شما از کدام مرورگر استفاده میکنید؟

آیا از کاربران اینترنت اکسپلورر مایکروسافت هستید؟ آیا از طرفداران فایرفاکس هستید؟ شاید هم دنباله روی گوگل هستید، از اندروید تا کروم ؟ آیا هرگز اوپرا را تست کرده اید؟ شاید الان با اوپرا در حال خوندن این مقاله باشید ؟! آیا میدانید که مرورگر سافاری نسخه ی تحت ویندوز هم دارد؟

تجربه نو سال گذشته همین موقع ها بود که نسخه ای از کروم رو نصب کردم . چندان جذاب نبود. بخصوص برای منی که یک مرورگر همه فن حریف مانند فایرفاکس داشتم. این شد که کروم به کناری رفت و فقط آیکون اش روی صفحه ی ویندوزم باقی ماند. همچنان مرورگر اول من فایرفاکس بود. فقط گاهی برای دیدن یک سایت در مرورگر کروم اونو باز می کردم. اما هیچی فایرفاکس نمیشد . تا اینکه مشکل سنگینی فایرفاکس و هنگ کردن های متوالی اش یه روز منو وادار کرد تا از کروم استفاده کنم. اون روز با کروم گذشت.

فردای آن روز تصمیم گرفتم به مدت یک ماه از فایرفاکس استفاده نکنم و مرورگر پیش فرضم Chrome باشه. تا درست بتونم قابلیت هاشو بشناسم، با بازکردن چند تا TAB نمیشه یه مرورگر رو شناخت. میگن اگه میخوای کسی رو بشناسی یا باهاش همخونه شو ، یا همسفر. این بود که ما هم تصمیم گرفتیم با کروم یکماه همسفر بشیم تا شاید بتونیم دست از این فایرفاکس معتادکننده برداریم.

بعد از گذشت یک ماه ، من یادگرفتم چگونه از کروم استفاده کنم، عادت کردم بهش. افزونه هایی که در فایرفاکس استفاده می کردم در کروم پیدا کردم، حتی به نوار آدرس کروم و طرز تایپ کردن اول آدرس ها برای باز کردن سایت ها عادت کردم . این قضیه برای فایرفاکسی ها اولش یکمی سخته. چون طرز نمایش url ها در نوار آدرس کروم کمی با فایرفاکس متفاوته و اولش ممکنه خوشتون نیاد. الان ۶ ماه از اون تصمیم می گذره و به هیچ وجه حاظر نیستم دوباره به مرورگر سنگین فایرفاکس برگردم .

 

کروم بسیار سبک ، ساده و در عین حال راضی کننده است. اگه فایرفاکس شما هفته ای یکبار هنگ می کنه، این مورد در کروم ماهی یکبار هم به ندرت رخ میده و تازه اگر هم رخ بده فقط همون Tab بسته میشه. نه کل مرورگرتون . میزان Ram مورد استفاده ی کروم خیلی کمه و مسلم بدانید که از استفاده از این مرورگر پشیمون نخواهید شد. اما باید یکماه اول خودتون رو به تخت ببندید تا فایرفاکس از خونتون خارج شه !

این تجربه می تونه در مورد مرورگرهای دیگه، نرم افزارها و ابزارهای دیگه ، وسایل غیر کامپیوتری دیگه و هر چیزی باشه. گاهی ما اینقدر به یک چیز وابسته میشیم که حق مطرح شدن رو هم به دیگران نمی دیم.