پاسخ کوتاه برای این سوال …بله است. یکی از مهمترین و ضروری ترین عناصر اساسی برای طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی و داشتن کسب و کار آنلاین موفق، استفاده از ابزار آنالیز کلمات کلیدی می باشد. اینترنت دارای فضای بسیار گسترده ای است بنابراین بسیار ضروری است که از کلمات کلیدی که توسط آن وب سایت ما در موتورهای جستجو نمایان می شود و مشتریان بالقوه ای را جذب خود می نماید، اطمینان حاصل کنیم.
صرف نظر از آنچه شما در کسب و کار خود به فروش می رسانید و یا ارزش محصولات شما ممکن است چگونه باشد… طراحی وب سایت شما باید به گونه ای باشد که به راحتی در موتورهای جستجو نمایان شوید؛ در این صورت میزان موفقیت آنلاین شما افزایش خواهد یافت.

– چرا استفاده از ابزار بررسی کلمات کلیدی در طراحی سایت پر اهمیت می باشد؟
همانطور که در بالا ذکر شد، اگر وب سایت شما به راحتی یافت نشود، فروش هر چیزی و در واقع کسب و کار آنلاین برای شما خیلی سخت خواهد بود. به همین ترتیب بسیاری از بازاریابان اینترنتی که در حال تلاش برای ایجاد یک کسب و کار و رقابت هستند، از طریق بازاریابی مقاله و بازاریابی ویدئو تلاش می کنند تا نام تجاری خود را جا بیاندازند. مگر اینکه قبل از تصمیم گیری برای اینکه مقالات در چه موردی بوده و یا ویدئوها دارای چه مضمونی باشند، به اندازهء کافی تحقیقات لازم در این مورد صورت گرفته باشد.
اغلب اوقات ارزش و اعتبار مطالب و محتوایی که از این طریق ارائه می شود، هرگز ترافیک قابل توجهی که یک کسب و کار اینترنتی نیاز دارد ایجاد نمی کند. قسمت غم انگیز این موضوع اینجاست که یک بازاریاب اینترنتی موفق و یک بازاریاب ناموفق به یک اندازه در این کار تلاش می کنند. تفاوت بین این شکست و موفقیت اغلب در استفاده و یا عدم استفاده مداوم از ابزار آنالیز کلمات کلیدی می باشد و درک اینکه افراد برای جستجوی بازار خاص و یا هدف مورد نظرشان از چه کلمه کلیدی استفاده می کنند.

– در ابزار آنالیز کلمات کلیدی باید به دنبال چه چیزی باشیم؟
بسیاری از افراد تازه کار در این زمینه تمرکز اصلی خود را بر روی میزان حجم ترافیکی که کلمات کلیدی خاصی جذب کرده است، میگذارند. در حالی که این اندازه گیری از پتانسیل کلمات کلیدی هدفمند است اما قطعاً تنها معیار مهم اندازه گیری نخواهد بود. تناسب (تناسب کلمات کلیدی با موضوع وب سایت)، ارزش ها و اعتبار تجاری و رقابت نیز در این اندازه گیری بسیار مهم می باشد. اغلب تحقیقات در شرایطی صورت گرفته که این موارد در نظر گرفته نشده و در این صورت کلمات کلیدی نادرستی انتخاب می شود.
در مرحلهء اول، ابزار آنالیز کلمات کلیدی، ارزیابی میزان ارتباط کلمه کلیدی با محتوای وب سایت را انجام می دهد. این مسئله بسیار مهم است که تک تک کلمات کلیدی بی ربط با محتوای وب سایت حتماً حذف شود. ثانیاً این مسئله نیز بسیار پر اهمیت می باشد که ابزار آنالیز کلمات کلیدی قادر باشد که اعتبار و ارزش تجاری کلمات کلیدی ایجاد شده را مقایسه نماید.
این اصول و ارزش بر اساس گوگل Adwords می باشد. هر چه دیگران هزینهء بیشتری برای انتخاب و آنالیز کلمات کلیدی هدفمند در گوگل پرداخت نمایند، ارزش تجاری و اعتبار آنها بالاتر خواهد یافت؛ نکتهء ظریفی در ایجاد محتوا با کلمات کلیدی مورد نظر که منجر به جذب افراد شود وجود دارد که اکثراً به آن توجه نکرده و وقت صرف آن نمی کنند.
سوماً و شاید مهم تر از همهء این موارد این است که ابزار آنالیز کلمات کلیدی باید توانایی مقایسهء کلمات کلیدی شما با رقبای وب سایت شما را داشته باشد. یکی از اشتباهات بزرگی که بازاریابان اینترنتی موفق به آنالیز و پژوهش در مورد آن نمی شوند این است که کلمات کلیدی بیش از اندازه رقابتی را انتخاب می کنند. کلمات کلیدی بسیار زیادی در بازارهای مختلف کار وجود دارد که بسیار هدفمند می باشند که در این صورت با به کارگیری این کلمات کلیدی، دستیابی به بالاترین رتبه بندی وب سایت شما تقریباً غیرممکن خواهد شد.

با این حال با استفاده از ابزار مناسب آنالیز کلمات کلیدی، قادر به اندازه گیری میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی هدفمند مورد نظرتان خواهید بود. این امکان وجود دارد که کلمه کلیدی پیدا کنید که ترافیک قابل قبول و بالایی ایجاد نموده و همچنین اعتبار تجاری خوبی از نقطه نظر رقبا نیز ایجاد نمایید. اما بسیار مهم است که تمامی این سه مورد اندازه گیری در انتخاب کلمه کلیدی رعایت شود. اگر هر یک از این سه عنصر ذکر شده حذف گردد، ممکن است همان تفاوت یعنی بازاریابی آنلاین موفق و یا ناموفق برای شما ایجاد گردد.