سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه سری آموزش های بازاریابی محتوا در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.در این سری در صورتی که در قسمت قبل همراه من بوده باشید و قسمت اول این مقاله را مطالعه کرده باشید میدانید که در چه مورد صحبت کرده ام و چه مواردی را در این زمینه مورد بررسی قرار داده ام.حال در صورتی که در این قسمت هم در انتها با من همراه باشید ادامه موارد را بررسی کرده و این بحث را به اتمام میرسانیم

دوستان عزیز پیرو مطالب گفته شده در قسمت قبل باید بگویم که تا کنون بازاریابی محتوا توسط برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اقتصادی در دنیا به کار گرفته شده است،از این سازمان های پیشرو میتوان به سازمان‌هایی مانند، P&G، مایکروسافت، سیسکو سیستم (Cisco Systems) و جان دیر (John Deer) اشاره کرد و همچنین بازاریابی محتوا توسط کسب‌ و کارهای کوچک نیز در سرتاسر دنیا توسعه داده شده و اجرا شده است و همچنین در حال حاضر نیز اجرا میشود و دلیل این رشد و توسعه این است که واقعا این نوع استراتژی در بازاریابی بسیار کارآمد و مؤثر است!

دوستان عزیز حال از شما میخواهم تا یکبار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را با دقت هر چه تمام تر بخوانید، اما این‌بار کلمات مرتبط و ارزشمند را از درون آن حذف کنید. در واقع این دو، تفاوت بین بازاریابی محتوا و اطلاعات زائدی است که از شرکت‌هایی می‌گیرید که سعی می‌کنند به شما چیزی بفروشند.

دوستان عزیز این شرکت‌ها در سراسر جهان به طور مداوم اطلاعاتی را می‌فرستند، که در اغلب اوقات این اطلاعات نامربوط و بی‌ارزش هستند و دلیلی برای ارسال ان ها نیست. این چیزی است که بازاریابی محتوا را در دنیای امروز در بین هزاران پیام بازاریابی که برای هر نفر فرستاده می شود جذاب و جالب توجه کرده است.

دوستان عزیز بازاریابی محتوای خوب باعث می‌شود که فرد درنگ کند، بخواند، فکر کند و به گونه‌ای متفاوت رفتار کند. مورد بعدی این است که هزاران تن از رهبران و متخصصان بازاریابی از سراسر جهان مانند ست گودین (Seth Godin) و صدها متفکر برجسته در امر بازاریابی به این نتیجه رسیده‌اند که بازاریابی محتوا تنها مختص آینده نیست، بلکه بازاریابی محتوا به زمان حال نیز اختصاص دارد و باید در زمان حال نیز استفاده شود

دوستان عزیز بدون در نظرگرفتن اینکه از کدام تکنیک های بازاریابی استفاده می کنید،شما باید توجه ویزه ای داشته باشید که بازاریابی محتوا باید قسمتی از این فرآیند باشد و نه یک فعالیت تفکیک شده.طبق گفته ی Roper Public Affairs، امروزه ۸۰ درصد بازاریابان ترجیح می‌دهند که برای بازاریابی خود اطلاعاتی به صورت یک سری از مقالات ارائه دهند تا به صورت تبلیغ و آگهی زیرا در صورتی که شما از تبلیغات استفاده کنید در موارد بسیاری دیده نمیشود و تمامی زحمات شما به باد میرود. ۷۰ درصد از این افراد می‌گویند که بازاریابی محتوا باعث می شود احساس نزدیک‌تر بودن به شرکت ‌حمایت‌کننده sponsoring company داشته باشند و ۶۰ درصد از آنها اذعان می کنند که محتوای شرکت به آنها کمک می‌کند که تصمیمات بهتری در مورد تولید بگیرند.

دوستان عزیز در این نوع از بازاریابی باید به این فکر کنید که چگونه می شود اگر مشتریان منتظر پیام های بازاریابی شما باشند؟ و چه می شود اگر در زمانی که آنها آن را از طریق چاپ، ایمیل، وب سایت دریافت می کنند، ۱۵، ۳۰ و یا ۴۵ دقیقه برای مطالعه آن وقت بگذارند؟ این بسیار عالی است.شما باید همیشه به دنبال این باشید.

ممنونم از همراهی شما دوستان عزیز در ادامه این اموزش ها نیز همراه من باشید دوستان عزیز
موفق و پیروز و سربلند باشید دوستان