ویرایش مشخصات حسابهای کاربری در اکتیودایرکتوری
خوب به شما اهمیت وارد کردن اطلاعات جانبی در ایجاد کردن کاربران را شرح دادم ، اما ممکن است از خود سئوال کنید که در فرآیند ایجاد کاربر سئوالات زیادی در خصوص مشخصات کاربر از ما سئوال نشد !!! پس در کجا بایستی این اطلاعات وارد شود ؟ باید در نظر داشته باشید که اکتیودایرکتوری قابلیت وارد کردن هزاران خاصیت برای اشیاء خود را دارا میباشد به ویژه خاصیت هایی که مربوطه به کاربران هستند. این به این معنی نیست که الان به کنسول Users and Computers بروید و هزاران مشخصه برای کاربر خود وارد کنید !! هدف من هم این نیست . برخی از تنظیمات را براحتی میتوانید با روش های راحت و آسان و از طریق کنسول وارد کنید و برخی نیز دانش فنی نسبتا زیادی برای اعمال شدن نیاز دارند . پیشنهاد میکنم در ابتدای امر که کاربر خود را ایجاد میکنید بر روی آن راست کلیک کرده و با کلیک کردن بر روی گزینه Properties مشخصاتی از قبیل اطلاعات تماس و توضیحات آنرا پر کنید . من در شبکه هایی که بوده ام همیشه قسمت توضیحات را پر میکردم و تا جایی که امکان داشت از کاربران در خصوص این اطلاعات پرسش و پاسخ میکردم . این اطلاعات مینواند توسط نرم افزارهای جانبی که با اکتیودایرکتوری ارتباط برقرار میکنند نیز مورد استفاده قرار بگیرند ، برای مثال اطلاعات تماس کاربران در Exchange Server میتواند برای تمامی پرنسل سازمان برای برقراری ارتباط هرچه سریعتر مورد استفاده قرار بگیرد .

از لحاظ دیگر فرض کنید که شما میخواهید سرور خود را بر اثر نصب یک نرم افزار جدید Reboot کنید و در این حال نیز یکی از کاربران شما مشغول استفاده از سرور است ، شما با دارا بودن مشخصات تماس این شخص براحتی با وی تماس گرفته و آنرا در جریان کارتان قرار میدهید تا اطلاعات احتمالی وی از دست نرود . البته این امر خیلی زمانگیر هست و من فقط مثال زدم ( خودم عمرا اینکار را انجام نمیدهم ، اصلا کاربر رو آدم حساب نمیکنم تا پر رو نشه …. 😀 ) قبل از اینکه به شما آموزش بدهیم که چگونه اطلاعات اکتیودایرکتوری و مشخصات کاربران را تغییر دهید ، می خواهم به شما روش اعمال تغییرات در اطلاعات موجود وارد شده را آموزش بدهم ، اطلاعاتی که در همگام ساختن کاربر وارد کردید . برای مثال اگر یک خانمی متاهل شد نام خانوادگی وی به نام خانوادگی شوهرش تغییر خواهد کرد ( البته خانمش ایرانی نیست قاعدتا ) و شما بایستی این تغییر را اعمال کنید و در حقیقت مشخصه نام خانوادگی وی را تغییر دهید .برای اینکار همانطور که قبلا هم اشاره کرده بر روی کاربر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را بزنید و بعد مشخصه Last Name با با توجه و مطابق شکل د تغییر دهید .

koi

قسمت Properties کاربر تمامی اطلاعات مربوط به یک کاربر در اکتیودایرکتوری را به ما نمایش میدهد

همانطوری که در شکل مشاهده میکنید ، در تب General که برای هر کاربر وجود دارد اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، نام نمایشی یا در واقع نامی که هنگام ورود به سیستم مشاهده میشود ، توضیحات کاربر و … را میتوانید مشاهده و تغییر بدهید . شما تمامی مواردی که در این تب ها موجود هستند را میتوانید به راحتی مورد تغییر قرار دهید . همانطوری که میبینید شما میتوانید دقیقترین اطلاعات ممکن را از کاربران شبکه در اختیار داشته باشید .