تغییر مسیر دامنه دلخواه شما به Tumblr

اول از هر چیزی، نیاز دارید که نام دامنه دلخواه خود را ایجاد و به تملک خود درآورید. در دنیای وب، تعداد بسیاری از سرویس های ثبت دامنه محبوب وجود دارد ، و معمولا می توانند یک نام دامنه جدید را با هزینه ای حدود ۱۰ دلار ثبت کنند. اگر شما در حال حاضر نام دامنه ندارید، به سادگی می توانید خدمات میزبانی دامنه مورد علاقه خود را یافته و برای نام دامنه جدید درخواست دهید.

هنگامی که یک نام دامنه دریافت کردید ، باید نام دامنه خود را به آدرس دهی به سرور Tumblr هدایت کنید. یا اگر می خواهید نام دامنه خود را در همان سایت اصلی خود حفظ کنید، میتوانید زیر دامنه ای از ان را به Tumblr تغییر مسیر دهید (مثلا کاربر با یک لینک به وبلاگ هدایت شود). دامنه مثال ما توسط ۱&1 میزبانی می شود، بنابراین در اینجا نحوه انجام کار بر این اساس شرح داده می شود؛ به طور کلی فرآیند با دیگر سرویس ثبت دامنه دیگر نیز مشابه است، اگر چه جمله بندی پیام ها ممکن است کمی متفاوت باشد. ابتدا وارد صفحه مدیریت دامنه خود شده، و اگر شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی شما چند سرویس ارائه می دهد گزینه مدیریت دامنه (Manage Domain) را انتخاب کنید.

ssash

حال نام دامنه خود را انتخاب کرده، بر روی دکمه DNS کلیک کرده و تنظیمات ویرایش دی ان اس (Edit DNS Settings) را انتخاب کنید. باز ، این گزینه بسته به ثبت کننده دامنه شما  ممکن است با عبارت فوق متفاوت باشد، اما از نظر کارکرد کلی مشابه است.

serv

حال ، در تنظیمات آی پی آدرس ، آی پی آدرس های دیگر  (Other IP address) را انتخاب کنید و سپس آدرس آی پی Tumblr را وارد کنید، یعنی:

۷۲٫۳۲٫۲۳۱٫۸

وقتی کار بالا به پایان رسید روی Ok  کلیک کنید تا تغییرات اعمال گردند. هم اکنون نام دامنه شما باید برای اضافه کردن به وبلاگ Tumblr آماده شده باشد، هر چند باید توجه داشت که گاهی اعمال تغییرات می تواند تا ۷۲ ساعت برای  نهایی شدن زمان ببرد.

ip