سلام کاربران عزیز ، حالتون چطوره ؟ امیدوارم که شاد و سلامت باشید و از اموزشهای ما درطراحی سایتتون استفاده نمایید اموزش امروز ماکه درموزد مدیریت مجموعه جوملا است  در واقع مجموعه بندی به نوعی باعث میشه محتوای سایتتون رابهتر بتونید سازماندهی کنید  باما همراه باشیددرادامه ..

برای مثال، می توان مقاله های مشابه را در طبقه ای یکسان قرار داد و برای معارفه ی آن ها صفحه ای جداگانه به وجود آورد.

فهرست محتوا

چگونه می توان مجموعه بندی مطالب را مدیریت کرد؟

چگونه می توان مجموعه ها را مدیریت کرد؟

چگونه می توان کامپوننت مجموعه ها را در جوملا لیست کرد؟

چگونه باید مجموعه بندی مطالب را مدیریت کرد؟

مجموعه بندی مقالات به منظور سازمان دهی و طبقه بندی هر چه بهتر محتوا صورت می گیرد . چناچه در وب سایتتان صفحات مختلفی دارید و درباره ی موضوعات مختلف در آن بحث می کنید، توصیه می شود از مجموعه بندی برای سازمان دهی و طبقه بندی هر چه بهتر محتوا استفاده کنید . مجموعه بندی مقاله از طریق Content manager (مدیریت مطلب)انجام می پذیرد. برای افزودن مجموعه ی جدید، به content -> category manager -> Add new category (محتوا –> مدیریت مجموعه –> ایجاد مجموعه جدید)مراجعه کنید.

ایجاد مجموعه جدید در جوملا

مجموعه ها ویژگی (property) های زیادی ندارند. چناچه قصد دارید مجموعه های زیادی ایجاد کنید، توصیه می شود توصیف مختصری از هر یک از آن ها بنویسید تا هنگام افزودن مقاله به آن ها با مشکل مواجه نشوید. با این حال، افزودن توصیف امری الزامی نیست. تنها کافی است عنوان دلخواه را برای مقاله انتخاب و روی دکمه ی سبز SAVE (ذخیره)کلیک کنیم.

حال ، می توان مطلب جدید را در مجموعه مورد نظر قرار داد.

قرار دادن مطلب در یک مجموعه در سایت جوملایی

چگونه باید کامپوننت مجموعه ها را مدیریت کرد؟

بسیاری از کامپوننت های جوملا از امکان مجموعه بندی بهره می برند. برای مثال، می توانید feed هایی که در وب سایت خود به نمایش گذاشته اید را در گروه های مختلف قرار دهید.

تنها تفاوتی که بین مجموعه بندی کامپوننت و مطلب وجود دارد این است که هنگام اتنخاب categories menu (کامپوننت مورد نظر)، مستقیماً به categories manager (مختص) آن کامپوننت ارجاع داده می شوید. در این مرحله باید برای افزودن مجموعه ی جدید روی دکمه ی سبز New کلیک نمود.

ساخت فید خبری جدید

صفحه ی پیش رو دقیقاً همان صفحه ای است که برای مجموعه بندی مطلب به کار بردید – Category Title، Description (اختیاری) را افزوده و روی دکمه ی Save (ذخیره)کلیک می کنیم.

clip_image004[1]clip_image005[2]clip_image005[3]

ساخت مجموعه فید خبری جدید

حال می توان از مجموعه ((category جدید به منظور گروه بندی component item ها استفاده کرد.

لیست کردن مجموعه ها در صفحه ی joomla

برای لیست کردن مجموعه ها در صفحه ی وب سایت، باید از قابلیت های موجود در منوی جوملا استفاده کرد. ابتدا، باید آیتمی جدید به منو اضافه نمود. این بار، باید گزینه دیگری از منو را مورد استفاده قرار داد. برای انجام این کار باید به menus -> main menu -> add new menu item (منو –> منوی اصلی –> ایجاد آیتم منوی جدید)مراجعه کرد.

ایجاد آیتم منو در جوملا

در این مرحله، روی دکمه ی Select (انتخاب)کلیک کرد تا نوع گزینه ی مورد نظر مشخص شود.

clip_image004[2]

ایجاد آیتم منو در جوملا

در این بخش menu item (آیتم منوی جدید)ای اضافه می کنیم که تمامی مجموعه (category) مطالب قدیمی را نیز نشان دهد. برای انجام این کار، بخش Articles (مطلب)را باز کرده و روی گزینه ی list all categories (نمایش همه مجموعه ها)کلیک می کنیم.

clip_image005[4]clip_image005[5]

ایجاد آیتم منو در جوملا

سرانجام، عنوان مورد نظر menu item (آیتم منو)و سطح بالاترین مجموعه ای که مایلید به نمایش گذاشته شود را انتخاب کنید . چنانچه مایلید تمامی مجموعه ها را به نمایش بگذارید، گزینه ی “Root” را انتخاب می کنیم. چناچه قصد داشته باشیم تنها sub-category (زیر مجموعه(های یک مجموعه ی خاص را به نمایش بگذاریم، باید آن را به عنوان مهم ترین و سطح بالاترین مجموعه (top level category) ی خود انتخاب کنیم.برای ذخیره سازی اصلاحات، روی دکمهSave  (ذخیره)کلیک کنید.

ایجاد آیتم منو در جوملا

پس از اینکه روی گزینه ی menu item (آیتم منوی)جدید (به نام) Categories menu (منوی مجموعه ها)کلیک کردید، فهرستی از تمام (مجموعه) مقالات پدیدار می گردد. کنار هر مجموعه شماره ای وجود دارد که تعداد مقالات موجود در مجموعه مربوطه را نشان می دهد .

توجه : تنها آن مجموعه published category وpublic هایی که حداقل یک published content  و    public دارند، لیست شده و به نمایش گذاشته می شود .