اگر شما دارای کسب و کار هستید، اگر اقدام به فروش کالا نموده اید، تنها راه و بهترین راه انجام کار در این دوره از زمان، طراحی سایت و بازاریابی آنلاین می باشد. همگی ما در واقع فروشنده هستیم، همهء ما چیزی برای فروش داریم؛ یک محصول، یک سرویس یا خدمات، یک ایده و یا فقط یک نظر.

اگر شما در کسب و کار خود هستید باید یک طراحی وب سایت را نیز برای تجارت خود و ایجاد ارتباط قوی تر برای آنچه به فروش می رسانید در نظر بگیرید. بنابراین اگر در کسب و کار خود اقدام به فروش چیزی می کنید، در واقع وب سایت شما به نوعی وسیلهء نقلیه شماست که نوع طراحی آن با انتخاب شما صورت می گیرد. تا به وسیلهء آن با مشتری خود در ارتباط باشید.

سپس نگرانی اصلی شما باید این باشد که پیغام شما از طریق نوع طراحی سایت شما چگونه موجب برقراری ارتباط می شود و چگونه می تواند موثر باشد!

– ارتباطات و یا تجزیه و تحلیل

به جای تمرکز بر روی ارتباطات موثر در وب سایت، بسیاری از شرکت های تجاری تاکید بیشتری بر روی آمار وب سایت شان در موتورهای جستجو دارند: چگونه رتبهء وب سایت خود را در گوگل، MSN و یاهو افزایش دهند. با فرض بر اینکه رتبه وب سایت آنها (رنکینگ) به بالاترین سطح رسیده باشد، نیاز به افزایش ترافیک بیشتر پیدا خواهند کرد و هر چه ترافیک وب سایت افزایش یابد فروش بیشتری در وب سایت خود خواهید داشت – حداقل این چیزی است که به آن اعتقاد داریم!

مشکل در اینجا این است که تقریباً در تمامی رتبه ها در موتور جستجو – ایجاد استراتژی در اسپایدرهای موتور جستجو، هدف می باشد و نه افراد. پس باید از خودتان سوال کنید که پس از طراحی وب سایت چه کسی دقیقاً با وب سایت من در ارتباط است: ربات ها و یا انسان ها!؟

– هیچ فرمول رازگونه ای وجود ندارد

چرا امروزه صاحبان کار و تجارت و مدیران بعد از طراحی سایت توسط این چیزها در موتور جستجو مسخ می شوند؟ این امر من را یاد یک داستانی از یک فیلم هالیوودی می اندازد که خیلی هم مشهور نیست ولی فروش خوبی داشت.برای مدتی به دلایل ساده این فیلم بسیار فروش کرد، یک راز کوچک در هالیوود هست که هیچ کس واقعاً نمی داند چرا بعضی از فیلم ها مانند یک بمب سر و صدا کرده و فروش می کند و بعضی دیگر هیچ اتفاقی برای آنها نمی افتد.

بنابراین شما فکر می کنید اگر همان کاری که در فیلم های پر فروش کرده اند انجام دهید، موفق می شوید. آن هم بدون توجه به اینکه چه اتفاقی در آن فیلم افتاده که شما به آن توجهی نمی کنید. شاید کارگردان آن فیلم چیزی بداند که شما از دانستن آن محرومید.

آنچه امروزه ما داریم، نسل جدیدی از رهبران در کسب و کار هست که در واقع در اینترنت و بازاریابی اینترنتی می باشد. این فن آوری و تکنولوژی اینترنتی، ایده ها و جادوگران وب هستند که مانند همان فرمول های مخفی هالیوودی عمل می کنند.

مانند صنعت فیلم سازی، هیچ کس واقعاً دستورالعمل ثابتی برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جستجو ندارد. اما از آنجایی که بسیاری از مسائل فنی و تکنیکی در امر طراحی وب سایت همیشه در حال تغییر است، اکثر کارآفرینان و مدیران وب سایت و کسب و کار به این کار خود ادامه می دهند تا زمانی که کسی به آنها این اصطلاح را بگوید که “امپراتور لباس ندارد” یعنی هیچ رازی وجود ندارد.

– کار آفرینان طراحی وب سایت چه کاری باید انجام دهند؟

حتماً این مثل قدیمی را شنیده اید که می گویند “داشتن کمی اطلاعات، چیز خطرناکی است” این مثال هرگز برای بازاریابی اینترنتی درست نیست و صدق نمی کند. یک حقیقت ساده در طراحی وب سایت این است که موفقیت در یک سایت بر اساس توانایی ایجاد ارتباط و رساندن پیام وب سایت و ایجاد حس در افراد می باشد.