متغیرها در Stylus براتون توضیح بدم.

همانند دیگر زبانهای برنامه نویسی ، در Stylus هم میتونین متغیر تعریف کنید و داده ای رو درون اون قرار بدین و در هر جا که خواستین از این متغیر استفاده کنید.

مثلا کد زیر رو در نظر بگیرین :

body

همونطور که میبینید ، در خط اول یک متغیر بنام size تعریف کردیم و در خطوط بعدی از اون استفاده کردیم. اگر کد بالا رو کامپایل کنید ، خروجی بصورت زیر خواهد بود :

ser

میبینید که اون ۱۴px اومده و در سر جاش قرار گفته.

همچنین میتونین از متغیر ها در متغیرهای دیگه استفاده کنید. مثل سایر زبانهای برنامه نویسی. مثلا کد زیر رو در نظر بگیرین :

yy
مییینید که متغیر font-size رو درون متغیر font و بعد از این کار از این متغیر استفاده کردیم. اگه کد بالا رو کامپایل کنید. بصورت زیر میشه :

font
در متغیر میتونین یک رشته از داده ها رو قرار بدین و در جاهای مختلف از اون استفاده کنید. مثالش رو در بالا دیدید.

خب برای تعریف متغیر یک راه دیگه هم وجود داره. به اینصورت که یک $ رو قبل از متغیر قرار میدیم. کد زیر رو در نظر بگیرین :

siz

میبینید که $font-size رو تعریف کردیم و از اون استفاده کردیم. با کامپایل کردن کد بالا ، خروجی به شکل زیر خواهد بود :

kkj

میبینید که متغیرها خیلی ساده هستند.
Char Escaping :

بعضی از مواقع میخواید چیزی که در Stylus مینویسید ، عمل نکنه. مثلا کد زیر رو در نظر بگیرین :

mb

اگر کد بالا رو در خروجی ببینید ، بصورت زیر هست :

99

میبینید که ۱ و ۲ جمع شدن و ۳ در خروجی بوجود اومده. حالا فرض کنید که میخواید عملگر + کار نکنه. برای این کار میتونین یک بک اسلش ( \ ) قبل از + قرار بدین ، بصورت زیر :

padd

حالا اگر کامپایلش کنید ، بصورت زیر میشه

vv

میبینید که دیگه + کار نکرده و بصورت مستقیم در خروجی ظاهر شده

dds