زمانی که میخواهیم یک سایت اینترنتی را راه اندازی کنیم و طراحی سایت جدید را شروع کنیم ، نکات و موارد بسیاری را برای تصمیم گیری و پیاده سازی باید در نظر گرفت . یکی از نکاتی که معمولاً در ابتدای طراحی سایت به آن توجه کمی میشود ، مطالبی است که میخواهد در سایت قرار گیرد . شاید بعد از طراحی و استفاده از کدهای مناسب در طراحی سایت ، از مهمترین عوامل و حتی مورد تکمیلی برای یک طراحی سایت خوب ، انتخاب مطالب با استانداردها و نکاتی است که بتواند از طرفی نیاز بازدید کننده را تامین و از طرف دیگر بتواند برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شده باشد.
در حقیقت طراحی سایت به مسابه ظرفی است و محتوای سایت به منزله خوراکی است که در آن ظرف قرار میگیرد . این که بتوانیم این ظرف و خوراک را با یکدیگر همخوان و همسو انتخاب کنیم هنر طراح سایت و گروه طراحی وب سایت است و پس از آن هنر ایجاد و به روزرسانی مختواست که میتواند یک سایت موفق را رقم بزند . چند نمونه از مهمترین فاکتورهای نوشتن یک مطلب خوب و مفید در سایت را در ذیل این نوشته نام می بریم .
۱- سئو پسند بودن : به معنی این که برای موتورهای جستجو به راحتی قابل استفاده بوده و با استانداردهای آنها همسو باشد . موتور های جستجو انبوهی از سایت های مختلف را برای تحلیل و آنالیز در دستور کار دارند و در این میان سایت هایی رتبه بیشتری دریافت میکنند که با اصول آنها همخوان تر باشند . این امر نکاتی دارد که در هنگام طراحی سایت باید به آن توجه شود .
۲- مختصر نویسی : امروزه با انبوهی از اطلاعات در دنیا مواجه هستیم که بسیاری از آن در فضای مجازی موجود است ، برای بازدید کننده ما مهم این است که در کمترین زمان بتواند بیشترین بازده را کسب کند ، پس به دنبال مختصر است . اگر به بازدید کننده خود نیاز دارید ، مختصر بنویسید .
۳- استفاده از اطلاعات مفید : بازدید کننده میخواهد از شما بیشتر بداند و بداند سایت شما میتواند چه نیازی از او را پاسخ دهد .
۴- در گیر کردن بازدید کننده : همیشه یکی از بهترین روش های جذب مخاطب ، درگیر کردن کاربران و بازدید کنندگان با وب سایت شما است ، یعنی بتوانند با شما تعامل سریع و آسان برقرار کنند و مطالب خود را با شما در میان بگذارند . این امر نیز همانند سئو باید در ابتدای کار و در زمان طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد .
۵- استفاده از زبان دوستانه : با کابران خود مانند دوستانتان برخورد کنید ، هر چه گشاده رویی و استفاده از مطالب و لحن زیباتری داشته باشید ، اعتماد به شما بیشتر میشود .