با آموزش غیر فعال سازی قابلیت ورود با آدرس ایمیل در خدمتتان هستیم. وردپرس با انتشار نسخه ۴٫۵ امکان ورود کاربران را با آدرس ایمیل بدل از نام کاربری میسر ساخته است. این قابلیت گاهی به علت در دسترس بودن آدرس ایمیل کاربران باعث ایجاد مشکلات امنیتی و هم شدن سایت شود. اگر آدرس ایمیل کاربری در دسترس دیگر افراد باشد که معمولا این چنین است و رمز عبور ساده ای برای آن حساب فرض شده باشد شانس اختراق و دست یابی به آن سایت بسیار بالاست در ادامه به شما می آموزیم که چگونه امکان ورود با آدرس ایمیل را غیر فعال کنید.

 

غیر فعال سازی قابلیت ورود با آدرس ایمیل با استفاده از افزونه

برای عدم اجازه ورود با آدرس ایمیل به جای نام کاربری ابتدا باید افزونه  No Login by Email Address را از مخزن وردپرس دانلود و نصب نمایید و فعال کنید.

این پلاگین هیچ گونه پلان تنظیمات و دستورات اضافی را ندارد و فورا پس از نصب و فعال سازی افزونه امکان ورود از طریق ایمیل را غیر فعال می کند همانطور که در تصویر زیر می بینید نام Email نیز از کنار نام Username  حذف می شود.

 

اطلاعات بیشتر و دانلود افزونه No Login by Email Address از مخزن وردپرس

غیر فعال سازی قابلیت ورود با آدرس ایمیل با استفاده از کد نویسی

این روش به تمیزی استفاده از افزونه نمی باشد. اما می توانید با افزودن کد زیر به فایل Functions.php وردپرس خود به خواسته ی خود برسید.

remove_filter( 'authenticate','wp_authenticate_email_password', 20 );

مشکل این کد این است که پس از افزودن نام Email از سر در صفحه ورود حذف نمی شود اما باز هم اجازه ورود از طریق آدرس ایمیل بدل از نام کاربری را به کاربر نمی دهد.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید  بخش آموزش رجیران آموزش های امنیتی بسیاری را در خود به زبان فارسی برای شما کاربران عزیز جای داده است.