دوستان خوبم سلام . حالتون چطوره ؟ انشاء..همیشه سالم و سلامت باشید . براتون اموزش جدیدی در بخش وردپرس فراهم کرده ایم و از شما دوستان می خواهیم با ما تا انتهای این آموزش وردپرس همراه شوید . شاید بعضی از وب سایت ها با توجه به محتوا و موضوعی که دارند نیاز به ساخت انجمن برای پرسش و پاسخ کاربران شان داشته باشند . افزونه ای را برای شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن بتوانید انجمن ساده ای را بسازید و بیشتر مناسب افرادی می باشد که می خواهند برای سایت وردپرس خود یک جامعه مجازی ساده ای داشته باشند .
آموزش ساخت انجمن مجازی در وردپرس

در این اموزش افزونه ای را که معرفی می کنیم می تواند برای شما یک جامعه مجازی ساده و در این حال کاربردی را طراحی کند که قابلیت تغییر در بخش دیدگاه ها وجود دارد و قابلیت های دیگری را هم می توانید در این جامعه مجازی داشته باشید . پیش از این که این افزونه وردپرس را برای شما معرفی کنیم در ابتدا به بررسی عملکرد ان در وردپرس می پردازیم که به صورت زیر می باشد :

با استفاده از این افزونه می توانید شما در وب سایت خود دو عملکر متفاوت داشته باشید :

ساخت انجمن و یا فروم
شما می توانید با نصب این افزونه در وب سایت خود یک انجمن ساده و کاربردی برای وب سایت خود راه اندازی کنید و کاربران بتوانند به راحتی در آن بحث و گفت و گو کنند .

قابلیت ایجاد دیدگاه ها
با نصب این افزونه می توانید بخش دیدگاه ها را تکمیل تر کنید و تغییراتی را بدهید و قابلیت آپلود تصاویر و ویدئوها را در بخش دیدگاه ها فراهم نمایید تا کاربران بتوانند نظرهایی بهتر ارسال کنند و اگر شما می خواهید برای کاربران خود این امکان را فراهم کنید از این افزونه وردپرس حتما استفاده کنید .

حال دوستان در این آموزش وردپرس به بررسی و ساخت انجمن و فروم می پردازیم و در آموزش های بعدی درباره ی دیدگاه ها و تنظیمات آن برای شما توضیحاتی می دهیم ، پس برای شروع کار شما می توانید افزونه مورد نظر را از لینک زیر دانلود کنید و در وب سایت خو نصب نمایید :
دانلود افزونه bublaa forum and comments
این فایل افزونه را پس از نصب در پنل وردپرس تون باید فعال سازید تا بتوانید به تنظیمات ان دسترسی داشته باشید ، پس از فعال سازی افزونه شما می توانید گزینه ی Bublaa را در پنل خود مشاهده کنید و با کلیک بر روی این گزینه به تنظیمات ان بپردازید که در زیر به بررسی گزینه های این صفحه می پردازیم :

General :

در ابن قسمت شما نام انجمن وردپرس خود را وارد نمایید .

Embedding Forum :

از منوی کشویی این بخش برگه ی مربوط به فروم را انتخاب نمایید .

دوستان عزیز دقت کنید وقتی شما این افزونه را نصب و فعال کردین در بخش وردپرس شما برگه ای به اسم Forum به صورت خودکار ساخته می شود و شما می توانید ان را انتخاب کنید ، ولی گزینه ی فوق به صورت پیش فرض بر روی این برگه می باشد .

Embedding Comments :

قرار گیری کامنت ها را در اینجا تعیین کنید که می توانید فعال یا غیر فعال سازید و همچنین فرمت تاریخ را هم مشخص نمایید .

Activity widget :

برای این که شما اخرین فعالیت انجمن خود را نمایش دهید ، لازم است که ابزارک مربوط به ان را فعال سازید تا در محل مناسبی قرار دهید .

سپس دوستان تنظیمات این صفحه را ذخیره نمایید تا به سراغ ادامه کارها برویم . سپس شما باید انجمن وردپرس خود را بسازید ، حال برای ساخت این انجمن باید به سایت افزونه بروید و در آن برای خود اکانتی را بسازید . با وارد کردن اکانت جیمیل خود می توانید وارد شوید و پس از این که به سایت Bublaa وارد شدید باید تلاش کنید تا فروم خود را ایجاد کنید ، با کلیک بر روی گزینه create new forum به صفحه ی ایجاد فروم وارد می شوید و باید در این صفحه اطلاعاتی را که لازم است پر نمایید :

Name : در این بخش از تنظیمات شما باید نام انجمن خود را وارد کنید و دقیقا همان نامی باشد که در تنظیمات افزونه وردپرس وارد کرده اید . دقت کنید که نام انجمن حتما باید لاتین باشد !!!!
Description : یک توضیح بسیار کوتاه در مورد انجمن وردپرس خود بنویسید . می توانید توضیحات خود را به صورت فارسی بنویسید .
picture : تصویری را که می خواهید برای انجمن قرار دهید ، اپلود کنید .
Header image : انتخاب سربرگی برای فروم است .
option : در این بخش شما باید به سوالاتی که مشاهده می کنید ، پاسخ دهید .

سپس تنظیمات لازمه را انجام دادین برای ساخت انجمن وب سایت تون بر روی گزینه ی Create کلیک نمایید تا جامعه ی مجازی وردپرس شما ساخته شود . حال شما برگه ای را که در تنظیمات افزونه برای انجمن ایجاد کردین را می توانید در وب سایت خود مشاهده کنید و از انجمنی که ساخته اید ، استفاده کنید و در انجمن خود فایل و تصاویر آپلود کنید و آنها را تغییر دهید . خب دوستان امیدوارم که این اموزش مورد استفاده ی شما قرار گرفته باشد .

از شما همراهان عزیز می خواهم با آموزش های ما و معرفی قالب های وردپرس با ما همراه باشید و از همراهی تون تا انتهای این بخش کمال تشکر را دارم . با آرزوی موفقیت روز افزون و سلامتی برای شما دوستان خوبم

پیروز و موفق باشید