مراحل کاهش آلوده شدن به کرمها

۱- هیچ فایل الصاقی (Attachment) غیر منتظره ای را در Email های خود باز نکنید (بخصوص آنهایی را که شامل پیغامهای معمول مانند در این جا فایلی که شما درخواست کرده اید وجود دارد.) هر چند آنها از منابع مطمئنی برای شما ارسال شده باشند. برای فرستنده Email ای بفرستید (Reply) و از او سئوال کنید او واقعا چنین فایلی برای شما فرستاده است یا نه.

۲- یک آنتی ویروس نصب کنید و آن را مرتبا آپدیت کنید.

۳- اگر ممکن است از نرم افزار Email ای به غیر از Outlook Express استفاده کنید.

اولین نمونه های کرمی که به خوبی منتشر شده “Love Letter” نام دارد که با فرستادن خود به آدرس ایمیل که در Address Book نرم افزار Outlook Express وجود دارند منتشر می شود  به راحتی کپی کردن فایل در کامپیوتر قربانی خود را وارد می کند و با یک عنوان به صورت “I Love You” وارد می شود و پیغام آن به صورت زیر است:

“Rindly Chek The Attached Love Letter Coming From Me”

بدلیل اینکه Email از یک فرد شناخته شده برای گیرنده ارسال شده است بسیاری از مردم گول می خورند و کرم در حجم وسیع گسترش پیدا می کند. اگر چه به کامپیوتر قربانی آسیب وارد می شود ولی آسیب اصلی به کل شبکه وارد می شود و همه آن را آلوده می کند.

اسب تراوا چیز جالبی به نظر می رسد اما چیزهای آسیب رسان و کثیفی در بر دارد. و در لباس خدمات مفید یا پیوستهای (Attachments) جذاب در Email مثلا یک Screen Saver پخش می شود. آنها فایلهی الصاقی برای شما می فرستند که آنقدر برای شما جالب است که آنها را برای دوستانتان می فرستید. در حالیکه آثار مخرب آن پنهان بوده با تاخیر عمل می کند بنابراین شما نمی دانید چیزی که در حال فرستادن آن هستید یک فایل خطرناک است.
در مواقع دیگر این کرمها تکثیر می شوند مانند یک کرم اینترنتی و خود را به صورت اتوماتیک به کامپیوترهای دیگر می رسانند و معمولا از Outlook Express استفاده می کنند.