نکاتی مهم در مورد مدیریت بازاریابی،قسمت دوم

سلام دوستان وقت شما بخیر
در ادامه آموزش های وب و اینترنت همراه شما دوستان عزیز هستیم با قسمت دوم آموزش نکاتی مهم در مورد بازاریابی که در قسمت قبل در مورد آن به اندازه ای صحبت کردیم و در این قسمت نیز به بررسی ادامه موارد موجود در این زمینه میپردازیم.پس دوستان عزیز تا انتها با من همراه باشید .

دوستان عزیز همانطور که پیشتر گفتیم شایع ترین موارد در تحقیقات داد و ستد عبارتند از:

مورد نخست در این زمینه تحقیقات بازاریابی کیفی، از جمله گروه های متمرکز و انواع مختلف مصاحبه است.
مورد دوم تحقیقات بازاریابی کمی، مانند بررسی های آماری.
تکنیک های تجربی مانند آزمون های بازار مورد بعدی را تشکیل میدهد
مورد نهایی در این زمینه نیز تکنیک های مشاهده ای مانند مشاهده قومی (در محل) است

دوستان عزیز علاوه بر موارد گفته شده مدیران بازاریابی همچنین ممکن است اسکن های مختلف محیطی و فرآیندهای هوش رقابتی برای کمک به شناسایی روند و اطلاع از تجزیه و تحلیل بازاریابی شرکت را طراحی و نظارت کنند که این کار برای کسب و کاری که ان را مدیریت میکنند اهمیت بسیاری دارد

دوستان عزیز شما در زمینه مدیریت بازاریابی باید بدانید که ممیزی نام تجاری یا همان برند یک معاینه کامل از موقعیت فعلی نام تجاری در صنعت نسبت به رقبای خود و بررسی اثربخشی آن است. در ممیزی نام تجاری، پنج پرسش باید به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند. این پنج پرسش به صورت زیر است:
۱٫ استراتژی برند در حال حاضر به خوبی کار می کند؟
۲٫ نقاط قوت و نقاط ضعف شرکت و کسب و کار چه هستند؟
۳٫ فرصت ها و تهدیدات خارجی که متوجه کسب و کار ما هستند کدام ها هستند؟
۴٫ قیمت و هزینه های کسب و کار در رقابت چگونه هستند؟
۵٫ موقعیت رقابتی کسب و کار در مقایسه با رقبا چقدر قوی است؟ و شرکت با چه مسائل استراتژیک روبرو است؟

به طور کلی، هنگامی که یک کسب و کار در حال انجام یک ممیزی برند است، هدف اصلی آن کشف نقاط قوت در منابع، کمبودها، بهترین فرصت های بازار، تهدیدات خارجی، سودآوری آینده، و جایگاه رقابتی است.

دوستان عزیز ممیزی برند عناصر استراتژیک مورد نیاز برای بهبود موقعیت نام تجاری و قابلیت های رقابتی در صنعت را فراهم می سازد.حال در این زمینه که شما با ممیزی در برند آشنا شدید باید بدانید که این ممیزی نام تجاری بررسی می کند آیا سهم بازار کسب و کار در حال افزایش است، کاهش می یابد و یا ثابت است؟

همچنین مشخص می سازد آیا حاشیه سود شرکت در حال بهبود است یا کاهش می یابد، و در مقایسه با حاشیه سود شرکت خودی حاشیه سود رقبا در چه وضعیتی است؟ دوستان عزیز علاوه بر این موارد گفته شده، ممیزی نام تجاری در مورد روند سود خالص کسب و کار، بازگشت سرمایه گذاری های موجود و ارزش اقتصادی تثبیت شده ی آن تحقیق می کند و تعیین می کند قدرت مالی کسب و کار و رتبه بندی اعتباری در حال بهبود و یا بدتر شدن است. دوستان عزیز این نوع ممیزی در مدیریت کسب و کار همچنین تصویر و شهرت یک کسب و کار از منظر مشتریان خود را مورد ارزیابی قرار می دهد. علاوه بر این، ممیزی نام تجاری در یک کسب و کار در صنعت و یا موارد دیگر در جستجوی این بر می آید که آیا این کسب و کار گفته شده به عنوان رهبر صنعت در فن آوری، ارائه محصول و یا نوآوری خدمات، خدمات استثنایی به مشتریان، و دیگر مسائل مربوطه که مشتریان با استفاده از آن در مورد اولویت یک نام تجاری تصمیم گیری میکنند شناخته شده است؟

در ادامه این آموزش حرفه ای در قسمت نهایی نیز همراه من باشید دوستان