پیج رنک تقلبی موضوع جدیدی است که بعضی از مدیران سایت از این ترفند برای بالا بردن رنک سایت خود استفاده می کنند و ما در این قسمت می خواهیم شما را با نحوه ی تشخیص این پیج رنک های تقلبی آشنا کنیم.

موضوع از این قرار است که مدیر یک سایت با استفاده از تکنیک cloacking روبات های موتور جستجو را با کد ۳۰۱ به سمت سایتی با پیچ رنک بالا هدایت می کند و افراد عادی سایت او را میبنند. همین موضوع باعث میشود که ابزارهای نمایش دهنده پیج رنک رتبه بالایی برای آن نشان دهند.

پیچ رنک تقلبی چه فایده ای دارد؟

شخصی که چنین سایتی ایجاد میکند می تواند آن را با قیمت بالا به فروش برساند و یا اینکه روی آن سایت لینک بفروشد. در حال حاضر دو سایت با رنک ۷ به صورت تقلبی وجود دارند که اقدام به چنین کاری میکنند و برخی از افراد که میخواهند سایت خود را به فروش برسانند از چنین روش هایی استفاده می کنند.

چگونه تشخیص دهیم که پیج رنک یک سایت تقلبی است؟

معمولا  سایت هایی که قدمت کمی دارند نمی توانند پیج رنک بالایی داشته باشند، بنابراین از تاریخ ثبت دامنه می توان این موضوع را تشخیص داد. همچنین یک روش دیگر برای این موضوع وجود دارد و آن هم استفاده از ابزارهای پیش بینی پیج رنک است. این ابزارها با اتصال به سرورهای مختلف گوگل پیج رنک فعلی سایت را مشخص کرده و پیج رنک آینده را پیش بینی می کنند. اگر سایت فوق از روش پیج رنک تقلبی استفاده کرده باشد مقدار پیش بینی و فعلی سایت یکسان خواهند بود و هیچ مقدار اعشاری نخواهند داشت.

یک ابزار مناسب برای پیش بینی پیج رنک

برای پیش بینی مقدار پیج رنک سایت خود می توانید از سایت http://www.seomastering.com/pagerank-prediction.php استفاده کنید. در صورتی که مقدار پیش بینی و فعلی یکسان و بدون اعداد اعشار بود بیانگر این است که پیج رنک سایت فوق تقلبی است.