کلید شماره ۱ – عنوان مقاله مهمترین قسمت مقاله می باشد
حقیقت این است، هنگامی که یک عنوان جذاب با محتوای معمولی تلفیق می شود، در نهایت عملکرد بالاتری نسبت به یک مقالهء عالی با عنوان بد خواهد داشت. عنوان مقالات در واقع کار تیتر را انجام می دهد، درست مثل تیتر صفحات فروش و یا تبلیغات عمل می کند. عنوان مقالات شما توجه افراد را به خود جلب کرده و به افراد اجازه می دهد تا دریابند این مقالات با نیازهای آنها مرتبط بوده و باید توقف کنند و برای خواندن آن وقت صرف نمایند.

    کلید شماره ۲ – عنوان مقاله باید شامل عبارت کلیدی اصلی باشد
باید عبارات و کلمات کلیدی که توسط مخاطبان جستجوی آنلاین می شود را بدانید. محتوای هر یک از مقالات شما باید دارای این کلمات کلیدی اصلی باشد. همچنین هر یک از عناوین مقالات نیز باید حاوی یکی از این عبارات کلیدی اصلی باشد. می پرسید چرا؟ زیرا این روش به نرم افزار های خودکار کمک می کند تا مقالات شما را پیدا و به محتوای سایت شما اضافه کنند. در موتورهای جستجو نیز هنگام جستجوی افراد با این کلمات کلیدی، مقالات شما نمایان خواهد شد. مهمتر از همه، افراد فوراً متوجه می شوند که مقالات شما با نیازشان مرتبط بوده و آن را می خوانند.

   کلید شماره ۳ – عناوین باید حس کنجکاوی در مخاطبین ایجاد نماید
یک عنوان و تیتر مناسب موجب جلب توجه در افراد شده و می گویند “به به… باید جلب باشد، می خواهم بدانم کلاً راجع به چه موضوعی بحث شده؛ ممکن است چیزی باشد که برای من مناسب باشد” به خاطر داشته باشید که هدف اصلی تیتر مقالات این است که مخاطبین را متوقف کرده تا جملهء اول مقاله را بخوانند. حس کنجکاوی افراد باعث میشود تا صبر کرده و کار خود را رها کنند و مشغول خواندن مقالهء شما شوند.
    کلید شماره ۴ – عناوین باید در مخاطبین حس ایجاد نماید
وجود حس مناسب در عناوین مقالات برای افراد ایجاد فوریت کرده و مخاطبین را برای خواندن در فشار قرار می دهد! در واقع افراد را نسبت به موضوع حساس می کند. درگیری حسی یکی از راه های بیدار کردن حس کنجکاوی افراد برای خواندن مقالات می باشد. آنها حس می کنند که به خواندن مقالهء شما نیاز دارند. ایجاد یک واکنش احساسی با عنوان مقالهء شما شروع می شود.

    کلید شماره ۵ – عناوین دارای یک “وعدهء” فوری باشد
“۵ روش ویژه برای فروش املاک بدون نیاز به آژانس مسکن” در مقابل “نکات عمومی در فروش املاک” کدامیک از این دو عنوان قانع کننده تر می باشد؟! خاص و فوری بودن اطلاعات موجود در عنوان و محتوای مطالب مقاله، نیاز خواننده می باشد. بنابراین عنوان مقاله باید حاوی نویدی از یک نتیجهء فوری و یا اطلاعات خاص برای استفادهء مخاطبان شما باشد.
تیتر مقاله باید طوری باشد که مخاطبان بدانند در محتوای مقاله اطلاعاتی در قالب راهنمایی ارائه شده که در جای دیگری نمی توانند این نکته ها را پیدا کنند. اگر شما ۵ نکتهء اول این مقاله را دنبال کردید، در واقع باید بدانید که ساده ترین قسمت آن ( ایجاد یک نوید ) در عنوان می باشد. باید به آنها بگویید که آنچه نیاز دارند پیش شماست و فقط کافی است که مقالهء شما را بخوانند.

    کلید شمارهء ۶- عناوین باید ادامهء یک مکالمهء ذهنی باشد
هر فردی مخصوصاً به صورت آنلاین در هر لحظه ممکن است به صورت ذهنی با خود مکالمه داشته باشد. این مکالمات ممکن است سازمان یافته و یا بی ربط باشد، اما باید بدانید ذهن هر شخصی در یک جهت خاص قرار دارد. هنگامی که افراد به دنبال اطلاعاتی هستند، همان اطلاعاتی را می خواهند که به آن نیاز دارند و نه آن چیزی که شما فکر می کنید نیاز دارند. این بدان معنی است که در مقالات استفاده از کلمات، عبارات و سوالاتی که آنها استفاده می کنند باعث خواهد شد که آنها با خود بگویند “بله! این همان چیزی است که به دنبالش بودم”
مثال: فرض کنید شخصی به دنبال راهنمایی در مورد این موضوع است “چگونه می توانم خانه ام را بدون واسطهء آژانس های املاک و پرداخت کمیسیون به فروش برسانم؟‌” هنگامی که فرد با یکی از این عناوین روبرو شود، توجه او به آن مطالب جلب خواهد شد. “فروش بدون دخالت آژانس املاک‌” و یا “چگونگی فروش املاک بدون دخالت آژانس ها” و یا “۵ نکتهء ویژه برای فروش املاک بدون نیز به آژانس املاک” عناوین مقاله مانند “FSBO” و یا “مشاوره فروش املاک” این گفتگو را در ذهن خوانندگان بالقوه ادامه نمی دهد.

    کلید شماره ۷ – عنوان باید مرحلهء بعدی هدف مخاطب را در پی داشته باشد
مخاطبین شما احمق نیستند! آنها می دانند که شما قادر نیستید که تمامی مشکلات آنها را در یک مقاله حل کنید. آنها (آگاهانه یا ناخودآگاه) متوجه هستند که مقالهء شما فقط یک پله از مسیری است که برای بدست آوردن هدف نهایی شان باید بپیمایند. بنابراین در بازاریابی مقاله باید از خود بپرسید “گام بعدی و منطقی که مخاطبین بعد از خواندن این مقاله باید طی کنند چیست؟” قبل از نوشتن مقاله با دانستن مرحلهء بعدی به شما کمک می کند تا با استفاده از عنوان مقاله افراد را به محتوای مقاله هدایت کنید. وجود یک “عکس مرتبط و مناسب” مقالهء شما را تبدیل به یک شیب لغزنده کرده و مخاطبان را به سمت صفحهء فروش وب سایت شما هدایت می کند و احتمالاً یک معاملهء برنده-برنده را رقم خواهد زد!