اگر تازه شروع به بهینه سازی وب سایت نموده اید، نیاز به لینک های قوی و معتبر برای وب سایت خود دارید تا بتوانید در این بازی شرکت کنید. یک وب سایت معتبر و قوی می تواند اهرم Anchor text بهتری نسبت به وب سایت های نامعتبر و ضعیف باشد.

به عبارت دیگر، اگر یک وب سایت معتبر و قوی دارای ۱۰۰ لینک خارجی بوده و یک وب سایت غیر معتبر به همان تعداد ۱۰۰ لینک خارجی داشته باشد، گوگل به نفع وب سایت های قوی و معتبر عمل می نماید. البته بستگی به درجهء اعتبار و قدرت آن وب سایت، گوگل ممکن است یک وب سایت معتبر با ۱۰ لینک Anchor text را در درجهء بالاتری از لیست خود نسبت به وب سایتی که دارای ۱۰۰ لینک است، قرار دهد.

موثرترین تکنیکی که تا به حال برای بدست آوردن اعتبار و قدرت برای وب سایت پیدا کردم، استفاده از وب سایت MyBlogGuest.com می باشد. در اینجا شما می توانید تعداد زیادی از وب سایت های با کیفیت که تمایل به پذیرش لینک و یا بلاگ دارند را پیدا کنید. این راه واقعاً بسیار ساده است.

وب سایت MyBlogGuest.com یک پلت فرم است که بلاگ هایی که تمایل به پذیرش مطالب وبلاگ نویسان در ازای اتصال چند لینک به وب سایت شان هستند را به شما ارائه می کند.

– Cold calling blogs

Cold calling blogs (ایمیل) یکی دیگر از ترفندهایی است که می توانید از آن استفاده نمایید. این روش عملی است و جواب می دهد، اما می تواند بسیار ناکارآمد باشد زیرا ممکن است وقت زیادی از شما تلف نماید. در عین حال به تازگی از ابزاری به نام Ontolo استفاده کردم که زمان زیادی وقت می گیرد و تعداد زیادی هم کار باید انجام دهید تا در وهلهء اول اقدام به پیدا کردن یک وبلاگ خوب نماید.

Ontolo از کلمات کلیدی که برای جستجو وب سایت به کار می برید، استفاده می نماید. و سپس هزاران سایت با توجه به درجهء رتبه بندی قدرت و اعتبارشان را به شما ارائه می نماید. بعد از آن این برنامه یک ایمیل آدرس، عضویت در تویتر، صفحهء تماس و… فراهم کرده و روند صرف زمان برای پیدا کردن اطلاعات موجود در وب سایت تان را کاهش می دهد.

در حالی که این ابزار عالی باعث صرفه جویی زیادی در زمان شما می شود؛ من شخصاً به این نتیجه رسیدم که نرخ هزینه های cold calling توجیهی برای برنامه های ما ندارد. اما ممکن است برای شما و بازار شما متفاوت باشد. حتی اگر از این برنامه استفاده نکردید می توانید برخی از منابع outsource برای استفاده از ontolo را برای خود پیدا کنید. ترجیحاً از جستجوی وبلاگ گوگل استفاده نمایید. زیرا با اعتبار و قدرت می توانید جستجو کنید.

همچنین هنگامی که گوشه به گوشهء وب سایت ها را با هم مقایسه می کنید، پیشنهاد می کنم از برنامهء MOZ برای مقایسه استفاده نمایید. نوار ابزار صفحهء رتبه بندی گوگل دارای رتبه بندی ضعیف می باشد زیرا که به ندرت به روز رسانی می شود.

– Anchor Text و لینک دهی

اعتبار و قدرت در وب سایت بسیار خوب است اما بدون استفاده از یک لینک Anchor text خاص در وب سایت، به سختی به یک رتبهء مناسب با کلمات کلیدی انتخابی اتان خواهید رسید. بهترین کاری که می توانید برای دریافت بهترین کیفیت لینک دهی انجام دهید این است که شرکا و رقبای خود را پیدا کرده و از آنها بپرسید که برای ایجاد اعتبار و قدرت بیشتر برای وب سایت شان، تمایل به دریافت همزمان مقاله و لینک دارند یا خیر!