قفل کردن www در آدرس url دومین

از آنجاییکه اکثر سایت های ایرانی هم با www ظاهر می شود هم بدون آن در این مقاله سعی شده تا با رعایت اصولی ارزش صفحات خود رابالا ببرید .بهتر است بدانید که آدرس دومین همراه با www در اصل subdomain دومین بدون www است . وقتی که روی یک دومین دو یا چند صفحه با آدرس های مختلف داشته باشید که محتوای آنها یکسان باشند ,گوگل ارزش صفحات شما را کاهش می دهد این امر یکی از بزرگترین اشتباهات در سایت شما می باشد زیرا این کار باعث افت ارزش کاری سایت شما می شود .

مثلا فرض کنید شما در سایتتان ۱۰۰۰ مطلب دارید و سایت شما هم با www و بدون www باز می شود در نتیجه گوگل در نظر خواهد گرفت که شما برای تمامی صفحات سایت خود یک کپی دارید که این باعث افت ارزش تمامی صفحات سایت شما می شود . با توجه به نکات ذکر شده بهتر است سایت خود را بر اساس استانداردای بنا شده و موتورهای جستجوی استاندار طراحی کنید . از آنجاییکه www یک URL استاندارد می باشد پس باید سعی کرد که از www برای آدرس صفحات ذخیره شده استفاده کرد .

برای حل این مشکل باید از http redirection 301 با پیشوند www استفاده کرد . با این کار صفحه ی بدون www را به صفحه www دار هدایت می کند این کار به موتورهای جستجو می فهماند که آدرس سایت همراه با www می باشد .

از دستور زیر برای حذف www از داخل آدرس استفاده می شود .

htt

توجه داشته باشید که اگر این کد بر روی سرور شما کار نکرد سعی کنید علامت \ و $ و[nc] رو از خط اول حذف کنید .

همچنین برای قفل کردن www در آدرس باید از این دو خط به جای دو خط قبلی استفاده کنید .

re

همچنین مثل بخش قبل اگه این کد کار نکرد علامت های گفته شده رو از خط اول کد حذف کنید .

از جمله مشکلات دیگری که در طراحی سایت به وفور دیده می شود وجود index.php یا index.html در آدرس صفحه اصلی سایت می باشد که در مواقعی با index.php و هم با index.php قابل مشاهده می باشد که باز شدن صفحه اصلی با این پسوند ها به موتورهای جستجو می فهماند که دو کپی از صفحه اصلی وجود دارد و در نتیجه از ارزش سایت شما کم می کند .

برای رفع این مشکل و قفل شدن index.php در صفحه اصلی از دستور زیر استفاده می شود :

qqa

اگر دستور بالا عمل نکرد می توانید از دستور زیر استفاده کنید :

asz

با استفاده از این دو ترفند ساده می‌توانید ارزش صفحات خود را به طور چشمگیری بالا ببرید