پخش صوت و آهنگ در صفحات HTML :

ممکن است در صفحات وب نیاز داشته باشید تا به پخش و اجرای فایل های صوتی و آهنگ بپردازید . تا قبل از ارائه HTML 5 ، استاندارد خاصی برای نمایش فایل های صوتی در صفحات وب وجود نداشت و طراحان وب برای پخش اینگونه فایل ها از ابزارهای جانبی مثلreal palyer و falsh player استفاده می کردند .
این مسئله چند اشکال عمده دارد . اول اینکه باید plugin فلش پلیر بر روی مرورگر شما نصب شده باشد و ورژن آن به روز بوده تا فایل صوتی را پخش کند .
اما HTML 5 ، یک استاندارد برای پخش فایل های صوتی تعیین کرده است که به وسیله آن ، دیگر نیازی به استفاده و نصب نرم افزار جانبی خاصی وجود ندارد .
تگ جدید < audio > ، برای پخش فایل های صوتی در صفحات وب به کار می رود .
در جدول زیر نحوه کلی استفاده از این تگ را به شما نمایش داده و سپس به توضیح موارد مطرح شده در آن می پردازیم :

hu

در این بخش به تشریح کد بالا و مواردی که ممکن است برای شما سوال ایجاد کند می پردازیم :

خاصیت controls : مقدار دهی خاصیت controls ، باعث می شود تا مرورگر دکمه های پخش ، توقف و تنظیم صدا را به کاربر نمایش دهد . در حالت پیش فرض این کنترل ها نمایش داده نمی شوند .
تعیین چند فرمت برای فایل صوتی توسط تگ < source > : همانطور که متوجه شده اید ، چند فرمت مختلف از یک فایل یکسان را به وسیله تگ < source > در درون تگ < audio > قرار داده ایم . این کار به این دلیل است که مرورگرهای مختلف از فرمت های خاص صوتی پشتیانی می کنند که اسامی آنها در جدول زیر آمده است . هر مرورگر هنگامی که یه این کد می رسد ، فرمتی که خود می تواند اجرا کند را پخش می کند . این کار برای سازگاری با مرورگرهای مختلف است .

در حال حاصر ۳ نوع فرمت فایل های ویدویی داریم که پشتیانی یا عدم پشتیانی آنها توسط مرورگر های مختلف را در جدول زیر نمایش داده ایم :

jh