هر نوع کسب و کاری در اینترنت مشتاق به دیده شدن در بازار می‌باشند. توسعه‌ی وب سایت‌ها به نوبه خود فرآیند خسته کننده و استرس زایی می‌باشد.
متن زیر برخی نکات برای توسعه‌ی پروژه های طراحی وب با بودجه‌ی محدود و زمان مشخص می‌باشد. برای اطلاع از پیشنهاداتی که در رشد و توسعه‌ی وب سایت‌های جدید همچون سایت‌های توسعه یافته‌ی موجود مفید واقع می‌شوند، متن زیر را مطالعه فرمایید.

زمینه ها و پایه های اساسی دقیق در طراحی (groundwork)
زمینه های دقیق برای توسعه‌ی وب سایت موفق بسیار ضروری می‌باشد. ملاحظات مهم عبارتند از تعداد صفحاتی که وب سایت باید داشته باشد و یا گرافیک آن به چه صورتی بوده و… بقیه موارد به چه صورت انجام می‌شود.
این روش‌ها را می‌توان به دو نوع دسته بندی کرد. مسائلی که مربوط به مشتریان بوده و دیگر مسائل که مربوط به وب سایت شرکتی است که قرار است توسعه یابد. تصمیم گیری‌های مرتبط با این جریان نیز شامل: شناسایی هدف کاربران، پیدا کردن راهی برای اطلاع رسانی در مورد وب سایت به کاربران و همچنین شناسایی علایق آن‌ها می‌باشد.
پیدا کردن روشی برای تعامل با کاربران توسط وب سایت نظیر نوع محتوای وب سایت که بر اساس نظم خاصی باعث مراجعه کاربران به طور مداوم به وب سایت می‌شود.

تصمیم گیری‌های مربوط به امور شرکت عبارتند از: هدف از طراحی وب سایت، اعم از آموزش کاربران، فروش کالا، برای سرگرمی و یا ارائه خدمات می‌باشد.
چگونگی محتوای وب سایت بستگی به میزان نظم در به روز شدن مطالب بوده و برای سنجش عملکرد وب سایت‌ها در به روز رسانی مطالب می‌توان به سایت yardsticks مراجعه کرد. یک پروژه‌ی موفق طراحی توسعه‌ی وب سایت باید موارد مذکور بالا را در مراحل اولیه پروژه رعایت نماید. این موضوع برای بخش‌های بعدی پروژه بسیار مهم و ضروری می‌باشد.
بر این اساس، استراتژی توسعه دهندگان برای توسعه بیشتر فرمت های تعاملی در وب سایت مانند وبلاگ‌ها، چت زنده، فیلم، انجمن‌ها، انیمیشن، فرم‌های ثبت نام و یا پایگاه‌های اطلاع رسانی می‌باشد.

طراحی وب سایت توسط الگوها (templates)
اغلب شرکت‌های طراحی وب عموماً الگو های جذابی جهت طراحی پیشنهاد می‌کنند. این پیشنهاد ها اساساً برای ساخت وب سایت‌های ارزان قیمت به دلیل سادگی ساخت در زمان کم ارائه می‌شود.

اگر مشتری این پیشنهاد طراحی را بپذیرد، قادر خواهد بود طرح‌های اولیه وب سایت با توانایی انجام تغییرات جزئی از جمله اندازه فونت‌ها، رنگ، و … را انتخاب نماید. با این حال این الگو ها قابلیت انجام تغییرات زیادی نداشته و دامنه‌ی اصلاح آن زیاد نمی‌باشد. انتخاب اغلب عکس‌ها و لوگو ها در ساخت و طراحی این‌گونه وب سایت‌ها نیاز به دقت بیشتری داشته و باید سایز عکس و دیگر تصاویر (طول، عرض، رزولوشن و حجم) را در نظر داشته باشید.
با این حال الگو ها (templates) کمک بزرگی برای طراحان مبتدی به علت استفاده آسان از ماژول‌ها و راهنماهای قدم به قدم آن‌ها بوده است.
اگر پروژه شما پیچیده بود، برای داشتن نتیجه بهتر بسیارم هم و حیاتی است که روی طراحی وب سفارشی سرمایه گذاری نمایید. طراحی وب سفارشی (custom) به توسعه دهندگان طراحی وب سایت فرصت‌های بیشتری برای ارائه طرح نسبت به طراحی الگویی به شما می‌دهد. شرکت‌های طراحی وب که به خوبی با این جریان آشنایی دارند قادر به ارائه توانایی‌های بالقوه خود در همان زمان کوتاه برای انجام طراحی و راضی نگه داشتن مشتریان با توجه همه جانبه به نیازهای آن‌ها هستند.
وب سایت طراحی شده باید قادر به ارائه هدف اصلی ایجاد آن وب به منظور افزایش ترافیک سایت باشد. بنابراین رسیدن به این مقصود با طراحی یک وب سایت جذاب و مورد پسند کاربر، بسیار ساده خواهد بود.

ترکیب کاملی از جذابیت و سهولت استفاده
یک وب سایت خوب باید استفاده از آن آسان بوده و به همان اندازه در طراحی و فن آوری نیز جذابیت داشته باشد. برای این منظور، باید تخصص (دانش و آگاهی) متخصصین با استعداد طراحی در حین انجام کار نیز ارتقاء پیدا کند.
یک وب سایت خوب باید در نگاه اول خوش منظر بوده و استفاده از آن برای کاربران آسان باشد. همچنین باید کلمات کلیدی لازم و متا تگ‌ها (برچسب) های لازم جهت بهینه سازی برای موتورهای جستجو داشته باشد.

به طور خلاصه پیش نیاز طراحی یک وب سایت موثر، زیبایی مناسب، سهولت استفاده و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو نیز باشد.

کپی برداری مقالات با لینک به منبع بلامانع است.