راه اندازی اتصال دسکتاپ از راه دور

اتصال دسکتاپ از راه دور ابزاری نهفته در سیستم عامل ویندوز است. در شرایطی که نرم افزارهای دیگری با قابلیت های پیشرفته در زمینه دسترسی از راه دور رایانه ای وجود دارند اما این ابزار وظیفه خود را به اندازه کافی خوب انجام می دهد تا نیازهای کاربر برطرف شود.

remote

به این نکته توجه داشته باشید که دریافت اتصالات دسکتاپ از راه دور با این برنامه از طریق نسخه پروفشنال ویندوز ۷ و بالاتر امکان پذیر است. همچنین، هیچ کدام از رایانه ها نباید روی حالت اسلیپ یا هایبرنیت قرار داشته باشند زیرا اتصال بدون ارتباط اینترنتی فعال امکان پذیر نخواهد بود.

برای راه اندازی اتصال دسترسی از راه دور بین دو رایانه ویندوزی مراحل زیر را دنبال کنید:

در رایانه ای که قصد کنترل آن از راه دور را دارید در قسمت جستجو (Search) از منو استارت عبارت “Allow remote access to your computer” را وارد کرده و آن را اجرا کنید.

در پنجره باز شده زیر بخش “Remote Desktop”، گزینه “Allow connections from Computers running any version of Remote Desktop” و یا گزینه “Allow connections only from computers running Remote Desktop with Network Level Authentication” را انتخاب کنید.

روی “Select Users” کلیک کرده و کاربرانی که قصد دارید اجازه دسترسی داشته باشند را اضافه کنید.

در رایانه دیگر که قصد دارید به رایانه نخست متصل شود در قسمت جستجو عبارت “Remote Desktop Connection” را وارد کرده و آن را اجرا کنید. نام رایانه ای که قصد اتصال به آن دارید (در قالب کاربر، دامنه، گروه کاری) یا آی‌پی استاتیک را وارد کنید. اتصال بین دو رایانه برقرار می شود.