سیستمهای ترکیبی (Hybrid systems):
در یک تلاش برای هماهنگ کردن مسیرهای لایه کاربردی با انعطاف پذیری و سرعت فیلترینگ بسته
، برخی از فروشندگان سیستمهایی را ایجاد کردند که از هر دو اصل استفاده می کنند.
شکل  : یک مسیر فیلترینگ نمونه بسته

nama

در چنین سیستمهایی ،اتصالات جدید باید در لایه کاربردی تایید وبه تصویب برسند. زمانی که این اتفاق افتاد ،بقیه اتصال به لایه session فرستاده می شود، که در آن برای فیلترهای بسته اتصال را کنترل می کنند تا مطمئن شوند که تنها بسته هایی که بخشی از یک محاوره در حال پیشرفت ( که همچنین مجاز و مورد تایید هستند) عبور میکنند.
سایر احتمالات شامل استفاده از هر دو پراکسی فیلترینگ بسته و لایه کاربردی است. مزیتهای این حالت شامل ،ارائه معیاری برای محافظت از ماشینهای شما در مقابل خدماتی که به اینترنت ارائه میکند (همانند یک سرور عمومی وب ) و همچنین ارائه امنیت یک مسیر لایه کاربردی به شبکه داخلی است.
بعلاوه ،با استفاده از این مدل ، یک مهاجم که قصد بدست آوردن خدمات روی شبکه داخلی را دارد ،از طریق روتور دسترسی ، هاست بوستین و روتور مسدود کننده با شکست مواجه می شود.
بنابراین برای من چه چیزی بهترین است؟
گزینه های مختلفی در دسترس است ، و انتخاب انها بستگی به صرف زمان و تجربه نیاز دارد، چه به صورت داخلی و چه به صورت یک مشاور با تجربه که می تواند زمانی را برای شناخت سیاست امنیتی موسسه شما صرف کند و می تواند فایروالی را طراحی و ساخته که بهترین استفاده را از سیاست شما کرده باشد. سایر موارد همانند ، خدمات مورد نیاز ، تسهیلات و مقیاس پذیری بایستی در طرح نهایی مورد توجه قرار گیرند.