ساختار و کاربرد:

توییتر bootstrap به صورت ماژولی بوده و شامل یک سری از شیوه نامه (stylesheet) های LESS می باشد که کامپوننت های مختلف toolkit را اجرا می کند. شیوه نامه ای که bootstrap.less نام دارد شامل شیوه نامه های کامپوننت ها می باشد. برنامه نویسان می توانند از خود فایل Bootstrap استفاده کنند و از این طریق بتوانند کامپوننت های مورد نظر خود را برای استفاده در پروژه ی خود انتخاب کنند.

انطباق ها از طریق یک شیوه نامه ی تنظیماتی مرکزی، برای حوزه ی محدودی امکان پذیر می باشد. تغییرات عمیق نیز از طریق LESS امکان پذیر می باشد. استفاده از زبان شیوه نامه ی LESS، امکان استفاده از متغیرها، توابع و اپراتورها، سلکتورهای تودرتو و mixin ها را می دهد.

از زمان انتشار نسخه ی ۲٫۰ ، تنظیمات بوت استرپ دارای یک گزینه ی مخصوص “Customize” در مستندات خود شد. علاوه بر این، برنامه نویس می تواند کامپوننت ها و انطباقات دلخواه خود، و در صورت نیاز مقادیر گزینه های متعدد را بر اساس نیاز خود برای یک فرم انتخاب کند. بسته ای که پس از آن ایجاد شود نیز شامل شیوه نامه ی از پیش ساخته شده ی CSS می باشد.

سیستم Grid و طراحی پاسخگو نیز با آرایشی با عرض ۱۱۷۰ پیکسل، استاندارد شناخته می شود. علاوه بر این، برنامه نویس می تواند از آرایشی با عرض متغیر استفاده کند. در هر دو مورد، toolkit دارای چهار روش متفاوت برای استفاده از رزولوشن های مختلف و انواع دستگاه ها شامل گوشی های موبایل، تبلت ها و کامپیوترهای شخصی با روزولوشن های بالا و پایین است. هر یک از روش ها می تواند با عرض ستون ها انطباق یابد.