هفت موردی که مشتریان در یک وب سایت طراحی شده به دنبال آن هستند

اگر کسب و کار شما آنلاین می باشد، اگر وب سایت خود را به عنوان محصول اصلی خود و خوانندگان آن را مشتری تلقی می کنید، باید بگویم که نمی توانید همیشه فکر کنید که افراد وقت و پول خود را صرف وب سایت شما می کنند. بنابراین تغیرات و تنظیمات دوره ای برای سایت شما بسیار ضروری است. با این عمل در خواهید یافت که نیاز مشتریان از طریق سایت شما واقعاً برآورده می شود ویا فقط برای آنها دسترسی به یک رسانهء اجتماعی و یا وبلاگ نویسی ایجاد کرده اید!

افراد سلایق متفاوتی دارند اما هنگامی که به اینترنت متصل می شوند همگی به دنبال چند مورد هستند؛ که کدام وب سایت را برای انتخاب نیازهای خود دنبال کنند، به چه وب سایتی اعتماد کرده و از کدام سایت پشتیبانی کنند. لیست زیر ۷ مورد ضروری که هر وب سایت باید دارا باشد:

سهولت استفاده
وب سایت شما نباید گیج کننده بوده و یا حرکت در آن سخت باشد. مشتریان وب سایت معمولاً به دنبال مواردی ساده هستند: محصولات شما، اطلاعاتی در مورد شما،‌ وبلاگ شما و شماره های تماس…تمامی این موارد باید کاملاً مشخص بوده و پیدا کردن آنها ساده باشد. هرگونه اطلاعات دیگر و یا لینکهای دیگری که برای افراد قرار داده اید نیز باید اینگونه باشد. فونت آن برای خواندن آسان و لینک آن دارای کلمات کلیدی قوی برای جستجو باشد.

وضوح محتوا
مطالب از شماره های تلفن گرفته تا فعالیتهای شما باید به آسانی قابل درک باشد.تمامی این موارد باید برای تک تک صفحه های وب سایت شما رعایت شود. اگر خوانندگان مطالب را درک نکنند دیگر سراغ شما و مطالبتان نخواهد آمد.

اعتبار
اولاً وب سایت شما قطعاً باید دارای یک صفحهء اختصاصی به عنوان ” تماس” و یک فرم اختصاصی ” تماس با ما ” را دارا باشد. مانند آدرس ایمیل(از قرار دادن ایمیل های عمومی از قبیل یاهو و گوگل پرهیز کنید) ، آدرس محل استقرار شرکت و شماره تلفنها.

اعتبار یک وب سایت فقط شامل مطالب یا نظرات و ایده های آن نمی باشد. بلکه به بازدیدکنندگان و افرادی که جزء پیروان تویتر و یا از طرفداران فیس بوک هستند نیز بستگی دارد.و نیز جوایز و گواهینامه های دریافت شدهء آن وب سایت به اعتبار آن کمک می کند. خوانندگانی که سرعت بیشتری در خواندن مطالب داشته زودتر قادر به کشف این موضوع نسبت به دیگران می باشند که کسب و کار پر رونق شما را شناسایی کنند. آنها نسبت به دیگران زودتر قادر به تصمیم گیری و اعتماد به شما هستند.

منحصر به فرد بودن طراحی
این موضوع بستگی به طراحی وب سایت، محصولات و مطالب شما دارد.اگر سایت شما جالب به نظر نرسد، افراد وقت خود را برای جستجو در آن تلف نمی کنند.اگر شما در بازار کسب و کار شبیهه دیگران هستید، چرا خوانندگان به مطالب شما توجه کنند؟!

مشارکت و توانایی دادن بازخورد
اگر مشتریان نتوانند به آسانی به شما دسترسی پیدا کنند، آنها شما را رها خواهند کرد. همچنین اگر با شما تماس گرفته و سریع پاسخی دریافت نکنند، شما را ترک کرده و به فراموشی می سپارند. آنها قادرند به اعتبار شما نیزلطمه وارد کنند. لذا برای مشتریان خود راههای ساده برای برقراری ارتباط با سایت خود در نظر گرفته و تا جای امکان راه حل هایی که برای شما قابل انجام می باشد ارائه کنید؛ از جمله ارائه شماره تلفن، شبکه های اجتماعی، فرم تماس، وبلاگ نویسی و دیگر راههای معمول. هنگامی که افراد دریافتند شما همیشه در دسترس هستید، به شما اعتماد کرده و وفادار خواهند بود.

خصوصی سازی
به خاطر داشته باشید تک تک افرادی که با شما در ارتباط هستند منحصر به فرد بوده و به نوع خود از محصولات و خدمات شما انتظارات و توقعات خاص خود را دارند.
هیچ کس دوست ندارد با یک ایمیل تحت عنوان ” مشتری گرامی ” مرجوع شود و قاعدتاً هر شخصی از دریافت پیشنهاد و محصولاتی که علاقه ویژه ای به آن دارد نیز خوشحال خواهد شد. پس باید مشتریان خود را شناخته و اطلاعات شخصی که آنها برای شما به اشتراک گذاشته اند را ذخیره کرده و از آنها برای بهبود و پایداری روابط شخصی استفاده نمایید.

امنیت
خوانندگان و مشتریان باید مطمئن باشند که هیچ یک از اطلاعات شخصی آنها مورد سوءاستفاده قرار نگرفته و یا به شخص دیگری فروخته نمیشود و تمامی آن محرمانه خواهد بود.اگر کار شما فروش محصولات می باشد و این به معنای نیاز شما به SSL ” امنیتی ” می باشد. همچنین اگر برای بازاریابی کالا از افراد درخواست ایمیل آدرس میکنید، بدین معنی است که برای حریم شخصی خوانندگان احترام قائل هستید.

اگر با افراد در سایتهای رسانهء اجتماعی در تماس هستید در واقع اختیار بخشی از فعل و انفعالات شخصی خود و دیگران را در دست گرفته ای