با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان عزیز و همراه . امیدوارم روز خوبی را در پیش رو داشته باشید
دوستان عزیز در یکی دیگر از آموزش های وردپرس همراه شما هستم ، عزیزان شما هم همانند آموزش های دیگر تا انتهای این اموزش وردپرس همراه من باشید ،آیا شما دوستان می خواهید ماندن در وب سایت وردپرسی خود را برای کاربران تان لذت بخش نمایید ؟ دوستان عزیز آیا شما می توانید صفحات وب سایت وردپرسی خود را ایجکسی کنید ؟ اگر شما هم در ایجکسی کردن صفحات وب سایت خود دچار نقص هستید تا انتهای این اموزش همراه من باشید تا بتوانم به شما دوستان عزیز کمک کنم .

دوستان عزیز اگر شما لینک هایی را در صفحات وب سایت خود داشته باشید و بر روی ان ها کلیک نمایید تا به صفحات آن لینک ها مراجعه کنید ، مسلما مدت زمانی را صرف بارگذاری صفحه ی مورد نظر می شود و باید کاربران شما منتظر باشند تا صفحه ی مورد نظرشان کامل بارگذاری شود تا بتوانند محتویات صفحه را مشاهده کنند و شاید این مدت کوتاهی که کاربران باید صبر نمایند تا صفحه به صورت کامل بارگذاری شود ، آن ها را خسته کند ، حال باید کاری را انجام داد تا توجه کاربران را به خود جلب نماید تا صفحه لینک مورد نظر ان ها به صورت کامل بارگذاری شود ، دوستان عزیز در این اموزش ، به شما روشی را معرفی می کنم که در هنگام بارگذاری صفحات ، آنها به صورت ایجکسی بارگذاری شود که این کار برای زیبایی سایت شما هم موثر می باشد ، اگر شما هم علاقه مند شدید ، پس با من همراه باشید .

دوستان عزیز برای ایجکسی کردن صفحات برای شما افزونه ای را معرفی می کنم که در ابتدای کار شما می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید و افزونه را دریافت کنید :
دانلود افزونه Advanced AJAX Page Loader
دوستان عزیز شما پس از این که افزونه را از لینک فوق دریافت نمودید می توانید افزونه در پنل مدیریتی خود در بخش افزودن افزونه ، اضافه نمایید و نصب کنید ، شما عزیزان به راحتی می توانید با این افزونه تمامی نوشته ها و موارد دیگر سایت خود را به صورت ایجکسی بارگذاری نمایید حتی در افزایش سرعت بارگذاری صفحات هم موثر است و نیاز نیست که تمامی صفحات لود شوند . پس از این که شما دوستان افزونه مورد نظر را فعال نمودید می توانید به تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشید که :

Content Element ID : دوستان عزیز این بخش در تنظیمات این افزونه مربوط به تعیین شناسه محتوای شما می باشد که برای این که می خواهید تمامی نوشته های سایت وردپرسی شما به صورت ایجکسی لود شود ، نیاز به ایجاد تغییرات ندارد .
Search Form CLASS : دوستان عزیز این بخش در تنظیمات این افزونه مربوط به بارگذاری سایت وقتی که کاربران در وب سایت وردپرسی شما در حال جستجو هستند و شما می توانید تغییراتی را ایجاد نکنید.
Loading Image : دوستان عزیز در این بخش شما می توانید یک منوی کشویی را مشاهده کنید که شکل ایجکسی را مشخص نمایید و حتی شما می توانید تصاویر و آیکون هایی را که مورد نظر خودتان است را آپلود نمایید و قرار دهید .

خب دوستان عزیز به بخش دیگر از تنظیمات این افزونه Features/Options می پردازم :
Scroll Page : دوستان عزیز با تیک زدن این گزینه می توانید اجازه دهید که کاربران تان در هنگام لود شدن صفحه به اول صفحه بازگردند.
Loading Layout : دوستان عزیز شما می توانید این پیام را تغییر بدهید و به زبان فارسی برگردانید و این پیام زمانی نشان داده می شود که صفحات در حال بارگذاری هستند .
Loading Error Layout : دوستان عزیز این پیام زمانی نشان داده می شود که در هنگام بارگذاری صفحه خطایی بروز داده شود ، شما دوستان می توانید این متن را به زبان فارسی برگردانید .

در ادامه دوستان عزیز به تنظیمات Misc Settings می پردازیم که به صورت زیر است :
HREF Ignore List : دوستان عزیز شما در این بخش باید مواردی که مستثنی هستند را مشخص کنید و در این لیست وارد نمایید
Google Analytics : دوستان عزیز شما حتی می توانید برای گوگل آنالیز خود از حالت ایجکسی استفاده کنید و اگر شما از گوگل آنالیز در وب سایت وردپرسی خود استفاده می کنید می توانید ایجکسی را برای ان فعال نمایید .
Plugin Debug : دوستان عزیز شما با مشخص کردن و تیک زدن این گزینه ، در زمان اشکال زدایی افزونه ، بارگذاری و لود ان به صورت ایجکسی نشان داده می شود .
Link to us : دوستان عزیز با تیک زدن این گزینه شما می توانید لینک افزونه را در بخش فوتر وب سایت وردپرسی تان فعال نمایید .

دوستان عزیز شما تمامی تنظیماتی که درباره آن ها توضیحاتی را دادم بایستی ذخیره نمایید تا بتوانید نتیجه نصب این افزونه را در وب سایت وردپرسی خود ببینید . دوستان عزیز در اگر در تنظیمات افزونه به مشکل برخوردید ، آن را با ما در میان بگذارید .

دوستان عزیز شما می توانید برای تمام فعالیت هایی که در وب سایت وردپرسی شما انجام می شود یک حالت ایجکسی در نظر بگیرید و این کار باعث زیباتر شدن وب سیات شما می شود و کاربران را به ذوق می اورید و برای آن ها ماندن در سایت وردپرسی شما ، لذت بخش است .دوستان عزیز همراه به انتهای اموزش افزونه وردپرسی امروز رسیدیم ، از همراهی تک تک شما دوستان تا انتهای این آموزش سپاسگزاریم ، در آموزش های بعدی وردپرس همراه ما باشید .