برای اینکه همه کاربران با هر نسخه ای از سیستم عاملی که دارند، بتوانند از پرینترها استفاده کرده و بطور خودکار در اولین اتصال خود به پرینت سرور، درایورهای مربوط به خود را دانلود کنند، بایستی همه درایورها را روی سرور نصب کنید. برای اضافه کردن درایورها از طریق کنسول Print Management ، مراحل زیر را طی کنید :

– از منوی start و از Administrative Tools کنسول Print Management را اجرا کنید. از قسمت نام پرینت سرور، روی Drivers راست کلیک کرده و Add Driver را انتخاب کنید.

print management

– Next کرده تا به صفحه Processor And Operating System Selection برسید. در این صفحه ، پردازنده ها و سیستم عامل هایی که درایورشان مورد نیاز است را تیک زده و Next کنید.

– در صفحه Printer Driver Selection، ابتدا CD مربوط به درایوری که می خواهید نصب کنید را درون CD-ROM قرار داده و روی Have Disk کلیک کرده و پوشه درایور را انتخاب و OK کنید.

– با پدیدار شدن صفحه Completing The Add Printer Driver Wizard روی finish کلیک کرده و نصب انجام می شود. توجه کنید که اگر درایور بصورت دیجیتالی sign نشده باشد (درایور sign شده بدین معناست که شرکت مایکروسافت آن را تست کرده و مورد تایید است) هشداری را خواهید دید ممکن است این درایور خطرناک باشد. درایورها می توانند غیرقابل اعتماد و مخرب باشند که استفاده از درایورهای sign شده این خطر را کاهش می دهد. اگر از درایورهای sign نشده استفاده می کنید، از منبع آن مطمئن شوید.

اگر در فرایند نصب درایور، نسخه متفاوتی از ویندوز (۳۲ یا ۶۴ بیتی) را انتخاب کرده اید، هنگام زدن finish صفحه زیر باز خواهد شد که شما بایستی درایور با نسخه مورد نظر را Browse کرده و OK کنید تا نصب شود.

install driver
در ویندوز سرور ۲۰۰۸ ، اگر درایور یک پرینتردچار خطا میشد، می توانست باعث توقف پرینت در همه سرور شود. ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 ، print driver isolation را اضافه کرده که اگر درایور یک پرینتر دچار مشکل شد، روی بقیه درایورها تاثیری نگذارد و کاربران می توانند از پرینتر دیگری استفاده کنند. برای فعال سازی print driver isolation ، روی درایور مورد نظر راست کلیک کرده و از قسمت Set driver Isolation گزینه Isolated را انتخاب کنید.اگر کاربری با پرینتر share شده ارتباط برقرار کرده و شما درایور مورد نیاز آن را نصب نکرده باشید، کاربر با پیغامی مشابه شکل زیر روبرو خواهد شد که بایستی درایور را نصب کند.

شما می توانید با غیرفعال کردن policy زیر، به کاربران اجازه دهید که بدون نیاز به دسترسی ادمین ، درایور خود مورد نیاز پرینتر را نصب کنند. از Group policy به مسیر زیر رفته :

Computer Configuration\Policies\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options\Devices : Prevent Users From Installing Printer Drivers

و این policy را باز کنید. تیک Default this policy setting را زده و Disabled را انتخاب کنید.