سلام دوستان عزیز وقت شما بخیر
در ادامه سری آموزش های بازاریابی و تجارت در خدمت شما عزیزان هستیم و در این آموزش ها مواردی را بررسی میکنیم که شما متوجه شوید که چرا یک کسب و کار موفق است و خصوصیت این کسب و کار های موفق در دنیای بازاریابی و تجارت چیست.اما توجه به نکاتی در ابتدا بسیار مهم است.دوستان عزیز بدون در نظر گرفتن تعریفی مشخص از موفقیت در هر مینه ای، تعداد زیادی خصوصیت وجود دارد که در میان اشخاص موفق در کسب و کار های مختلف مشترک است.حال در این آموزش بازاریابی شما می توانید کنار خصوصیاتی که احساس می کنید دارای آن هستید علامت گذاری کنید و نشانه ای برای آن ها قرار دهید و حتی اگر هیچ کدام از این موارد موفقیت در کسب و کار شامل شما نمی شود نا امید نباشید چرا که می توانید تعداد زیادی از این راهکار ها را با تمرین و گسترش نگرش خود نسبت به کسب و کار خود یاد بگیرید، به خصوص اگر اهداف خود را از طریق برنامه های استراتژیک و با مراحل قابل اندازه گیری، مشخص کنید.

دوستان عزیز مورد دیگری که وجود دارد نیز این است که هر فعالیتی حال در دنیای تجارت و یا در هر حالت دیگر الزاماتی دارد که برای رسیدن به موفقیت در آن باید به این الزامات توجه شود،حال برای مثال شما باید برای هدایت وسیله نقلیه سنگین خود در یک بزرگراه، باید گواهینامه پایه یک داشته باشد که این یکی از آن باید ها و نباید ها است مورد دیکری که وجود دارد نیز این است که شما برای موفقیت در هر رشته ورزشی باید آموزش ببینید و تمرین کنید، یا برای رسیدن به دوران بازنشستگیِ راحت پس از چندین سال کار طاقت فرسا، شما باید با آگاهی سرمایه گذاری کنید و اما در این زمان یک نکته بسیار مهمی وجود دارد که اگر شما می خواهید در کسب و کار خود در دنیای تجارت موفق باشید فرمول این راه متفاوت است.شما باید بدانید که الزامات قطعی وجود دارند که باید شناخته، پیاده سازی و مدیریت شوند تا کسب و کار شما حال در هز زمینه ای که باشد به موفقیت برسد. حال مجموعه ای از این باید ها و نباید ها به صورت زیر است:

۱٫ کاری را انجام دهید که آن را قلبا دوست دارید
دوستان عزیز توجه کنید که اگر از کاری که انجام می دهید حال در هر زمینه ای که میخواهد باشد رضایت شخصی داشته باشید ثبات و لذت قسمتی از کار شما در روز خواهد شد بنابراین اگر از کار خود در زمانی که مشغول آن هستید لذت نبرید، به طور یقین تأثیر سو در کسب و کار موفق شما خواهد گذاشت. در واقع اگر کارتان برای شما لذت بخش نباشد، شک نکنید که در آن موفق نخواهید شد.

۲٫ کاری که انجام می دهید را جدی بگیرید
دوستان عزیز در همین ابتدا باید بدانید که حتما و حتما باید برای کار خود ارزش قائل باشید و همچنین آن را باور داشته باشید اگر به کاری که انجام می دهید، محصول یا خدمتی که ارائه می کنید حقیقتاً باور نداشته باشید، نمی توانید توقع داشته باشید موفق و کار آمد باشید و کسب و کار شما نیز به موفقیت برسد. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک موفق نمی شوند چون آنرا به اندازه کافی جدی نمی گیرند و از طرفی نیز به کار خود ایمان ندارند و به راحتی از مسیر اصلی کسب و کار خود و آرمان های کاری خود منحرف می شوند، با انگیزه نیستند و خطر نمی کنند.

۳٫ برای همه چیز در کسب و کار خود برنامه ریزی کنید
دوستان عزیز در کسب و کار های موفق برنامه ریزی هر جنبه از کسب و کار کوچک نه تنها یک الزام است، بلکه عاداتی ایجاد می کند که هر صاحب کسب و کار باید آنها را توسعه، پیاده سازی، و حفظ کند.شما دوستان باید توجه کنید که عمل برنامه ریزی کسب و کار بسیار مهم است چرا که باعث می شود بتوانید هر یک از شرایط کسب و کار را تجزیه و تحلیل، تحقیق و گرد آوری کرده و از این طریق نتیجه گیری هایی کنید که به طور عمده بر روی حقایق استوار است و این نتیجه گیری ها میتواند شما و کسب و کار شما را از مشکلات بالقوه نجات دهد. دوستان عزیز برنامه ریزی کسب و کار یک عملکرد دوم هم دارد، و آن تعیین اهداف و چگونگی دستیابی به آنها در یک کسب و کار و آن هم روی کاغذ است. شما می توانید برنامه ای که ایجاد کرده اید را به عنوان نقشه که شما را از نقطه A به Z میبرد و هم به عنوان یک معیار برای اندازه گیری موفقیت هر برنامه یا بخش فردی درکل طرح استفاده کنید.

۴٫ درامد و سرمایه خود را حکیمانه مدیریت کنید
دوستان عزیز مورد دیگر در موفقیت های کسب و کار ها مدیریت درآمد و پول و سرمایه است.شما باید بدانید که شاهرگ حیاتی هر کسب و کار جریان پول نقد در آن کسب و کار است. آن را برای خرید موجودی، پرداخت هزینه ی خدمات، ترویج و بازاریابی کسب و کار خود، تعمیر و جایگزین کردن ابزار و تجهیزات در کسب و کار و تجارت خود و هزینه های شخصی به طوری که بتوانید به کار خود ادامه دهید نیاز دارید. بنابراین، تمام صاحبان کسب و کارهای کوچک باید تبدیل به مدیران عاقل برای خرج کردن پول شوند تا اطمینان حاصل شود که جریان پول نقد ادامه پیدا می کند و صورتحساب ها پرداخت می شود

در ادامه همراه من باشید.