تبلیغات به صورت ایمیل

یکی دیگر از انواع تبلیغات اینترنتی تبلیغ کالا و خدمات به کمک ایمیل است. این روش می تواند بسیار کارساز باشد به شرطی که درست انجام شود.

برای تاثیر گذاری تبلیغات به این روش باید هر ایمیل به طور خاص برای فرد دریافت کننده ساخته شود این کار ساده ای نیست چون باید تعداد بسیار زیادی ایمیل بفرستید تا یک مشتری واقعی پیدا کنید. یعنی باید بازار هدف را پیدا کنید.

نحوه ساختن هر ایمیل هم در تاثیر گذاری آن بسیار مهم است اولین چیزی که در ایمیل جلب توجه می کند موضوع ایمیل است و فرد با توجه به آن تصمیم می گیرد که آیا آن را باز کند یا خیر. بنابراین باید موضوعی انتخاب نمایید که مشتری شما را ترغیب نماید برای این منظور باید خود را جای مشتری بگذارید و ببینید چه نیازی دارد چه مشکلی دارد که به دست شما حل می شود یا در یک کلام بهترین خدمتی را که به او می توانید ارائه دهید چیست؟ آن را در موضوع ایمیل مشخص نمایید.

در تله ایمیل های دسته جمعی نیفتید. شرکت های تبلیغاتی زیادی هستند که برای شما تعداد زیادی ایمیل می فرستند اما اینکه این ایمیل به دست که می رسد اصلا مشخص نیست آنها هیچگاه لیست ایمیل های خود را در اختیار شما قرار نمی دهند تا آنها را بررسی کنید. دیگر اینکه این شرکت ها یک متن و گرافیک و موضوع ایمیل مشترک برای همه می فرستند. و این کار دو مشکل دارد اول اینکه سیستم های تشخیص اسپم بسیار هوشمند شده اند و ایمیل های این چنینی را به سرعت تشخیص می دهند و آنها را راهی آشغال دانی ایمیل مشتری احتمالی شما می کنند. دوم اینکه چون ایمیل هایی به این شکل هر روز و به تعداد بالا برای همه ارسال می شود عملا کسی علاقه به خواندن چنین ایمیل هایی ندارد و همه به آنها به چشم یک مزاحم می نگرند که فقط قصد سود بردن از آنها را دارد. بنابراین بهتر است که سیستمی برای جمع آوری ایمیل ها مشتریان احتمالی خود داشته باشید و در قسمت موضوع ایمیل تا حد امکان نام شرکت یا شخصی که قرار است ایمیل را دریافت نماید ذکر کنید. ایمیل های تبلیغاتی را باید خود شما یا کارمند شما با نظارت شما تهیه کنند این ایمیل ها باید شبیه یک ایمیل یا یک پیشنهاد شخصی باشد به طوری که وقتی مشتری شما آنرا دریافت کند احساس کند این ایمیل مخصوص او و برای او ارسال شده است. و برای مشتریان هدف ارسال شود تا نتیجه بخش باشد.