هنگامی که شروع به فروش محصولات و خدمات در اینترنت می کنید، باید ترافیک وب سایت شما هدفمند باشد. موتورهای جستجوی اصلی شروع به ارسال ترافیک وب سایت به صورت هدفمند می کنند و مقدار زیادی از این ترافیک، زمانی هدفمند خواهد شد که شما قدم خاصی برای آن بردارید.

اولین گام برای هدفمند شدن ترافیک وب سایت شما به منظور سئو،‌ تبلیغات در موتورهای جستجو نیست. اولین گام درک شما از بازاریابی اینترنتی در شبکه و انتخاب روش موثر بازاریابی آنلاین برای فروش بهتر خدمات در وب سایت تان می باشد. وب سایت می تواند محیطی برای توضیحات و توصیف هر موضوعی باشد. جستجوگران و بازدیدکنندگان نیز به دنبال اطلاعات و حقایق هستند.

افراد به دنبال ارزش و اعتبار مطالب هستند. ارائه کردن این نوع اعتبار با ارائهء مطالب با کیفیت بالا در وب سایت، همانطور که محتوای خاصی در تبلیغات خود به کار می برید، ممکن می باشد. در نتیجه باید ساخت سایت شما به گونه ای باشد که محتوای ایجاد شده در آن از تکنیک مدیریت محتوا برخوردار باشد.

تکنیک مدیریت محتوای وب سایت شما علاوه بر بهینه سازی در موتورهای جستجوی اصلی، نیاز به تمرکز بیشتری بر روی مشتریان وب سایت دارد. متد مدیریت محتوای کنونی وب سایت شما باید به هر دو عامل و نکات بهینه سازی صفحات وب سایت in page و off pageدقت نماید. عوامل in page شامل بهینه سازی صفحات وب سایت بر اساس کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت و همچنین عناوین و شرح محتوای تشکیل دهنده وب سایت می باشد.

Off page شامل مبادلهء لینک، علاوه بر ایجاد لینک های یک طرفه می باشد. هنگامی که برای صفحات وب سایت خود، عناوین انتخاب کردید و تصمیم گرفتید که طبق آن مضامین عمل کنید. سپس می توانید اقدام به ساخت سایت خود نمایید. مطالب وب سایت شما باید شامل مقالات، اطلاعیه ها، اخبار، محصولات و خدمات و بررسی مقالات باشد. ممکن است بخواهید در محتوای وب سایت خود کتاب های الکترونیک رایگان یا گزارشات و اخبار و اطلاعات مفید برای بازدیدکنندگان وب سایت در نظر گرفته و ارائه نمایید.

قبل از کارکردن بر روی محتوای وب سایت، باید تحقیقات زیادی انجام دهید. باید دریابید که کاربران اینترنت بیشتر به دنبال چه مطالبی هستند. منابع آزاد و نرم افزارهای زیادی در اینترنت برای ساخت سایت و کمک کردن به شما و تعهدات خاص شما وجود دارد. در واقع برای جستجوی عبارت کلیدی می توانید از “نرم افزار پیشنهادی عبارات کلیدی” استفاده کنید.

هنگامی که آمادهء نوشتن محتوا و موضوعات وب سایت خود هستید، باید ۲ تا ۳ کلمه کلیدی و عبارت کلیدی در محتوای سایت به هر طریقی در صفحات استفاده نمایید. بعد از بهینه سازی صفحات وب سایت با عبارات کلیدی، خودتان اقدام به نوشتن محتوای صفحات وب سایت نمایید. هنگامی که رقبای زیادی برای کلمات کلیدی انتخابی تان ندارید، بهینه سازی صفحات وب سایت به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

البته این کافی نیست و باید کلمات کلیدی رقابتی قوی تر و هدفمندتری نیز برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید. به منظور بالا بردن موقعیت “جستجوی” وب سایت تان، باید لینک های زیادی از وب سایت هایی با ترافیک بالا و با رنکینگ بالا دریافت نمایید. ایجاد یک پیوند یک طرفه از دیگر صفحات وب، راحت تر می تواند موقعیت وب سایت شما را در لیست موتورهای جستجو بالا ببرد.

در موتورهای جستجوی مورد نظرتان یک جستجو انجام دهید تا وب سایت هایی که می توانید با آنها مبادلهء لینک داشته باشید را پیدا کنید. آن وب سایت ها را بررسی نمایید و ببینید از چه کلمه یا عبارت کلیدی در ساخت سایت خود استفاده کرده اند.

راه موفقیت در ساخت سایت، راهی است که در آن از تکنیک های بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کرده باشید. در واقع همیشه قبل از اینکه اقدام به ساخت سایت نمایید باید تکالیف خود را به درستی انجام دهید! در آخر باید گفت که بدون در نظر گرفتن مقدار بک لینک هایی که وب سایت اینترنتی شما دارد و یا اینکه صفحات وب سایت شما چقدر در موتورهای جستجوی مختلف، موقعیت بالایی دارد؛ بدون گذاشتن انرژی بر روی عبارات کلیدی رقابتی به موقعیت بالایی در رنکینگ دست پیدا نخواهید کرد.

همچنین باید بدانید که بدون داشتن اشتیاق در این کار به هیچ یک از اهداف تجاری خود نخواهید رسید. موضوعی را که به آن علاقه دارید و ترجیح می دهید را انتخاب و سپس با انتشار مقالات و دیگر مطالب مفید، وب سایت خود را گسترش دهید تا به یک وب سایت مورد پسند در موتورهای جستجو تبدیل شوید. نام تجاری خود را ایجاد نمایید و همواره به تبلیغ محصولات و خدمات خود در اینترنت ادامه دهید. مطمئن باشید در پایان موفق خواهید بود.