هم اکنون هاستینگ ابری جایگاه ویژه ای در میان کاربران باز کرده است و در مواردی حتی بهتر از هاست های اختصاصی عمل میکند که در زیر به چندین نمونه از معایب و مزایا این نوع هاستینگ اشاره میکنیم

کارآیی بهتر

از آنجائی که تمامی اطلاعات بر روی اینترنت و ابر ذخیره میشوند کارائی سیستم شما و ترافیک داخل شبکه شما کاهش میابد و خطرات از دست رفتن اطلاعات شده با توجه به دخیره شدن بر روی چندین دیسک از بین میرود.

نامحدود بودن فضای ذخیره

همانطور که از اسم این بخش پیداست شما محدودیتی در ذخیره سازی اطلاعات نخواهید داشت و برعکس دیگر هاستینگ که محدودیت دارند هاست ابری کاملا نامحدود است.

کاهش هزینه ها

در هاست ابری بسته به نیاز شما صورت حساب پرداختی شما متفاوت خواهد بود و نیازی به افزایش منابع نخواهید داشت و هر مقدار که مورد استفاده شما باشد همان مقدار هزینه پرداخت میکنید.

در دست‌رس بودن همیشگی

با هاستینگ ابری می‌توانید هر زمان بخواهید و از هر رایانه ای به داده های خود دست‌رس داشته باشید و نیاز نخواهید داشت مستندات خود را همه جا همراه‌تان ببرید..

مقیاس پذیری

یکی از بهترین ویژگی های هاست ابری همین مورد است که در صورت افزایش نیاز شما به منابع بیشتر هیچ نیازی به ارتقا سرور ها نخواهید داشت و بسته به نیاز شما سرویس شما افزایش پیدا میکند.