آداب سفر هوایی، بایدها و نبایدها

همسفر خوب یا بد می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی کیفیت سفر ما بگذارد. با کجارو همراه باشید تا درباره‌ی فرهنگ سفر هوایی بیشتر بخوانیم.

آیا شما در زمانی که کنار یک غریبه در هواپیما می‌‌نشینید، یک همسفر بد هستید؟ مقاله‌نویس مجله‌ی فلای-‌گای Fly Guy به‌تازگی درباره‌ی یکی از بدترین همراهان در سفر نوشته است: همسفر بدبو! اما کارهای دیگری هستند که شاید کمتر بو بدهند اما به همان میزان شما را وارد لیست افراد تنفر برانگیر سفر خواهند کرد. با توجه به اینکه به در تعطیلات نوروز هستیم، در اینجا برخی از رفتار‌های تنفر برانگیز را اشاره خواهیم کرد و یاد می‌دهیم که چطور وارد باشگاه مسافرین مورد تنفر نشوید!

 

مجرمین بار همراه!

 

وقتی شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند یک وسیله‌ی شخصی و یک ساک یا کیف همراه، لطفا توجه داشته باشید که شیپور بزرگ توبا جزو لوازم شخصی محسوب نمی‌شود و چمدانتان که در حال انفجار از لباس است، نباید بزرگتر از ساک دستی همراه باشید.

 

قفسه پر

 

برای آگاهی از حدود بار همراه (باری که با خود به داخل هواپیما می‌برید) به قوانین و سیاست‌های شرکت هواپیماییتان توجه کنید چرا که شرکت‌های مختلف سیاست‌های خاص خودشان را دارند. حال اگر کیف یا چمدانی دارید که بزرگتر از اعاد مجاز است، آن را به بخش بار هواپیما بفرستید.

 

لازم نیس تمامی لوازم شخصی از جمله دارو، کلید اتومبیل، هدایای کریسمس و … را به بخش بار تحویل دهید اما حداقل می‌توان لباس‌های زمستانی را به آن‌جا فرستاد تا از کیف همراهتان در هواپیما بیرون نزند!

راه حل:

 

آوریل مانسینی متخصص آداب معاشرت و نویسنده‌ی ستون "از آوریل بپرس" پیشنهاد می‌کند

 

    اگر نه می‌توان بارتان را در فضای بالای سر صندلی جای داد و نه می‌خواهید هزینه‌ی اضافه‌بار را بپردازید، بهتر است آن بار را قبل پیشاپیش از طریق شرکت‌های باربری و پستی به مقصد ارسال کنید.

 

بسیار بی‌ملاحظگی است که باقی مسافران مجبور باشند در صف داخل هواپیما منتظر بمانند درحالی که میهمانداران تلاش می‌کنند بار بزرگ شما را در فضای بالای سر جای دهند.

 

و اگر تصور می‌کنید هیچ کس شما را نگاه نمی‌کند، بیشتر فکر کنید. اسپاد هیلتون، نویسنده و ویراستار مجله‌ی an Francisco Chronicle ستونی را به نام "شرم بار همراه" شروع کرده که در آن خوانندگان درباره‌ی مسافرینی صحبت می‌کنند که فکر می‌کنند قوانین بار همراه در پرواز برای همه نوشته شده به جز آنها!

 

او می‌گوید که کمپینش برای مجبور کردن شرکت‌هایی هواپیمایی است که روی این نوع قوانین سخت‌گیری بیشتری داشته باشد. حداقل با این کار پسر‌ها و دختر‌های بدی که اینطور باقی مسافرین را اذیت می‌کنند تحت فشار قرار خواهند گرفت.

 

آداب سفر هوایی

والدین غیب شده!

 

والدین با ورود به هواپیما از وظیفه‌ی مراقبت از کودکانشان خلع نمی‌شود (مگر اینکه کودکاشان همراه آنان نباشد)

 

بازی با صدای بلند در پرواز

 

شارون شویتزر، متخصص بین‌المللی آراب معاشرت می‌گوید:

 

    والدین باید حتما پیش از پرواز، طرز رفتار مناسب را به کودکان خود بیاموزند.

 

    این رفتار‌ها شامل لگد نزدن به صندلی جلویی، فریاد نزدن و البته ندویدن در راهرای بین صندلی‌ها می‌شود

 

آداب سفر هوایی

راه حل:

 

شارون پیشنهاد می‌کند:

 

    با خود لوازمی که کودکان را سرگرم می‌کند همراه داشته باشید. البته ممکن است همه‌ی ما به اسباب بازی‌های الکترونیکی فکر کنیم اما او می‌گوید نیازی نیست لوازم گران‌قیمت بخرید. اسباب سرگرمی می‌توانند از فروشگاه‌های یک دلاری تهیه شوند خصوصا برای کودکان کوچکتر.

 

    اگر بچه‌هایتان به فیلم علاقه ‌دارند، پیش از پرواز چند عدد از آن‌ها دانلود کنید (در زمان پرواز اینترنت نخواهید داشت). یک هدفن بر گوش کودک گذاشته و بگذارید دنبال دورا بگردد.

 

مسخره‌ی بودرآر!

 

اگر غذای خود را به داخل پرواز می‌برید، از آن ماهی تن و پیاز بودار صرف نظر کنید.

 

آداب سفر هوایی

 

ماسینی اضافه می‌کند:

 

    خواهش می‌کنم آن پنیر بودار را در کنا تخم‌مرغ‌های مانده در خانه رها نمایید.

 

اگر موضوع سر غذایتان نباشد، شاید سر اسپری و ادکلنتان است.

 

لطفا زمان نشستن بر روی صندلیتان عطر اسپری نکنید. شاید این کار به نظر خیلی بیادبانه نرسد اما برای اطرافیانتان قطعا اینطور است. برخی از مسافرین هواپیما به شدت به بوی ادکلن و اسپری حساس هستند پس بهتر است در زمان پرواز از خیر رایحه‌ی خود بگذرید.

راه حل:

 

در ادکلن را بسته نگه داشته و خوراک ماهیتان را در خانه بگذارید.