکار آن را غیرفعال می کند. در واقع بلافاصله بررسی می کند آیا ورژن مورد استفاده Subversion، Git، Mercurial یا Bazaar هست.

نحوه ی فعال سازی امکان آپدیت خودکار به نسخه ی اصلی

اگر می خواهید قابلیت بروز رسانی خودکار WordPress، آپدیت های اصلی (ارتقا به نسخه های اصلی بالاتر، برای مثال از ۳٫۷٫۱ به ۳٫۸) را نیز مدیریت کند، کافی است یک خط کد برای پیکربندی اضافه کنید. برای این منظور، فایل wp-config.php را از فولدر ریشه فایل های نصبی WordPress باز کرده، و این خط کد را به آن اضافه نمایید:

define(‘WP_AUTO_UPDATE_CORE’, true);

فعال سازی بروز رسانی خودکار افزونه ها

اگر می خواهید افزونه هایی که تاکنون نصب کرده اید، به صورت خودکار و با منتشر شدن نسخه ی جدید، توسط خود WordPress بروز آوری شود، بایستی کد زیر را مشابه نمونه ی فوق به فایل wp-config.php اضافه کنید. اما این بار، یک فیلتر برای فعال سازی قابلیت بروز رسانی خودکار افزونه ها بکار می رود.

add_filter( ‘auto_update_plugin’, ‘__return_true’ );

نحوه ی فعال سازی قابلیت آپدیت پوسته های سایت

اگر می خواهید WordPress به صورت خودکار بروز آوری تم ها را مدیریت کند، بایستی کد زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید:

add_filter( ‘auto_update_theme’, ‘__return_true’ );

نکته: این روش تنها زمانی با موفقیت کار می کند که پوسته ی مورد نظر را از repository رسمی وردپرس دانلود کرده باشید. برای مثال، اگر یک تم پولی دانلود کرده باشید یا پوسته ی دلخواه را از سایت یک طراح بارگیری کرده باشید، با ارائه ی نسخه ی جدید تم به صورت خودکار آپدیت نمی شود.

غیرفعال سازی قابلیت آپدیت هسته ی وردپرس و فعال سازی امکان بروز رسانی افزونه ها و پوسته های سایت

اگر می خواهید قابلیت آپدیت خودکار هسته ی وردپرس را غیرفعال کنید، اما آن را برای افزونه ها/تم های سایت فعال نمایید، می بایست کدهای زیر را در فایل wp-config.php اضافه کنید.

برای غیرفعال سازی آپدیت هسته ی وردپرس:

define( ‘WP_AUTO_UPDATE_CORE’, false );

جهت فعال سازی قابلیت آپدیت خودکار تم ها و پلاگین ها:

add_filter( ‘auto_update_plugin’, ‘__return_true’ );

add_filter( ‘auto_update_theme’, ‘__return_true’ );

غیرفعال کردن قابلیت آپدیت خودکار WordPress

برای غیر فعال ساختن قابلیت بروز رسانی خودکار در WordPress، ابتدا فایل wp-config.php را باز نموده و سپس کد زیر را به آن اضافه کنید:

define( ‘AUTOMATIC_UPDATER_DISABLED’, true );

نکته ی بسیار مهم:

اگر قابلیت بروز رسانی خودکار WordPress را به طور کلی از کار باندازید، همراه با آن بروز رسانی خودکار تمامی افزونه ها، پوسته ها و نیز auto-update های هسته، همگی صرف نظر از پیکربندی جداگانه ی تم ها و افزونه ها غیرفعال می شوند.