در قسمت قبل  نجوه ی  سریع سازی سایت و بهینه سازی سایت‌ها و همچنین توضیحات کلی درباره نحوه بهینه سازی سایت و برطرف کردن برخی خطاها برای افزایش سرعت لود سایت و بهینه سازی سایت مطرح کردیم . بخش اول آموزش بهینه سازی سایت را میتوانید از لینک زیر مشاهده کنید :
آموزش  سریع سازی و بهینه سازی سایت (بخش اول)

در این بخش از بهینه سازی سایت به ادامه برطرف کردن خطاهای موجود در سایت gtmetrix برای افزایش سرعت لود شما و کاهش زمان لود سایتتان میپردازیم . در بخش گذشته درباره کلیات سایت gtmetrix و برطرف کردن سه خطا ار خطاهای موجود در سایت شما صحبت کردیم حال به ادامه برطرف کردن خطاهای مختلف در بخش page speed سایت gtmetrix میپردازیم :

۴٫ Minify CSS : در این بخش از شما خواسته میشود که css‌های سایتتان را با css‌های بهینه سازی شده ای که خود سایت جی تی متریکس در اختیارتان قرار میدهد عوض کنید برای این کار در جلوی لینک هر سی اس اس نوشته شده توسط جی تی متریکس روی گزینه optimized version کلیک کنید سپس سایت در صفحه باز شده کد سی اس اس بهینه سازی شده را در اختیار شما قرار میدهد که تنها لازم است کد css داده شده را با css اصلی خودتان عوض کنید برای اینکار به‌هاست خود و آدرس لینک css قالبتان رفته و بر روی آن کلیک کرده و گزینه edit را بزنید سپس همه کدهای موجود در آن را پاک کرده و کد داده شده توسط gtmetrix را جایگزین کرده و ذخیره کنید . دقت کنید قبل از انجام از css‌های خود یک بک آپ تهیه کنید .

۵٫ Inline small JavaScript : در این بخش از شما خواسته میشود کد جاوا اسکریپت (js) کوچکی را که در سایتتان است از حالت فایل js خارج کرده و به صورت کد در سایت قرار بدهید . برای اینکار فایل js مورد نظر را باز کرده و سپس کل کدهای موجود در آن را کپی کرده و در سایتتان در جای فایل js به صورت کد جاوا اسکریپت به صورت زیر قرار دهید :

<script>کد</script>

۶٫ Enable gzip compression : در این بخش از شما خواسته میشود که فشرده سازی و زیپ را بر روی‌هاست خود فعال کنید و مرورگر کاربر برای لود ابتدا فایل‌ها را extract کرده و سپس در اخیتار او قرار میدهد که باعث افزایش سرعت لود میشود . بسیاری مدیریت محتوا‌ها مانند انجمن ساز وی بولتین و وردپرس در خود یا با نصب افزونه این امکان را به صورت اتوماتیک دارند اما برای برخی دیگر قرار دادن کد زیر در فایل کانفیگ اسکریپت مدیریت مختوا در‌هاست خود میتواند بسیار موثر باشد .

<? ob_start(“ob_gzhandler”); ?>

۷٫ Avoid bad requests : در این بخش از شما خواسته میشود تا فایل‌هایی که در سایتتان ارور نات فوند میدهند و موجود نیستند را از بین ببرید . برای مثال شما در کد قالبتان از لینک عکس استفاده کرده اید در شرایطی که این عکس در‌هاست موجود نیست برای از بین بردن این بخش شما باید یا عکس یا فایلی با همان نام در همان مسیر‌هاست خود با کارایی مشابه ایجاد کنید و یا اینکه در قالب خود لینک مورد نظر را به لینک دیگری تغییر بدهید که کارایی درست آن لینک را داشته باشد