یکی از روشهایی که می تواند به سئوی سایت شما کمک کند، صفحات گوگل پلاس در شبکه اجتماعی گوگل است، در این مقاله به معرفی این دستاورد و جنبه های مثبت آن خواهیم پرداخت.
آشنایی با گوگل پلاس

گوگل پلاس یکی از آخرین دستاوردهای شرکت گوگل می باشد که ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱ در وبلاگ رسمی گوگل اعلام شد.
گوگل پلاس در واقع یک رسانه اجتماعی برای اشتراک گذاری آنلاین است و از طریق آن می توانید برای سایت خود یک صفحه ایجاد کنید و همانند صفحه هواداران شبکه های اجتماعی با کاربران و بازدیدکنندگان خود ارتباط برقرار نمایید. شما با استفاده از گوگل پلاس علاوه بر اینکه به محبوبیت سایتتان می افزایید، به سئوی سایت نیز کمک می کنید.

چگونه گوگل پلاس روی سئوی سایت تأثیر می گذارد؟

قبل از اینکه توضیح بدهیم چگونه گوگل پلاس بر روی سئو سایت تأثیر می گذارد باید یک دانش کلی از دکمه +۱ داشته باشید. این دکمه همانند دکمه like فیس بوک می باشد و زمانیکه کاربر این دکمه را کلیک می کند، در واقع آن لینک، محصول و خدمت را تایید می نماید.

گوگل پلاس به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه شما تأثیر می گذارد که در زیر به تشریح آن می پردازیم.

هنگامی که کاربری به دنبالی مطلبی در موتورهای جستجو باشد، لیست سایتهای مرتبط که قبلاً توسط کاربر +۱ شده اند، در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار می گیرد. (به شرط آنکه وارد اکانت جی میل خود باشید.)
زمانیکه شما به دنبالی مطلبی در موتورهای جستجو باشید، در نتایج جستجو و پایین هر لینک لیست دوستانی که قبلاً آن را +۱ نموده اند نمایش داده می شود. (به شرط آنکه وارد اکانت جی میل خود باشید.)
در نتایج جستجو تعداد پلاس های یک صفحه نمایش داده می شود در نتیجه در افزایش اعتبار لینک تأثیر می گذارد.

ایجاد یک صفحه در گوگل پلاس دارای مزایای بسیاری است که در زیر به چند مورد از آنها اشاره شده است:

همه کاربران می توانند بدون نیاز به فیلتر شکن به شبکه اجتماعی گوگل پلاس دسترسی داشته باشند.
زمانیکه صفحه شما توسط کاربران گوگل پلاس، +۱ می شود، همانند فیس بوک جدیدترین مطالبی که پست می کنید، در پروفایل کاربر نمایش داده می شود که از این طریق می توانید ترافیک سایت را افزایش دهید.
با استفاده از گوگل پلاس می توانید محبوبیت سایت خود را افزایش دهید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب سایت نمایید.
شبکه گوگل پلاس بر خلاف سایر رسانه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد که مطالب خود را دسته بندی و همچنین ارسال های خود را برای تعدادی خاصی از دوستان و اقوام خود نمایش دهید برای این کار می توانید از حلقه ها استفاده کنید.

صفحات گوگل پلاس و تأثیر بالقوه آن بر روی سئوی سایت
نتیجه گیری

از آنجا که گوگل پلاس در سئوی سایت تأثیر میگذارد، لذا به شما توصیه می کنیم که حتما صفحه ای برای سایت خود در شبکه اجتماعی گوگل ایجاد نمایید و از سمت سایت نیز یک لینک به آن قرار دهید.

فقط باید توجه داشته باشید در شبکه اجتماعی گوگل نیز همانند سایر رسانه های اجتماعی باید حضور فعال داشته باشید.