سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان عزیز و همراهان ارجمند
امیدورام خوب و سالم و سلامت آماده یک اموزش دیگر از سری اموزش های وب سایت های وردپرسی در رجیران باشید.در ادامه سری آموزش های وردپرس رجیران همراه شما عزیزان هستیم با آموزش سفارشی سازی متون سایت در وردپرس.دوستان عزیز در وب سایت های وردپرسی یک تابع وجود دارد که با نام Excerpt که برای مشخص کردن تعداد کلمات در وردپرس استفاده میشود و ممکن است برای شما مشکل زا باشد شاید شما هم با این مشکل روبرو شده باشید که خلاصه مطلبی که توسط تابع Excerpt وردپرس تولید می شود بر اساس تعداد کلمات کار می کند. یعنی به ازای هر Space یک کلمه انتخاب می شود. خب شاید این موضوع برای شما مشکل ساز شده باشد.

به علت اینکه طول کلمات داخل متن هیچگاه یکسان نیست این تابع خروجی های متفاوتی می دهد که این کار این تابع باعث ایجاد مشکلاتی میشود. از طرفی شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید عنوان پست های خود یا بخشی دیگر از قالب خود را خلاصه کنید. ما در این پست تابعی را معرفی می کنیم که بر اساس تعداد حروف متن را خلاصه می کند که شما با استفاده از این هک وردپرس در وب سایت خود میتوانید این مشکل را حل نمائید. کافیست کد زیر را به فایل Functions.php پوسته وردپرس خود اضافه کنید این کد به صورت زیر است توجه کنید که آن را در مکان مناسبی از این فایل قرار دهید:

۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
function av_limiter($st,$l)
 {
 $len=strlen($st);
 $wl=(str_split($st));
 if($len>$l)
 {
 for($i=0;$i<$l;++$i)
 {
 echo $s . $wl[$i];
 }
 echo $s."...";
 }
 else
 {
 echo $st;
 }
 }

دوستان عزیز اگر به کد بالا در این قسمت توجه کرده باشید میبینید که در بالا ما تابعی نوشتیم که ۲ آرگومان ورودی دارد. رشته و طول محدودیت. در ابتدا همانطور که میبینید طول رشته در متغیر len ذخیره می شود. با استفاده از تابع str_split رشته به آرایه ای تبدیل شده و خانه های آرایه از حروف پر می شود و داخل wl ذخیره می کنیم که به صورت کامل قابل مشاهده است.

خب دوستان عزیز اگر توجه کرده باشید میبینید که حالا یک آرایه از حروف رشته داریم. تا زمانی که طول رشته ورودی از طول رشته محدودیت مورد نظر کاربر بیشتر باشد تک تک حروف را کنار هم می چسبانیم و در انتها یک “….” با انتهای رشته اضافه می کنیم. در صورتی که طول رشته از طول محدودیت درخواستی کاربر کمتر باشد رشته اصلی بدون هیچ گونه تغییر در خروجی تابع چاپ می شود.

خب دوستان عزیز این مورد را در قالب یک مثال بررسی کرده ایم که به صورت زیر است:

۱
<!--?php echo av_limiter($name,10); ?-->

دوستان عزیز همانطور که در مثال بالا میبینید ۱۰ حرف رشته name را به عنوان خروجی چاپ می کند. دقت کنید ورودی این تابع رشته است. حال این رشته می تواند عنوان پست، متن پست، زمینه دلخواه و … باشد. که شما میتوانید از این مورد برای درک بهتر این اموزش وردپرس استفاده کنید.

خب دوستان عزیز فقط توجه کنید در صورتی که میخواهید کد های وب سایت وردپرسی خود را تغییر دهید قبل از هر چیز از این کد ها نسخه پشتیبان تهیه کنید که در صورت ایجاد مشکل وب سایت شما از بین نرود و بتوانید آن را جایگزین نمائید.

این اموزش وردپرس هم در این جا به پایان رسید.خیلی ممنونم از همراهی شما دوستان عزیز و همراهان ارجمند.در ادامه این آموزش های وردپرس نیز با من همراه باشید دوستان.چرا که برای شما آموزش های حرفه ای و مورد استفاده ای در نظر گرفته شده است.