حتماً این روزها مشاهده کرده‌اید که اکثر کسب و کارها به سمت طراحی وب‌سایت و سپس تبلیغات آنلاین و وارد شدن به دنیای گسترده اینترنت روی آورده‌اند، این موضوع مخصوصاً در کشور ایران بسیار گسترده و سریع پیش می‌رود و دلیل آن فقط یک چیز است، افزایش مشتریان و رشد سریع کسب و کار با صرف هزینه بسیار پائین.

وقتی برای اولین بار از روش‌های آنلاین برای توسعه و رشد تجارت خود استفاده می‌کنید، البته اگر این کار را به‌صورت صحیح انجام دهید قطعاً نتایج شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این فقط به این دلیل است که شما هیچ‌گاه توقع چنین بازدهی را نداشته‌اید.

در آرمانیک هنگامی که صحبت از نتایج نهائی می‌شود همیشه فقط یک پاسخ داریم: منتظر بمانید تا خودتان مشاهده کنید!

البته این باور که تصور کنید نتایج خیلی سریع و شگفت‌انگیز رخ می‌دهند درست نیست، هنگامی که وب‌سایت شما برای کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی بستر مناسبی داشته باشد و طراحی آن طبق اصول استاندارد جهانی پیاده‌سازی شده باشد، می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی مشخص و همچنین با توجه به بودجه تعیین‌شده به نتایج خیلی خوبی رسید.

تصورات اشتباهی در خصوص تبلیغات آنلاین وجود دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. برخی افراد تبلیغات به صورت بنرهای متحرک در وب‌سایت‌ها و نمایش خدمات قابل ارائه خودشان را برای مدت محدود روش بسیار خوبی برای تبلیغات آنلاین می‌دانند، این روش بازدهی بسیار پائین و هزینه بالایی خواهد داشت و در صورت هدفمند نبودن با شکست موجه خواهد شد.

در مواردی دیگر تبلیغات کلیکی (افرادی به ازای کلیک درآمد کسب می‌کنند) و یا سیستم‌های تبلیغات باز شونده (پاپ آپ) را برای افزایش بازدید خود انتخاب می‌کنند که این دور روش نیز نه تنها باعث رشد تجارت شما نخواهد شد بلکه می‌تواند ضربه بزرگی نیز به آن وارد کند. بسیار مهم است که شما در ابتدای کار چگونه وارد وب شده‌اید و کاربران اولین بار چطور شما را مشاهده می‌کنند. تبلیغاتی که به صورت ناخواسته نمایش داده شود شاید بتواند کمی رتبه سایت شما را در سیستم‌هایی مانند الکسا کاهش دهد اما هرگز نمی‌تواند منجر به موفقیت تجارت آنلاین شما بشود.

اکنون در کلیه وب‌سایت‌های بزرگ ایرانی و غیر ایرانی بهترین روش تبلیغات آنلاین راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین به صورت هدفمند و در بازه‌های زمانی مشخص می‌باشد.

بهتر است قبل از اقدام به انجام هرگونه تبلیغاتی از این موضوع مطمئن شوید که سایت شما شرایط لازم برای گرفتن بازدهی بالا از آن تبلیغات را دارا است و سپس با برنامه‌ریزی و هدفمندی مشخص اقدام کنید.