سایت های بسیاری هستند که امکان ایجاد یک وب سایت رایگان را به شما میدهند. در ادامه برخی از این سایت ها و امکانات آنها را معرفی میکنم:

سرویس Sites گوگل : یکی از بهترین و مطمئن ترین سرویس ها برای ایجاد سایت شخصی است. امکان آپلود فایل ، عکس و آهنگ را به شما میدهد و میتوانید با چند دقیقه وقت صرف کردن، یک وب سایت با آدرس دلخواه ایجاد کنید. این سرویس برای معلمان و اساتید دانشگاه که نیازمند آپلود فایل های درسی هستند بسیار مناسب است.

سرویس Wix.com : این سایت در نوع خود شاهکار است. زیرا امکان ایجاد کردن سایت های فلش، آلبوم عکس فلش، اسلاید های فلش و …  را با چند کلیک برای شما فراهم میکند. پس از ثبت نام در سایت، ده ها قالب آماده فلش وجود دارد که میتوانید آنلاین آنها را ویرایش کنید، متن، عکس، بکگراند، انیمیشن، منو، آیکون، صدا ، فیلم و … به آنها اضافه کنید تا به شکل مورد نظرتان در آید. این سایت گالری کاملی نیز از clipArt ها دارد که برای کامل کردن طرح شما بسیار مفید خواهد بود.

سرویس weebly.com : این سایت قالب های آماده ی بسیاری دارد که میتوانید یکی را انتخاب کنید و آنرا مطابق میل خود تغییر دهید. این سایت اجازه ی آپلود انواع فایل را نیز به شما میدهد. همچنین میتوانید HTML سایت خود را بصورت دستی تغییر دهید و کدهای دلخواه خود را نیز به سایت اضافه کنید.

 

سرویس آفیس لایو : مایکروسافت هم امکان ایجاد یک سایت و آپلود فایل هایتان را به شما میدهد. البته این سرویس چندان امکان تغییر در ظاهر را به شما نمی دهد. اما با توجه به اینکه مایکروسافت مالک آن است، میتوان از لحاظ سرویس دهی به آن اطمینان کرد.

سرویس Site2You.com : این سایت نیز امکان ایجاد کردن یک وب سایت رایگان را با کلی امکانات از قبلی ایجاد بخش خصوصی در سایت، ایجاد وبلاگ ، صندوق پستی، آپلود فیلم و صوت ، افزودن نظرسنجی و … برای شما فراهم میکند . در این صفحه میتوانید قالب های موجود در این سایت را مشاهده کنید.

سرویس WebStarts.com : این سایت نیز امکان ایجاد یک وب سایت با امکاناتی مانند اشتراک گذاری فایل هایPDF و موزیک و فیلم را برای شما فراهم میکند. همچنین یک بانک از انواع ویجت در این سایت وجود دارد که میتوانید آنها را به سایت خود اضافه کنید . مثلا guestbook و blog و … در این صفحه میتوانید قالب های رایگان این سایت را ببینید و در صورت تمایل یکی را انتخاب کرده و طراحی آنلاین سایت خود را شروع کنید.

سرویس وردپرس : گرچه وردپرس یک سرویس وبلاگ است، اما آنقدر امکانات جذاب به این سایت اضافه شده است که برای راه اندازی یک سایت شخصی میتواند انتخاب خوبی باشد. امکان اپلود عکس، آهنگ ، فایل هایPDF میتواند در بسیاری موارد نیاز شما را برآورده سازد.

سرویس doodlekit.com : این سایت نیز امکاناتی مانند آپلود فایل های PDF و ورد و اکسل و انواع فرمت های عکس را پشتیبانی میکند. همچنین میتوانید یک قالب زیبا از این آدرس انتخاب کنید و وب سایت شخصی خود را ایجاد نمایید. سایتی که با DoodleKit میسازید میتواند امکان RSS و جستجو در میان مطالب هم داشته باشد.

سرویس VIVITI.com : این هم یک سرویس دیگر که اجازه اپلود فایل هایی تا حجم ۱۰۰ مگابایت را به شما میدهد. همچنین قالب های متنوعی برای شروع دارد که با انتخاب یکی و تغییر آن میتوانید سایت خود را برپا کنید.