در این مقاله به بررسی نیازهای اساسی برای راه اندازی و طراحی وب سایت برای افراد تازه کار می پردازیم. میزبانی وب اگر در صدد توسعه، ساخت و طراحی سایت خود هستید، احتیاج به یک نام دامنه ای دارید که منحصراً مربوط به شما باشد. نام ایده آلی که انتخاب می نمایید باید با کلمه کلیدی که در موتورهای جستجو نیز استفاده می شود مرتبط باشد؛ برای مثال ۲ کلمه کلیدی که من باید در این سایت استفاده کنم عبارتند از “نکات” و “نکات اینترنتی” که در این صورت شاهد وب سایت http://tips4-u.com خواهید بود. این وب سایت برای جلب توجه افراد مورد نظر من در بازار اینترنت طراحی شده است.

من از خدمات چندین شرکت ارائه دهندهء خدمات میزبانی وب سایت در گذشته استفاده کرده ام. اما بهترین خدمات میزبانی وب نسبت به آنچه پرداخت نموده ام را از شرکت Midphase دریافت کردم. زیرا این شرکت خدمات و طرح های مختلفی را به من ارائه نموده است. همچنین خدمات کامل میزبانی وب و ارائه دهندگان آن به معنی این است که شما می توانید از تمامی خدمات و امکاناتی از جمله کنترل پنل، php و mysql و بسیاری دیگر از امکانات مورد نیاز خود را از آنها دریافت نمایید.

بهترین خدمات با ارزشی که از میزبان وب دریافت کردم از شرکت doteasy بود که به صورت رایگان ۱۰۰ مگا بایت فضا برای هر نام دامنه ای که در آنجا به ثبت رساندم، دریافت کردم. http://doteasy.com آنها در واقع فقط برای امکانات پایه از من هزینه دریافت نموده اند.

نرم افزار ویرایش
ساده ترین نرم افزار ویرایشگر برای ساخت و طراحی سایت اغلب به عنوان wysiwyg شناخته شده است. آنچه را که می بینید همان چیزی است که کسب می کنید! با این نوع ویرایشگرها شما فقط آنچه را که می خواهید تایپ می کنید و این نرم افزار آن را به زبان متنی مورد نظر html که برای مرورگرها قابل فهم باشد، تبدیل می نماید.
من با استفاده از یک نام cofeecup یک نسخهء رایگان از www.coffeecup.com/free-editor دریافت کردم.

نرم افزار ftp
هنگامی که شما میزبان خود را انتخاب نمودید می توانید درخواست نمایید که وب سایت خود را خودتان بارگزاری نمایید، برای این کار نیاز به نرم افزارftp (پروتکل) دارید. در واقع حرف اول این نرم افزار ftp انتقال فایل می باشد. در حالی که ۱۰۰ ها نمونه از این نرم افزارها وجود دارد اما یکی از راحت ترین هایی که من آن را انتخاب کرده و امتحان کردم filezilla می باشد http://filezilla-project.org که نرم افزار آن برای دانلود رایگان است.

فرآیند پرداخت
پس از رسیدن به این مرحله در طراحی سایت، نیاز به ساماندهی راههایی برای پرداخت و دریافت پول به صورت آنلاین می باشد؛ راههای بسیارث برای انجام این کار وجود دارد. برای شما توضیحات و توصیه هایی دارم که چرا با برخی از شرکت های خاص آنلاین کار می کنم.

http://paypal.com این یکی از بزرگترین سیستمهای پردازش کنندهء پرداخت آنلاین است که مربوط به e-bay میباشد و دارای تعداد اعضای بسیار بالا بوده و بسیار امن است. Paypal دارای قوانین بسیار سخت گیرانه بوده و اگر در حال فروش کالا هستید مطمئن شوید که پیرو قوانین و شرایط paypal بوده و از معلق نگه داشتن اشتراک خود در paypal اجتناب نمایید.

Alertpay http://www.alertpay.com/?6thoqN0Bnkgy8lks1hOJ%2bA%3d%3d

این وب سایت alertpay نیز دارای شهرت خوبی در دنیای مجازی و پرداخت آنلاین بوده و به سرعت در حال رشد می باشد.یکی دیگر از این دسته وب سایت ها با پرداخت آنلاین که به تازگی کسب شهرت کرده است و دارای ارزش مالی بالایی نیز می باشد:

E-gold http://e-gold.com یک سیستم پردازشگر پرداخت آنلاین با ریسک پایین e-gold می باشد که دارای برخی از مشکلات مثل پول شویی است. زیرا روشی که شرکت ها برای پرداخت استفاده می کنند، هنگام پرداخت پول امکان باز پرداخت آن نمی باشد. بنابراین هنگام خرید اینترنتی، مطمئن شوید که می دانید در حال خرید چه چیزی در e-gold هستید. اما با این حال ارزش داشتن اشتراک مانند بسیاری از وب سایت های پرداخت آنلاین دیگر را دارد.