طراحی سایت چقدر اهمیت دارد؟

وب سایت شما به منظور جلب اعتماد مشتری باید حرفه ای به نظر بیاید و ظاهری قابل اعتماد داشته باشد. طراحی سایت ضعیف باعث هدر رفتن هزینه های شما خواهد شد پس به نکات زیر دقت کنید تا بتوانید سایتی مناسب طراحی نمایید.

۱) یک نام دامین انتخاب کنید.

نام دامین، آدرس اینترنتی وب سایت شما می باشد. تمامی وب سایت ها باید قبل از ورود به دنیای اینترنت و سایت، نام دامین داشته باشند. اگر شما برای ترویج و تبلیغ کسب و کار خود بودجه تبلیغاتی در نظر گرفته اید، راهی سود آور وجود دارد. آن هم این است که قبل از طراحی سایت، نام دامینی انتخاب کنید که همان نام کسب و کار شما است. تا کاربران به محض دیدن نام دامین شما، دریابند که کار شما چیست و چه خدماتی ارائه می دهید.

اما اگر بودجه کافی ندارید سود آورترین راه این است که نام دامینی انتخاب کنید که یک کلمه کلیدی را شامل شود. در این صورت وقتی مردم عبارت و کلمه خاصی را جستجو می کنند احتمال این که سایت شما بهتر و بیشتر نمایان شود، بیشتر خواهد بود. از نامی استفاده کنید که با زمینه کاری و همچنین اهداف کاری شما متناسب باشد.

۲) صفحه اصلی سایت خود را طراحی کنید.

صفحه اصلی معمولاً مهم ترین صفحه در سایت می باشد. صفحه اصلی، اولین صفحه ایست که بازدیدکنندگان آن را می بینند پس باید تأثیر خوبی بر بازدیدکنندگان بگذارید. در این صفحه باید به بازدیدکنندگان این اطلاعات را بدهید که چه کسی هستید و چرا یک وب سایت طراحی کردید. سعی کنید که متنهای بلند را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.

یکی از مهم ترین بعدهای متن در صفحه اصلی فرآیند فراخوانی برای اقدام است که در مباحث طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد. فراخوانی برای اقدام، متنی است که به بازدیدکنندگانتان می گوید که شما چه کاری از آنها می خواهید تا در مرحله بعدی انجام دهند. آیا از آن ها می خواهید که با شما تماس بگیرند و برای مشاوره قرار ملاقات تنظیم کنند؟ آیا از آنها می خواهید که از فروشگاه شما دیدن کنند؟ یا فقط صفحات دیگری از سایت را مرور کنند؟

این دستورات را با نوشتن با فونت بزرگ و یا با رنگ دیگر، برجسته کنید. همچنین در صفحه اصلی یک یا دو عکس را قرار دهید؛ یک تصویر رنگی به شما کمک می کند که بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید.

۳) صفحه درباره ما

صفحه درباره ما در سایت شما باید اطلاعات بیشتری را در رابطه با شما و کسب و کارتان به مشتری نشان دهد. هر اطلاعات اضافی که ممکن است برای مشتریان تان مهم باشد را در این صفحه در نظر بگیرید. داشتن نقشه و وجود آدرس شما در آن نقشه، نمای حرفه ای به سایت شما می دهد و کسب و کار شما را بزرگ جلوه می دهد.

اما اگر دفتر فیزیکی ندارید می توانید از اطلاعاتی که به نظر بازدیدکنندگان شما جالب است استفاده کنید؛ مثلاً سوابق کسب و کار شما و . . .

به یاد داشته باشید که هر چه می خواهید بنویسید فقط، توجه داشته باشید که متن ها کوتاه و خلاصه باشد.

۴) صفحه تماس با ما

شما تا الان موفق شدید که ۳ صفحه مهم را طراحی کنید که در طراحی سایت شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. آخرین عنصری که یک سایت حتماً باید داشته باشد، صفحه “تماس با ما” است. در این صفحه طوری اطلاعات را قرار دهید که بازدیدکنندگان و مشتریان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. شماره تماس یا آدرس ایمیل خود را برجسته قرار دهید تا به چشم بیاید. این صفحه را تا حد امکان ساده قرار دهید تا باعث گیج شدن بازدیدکنندگانتان نشود. مطمئن باشید هر صفحه از سایت شما اطلاعات ارزشمندی برای عرضه دارد. طراحی صفحات خود را طوری انجام ندهید که زیبا اما بیهوده باشد پس طراحی سایت خود را طوری انجام دهید که اطلاعات ارزشمند آن نمایان باشد.

۵) تبلیغات سایت باید ۲۵% از کل مطالب سایت شما را تشکیل دهد.

در بسیاری از سایت ها مشاهده شده که به غیر از تبلیغات هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد. زیادی بیش از حد تبلیغات در طراحی سایت، بازدیدکنندگان را از ادامه دیدن سایت شما منصرف می کند. از طرفی کسب و کارها برای موفقیت خود به تبلیغات هم نیاز دارند پس اگر از تبلیغات در سایت خود استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که تبلیغات سایت شما ۲۵% کل مطالب را تشکیل دهد.

۶) با استفاده از تصاویر متحرک، فیلم ها و فایل های صوتی که به صورت خودکار پخش می شوند، مزاحم بازدیدکنندگان نشوید.

انیمیشن ها و فایل های صوتی آزار دهنده و مزاحم هستند. چه طور فردی به مطالعه مطالب سایت شما تمرکز کند وقتی متن ها متحرک هستند؟ متحرک بودن تصاویر هیچ نکته مثبتی ندارد، فقط تمرکز بازدیدکنندگان را از بین می برد. سایت را برای خودتان طراحی نکنید برای کسانی طراحی کنید که قرار است از آن استفاده کنند؛ پس اگر فایل صوتی و یا تصویری در سایت خود دارید، طوری قرار دهید که بازدیدکننده هر وقت که مایل است آن را پخش کند.

۷) از تصاویر پشت زمینه در طراحی سایت خود استفاده نکنید.

تصویر پشت زمینه در طراحی سایت، یعنی آماتور بودن. یک سایتی با چنین طراحی، سرعت پایینی برای لود شدن صفحه دارد. این کار اصلاً حرفه ای نیست و بازدیدکنندگان را از سایت شما دور می کند.