سلام دوستان
امروز به ادامه قسمت نخست راز های موفقیت فروشگاه اینترنتی میپردازم.

افراد بسیاری برای کسب درآمد و تحقق رویا های خود وارد دنیای اینترنت می شوند و برای این منظور به راه های زیادی متوسل میشوند.ولی یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای کسب درآمد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است فروشگاه اینترنتی یک مزیت بزرگ دارد و آن عدم وابستگی به مکان است نیازی نیست در یک بازار باشید یا جایی خاص داشته باشید اگر در شهری دور افتاده ساکن هستید ویا اگر سرمایه کافی برای اجاره یا خرید فروشگاهی بزرگ ندارید چیز زیادی از دست نداده اید همه چیز به توانایی ها و دانش شما برای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی وابسته است.اما راز موفقیت این فروشگاه های اینترنتی در چیست؟ و چه عواملی آنها را به این درجه از موفقیت رسانده است؟ در ادامه به مهمترین اسرار موفقیت فروشگاه های اینترنتی اشاره می کنم تا شما هم اگر ایده ای دارید هر چه سریعتر فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

نقد بدون تعصب
سعی نکنید به هر شکل و طریقی که ممکن است کالای خود را بفروشید وقتی که به عنوان فروشنده کالا فقط از آن تعریف می کنید خریدار در برابر شما جبهه می گیرد به این ترتیب این حس را در او القا می کنید که فقط به دنبال سود خود هستید و اهمیتی به کارایی کالای خود نمی دهید. بنابراین حتما برای جلب نظر مشتریان باید علاوه بر مزایا معایب و نقاط ضعف محصولات خود را هم بیان کنید
جای نگرانی نیست زیرا برخی معایب و مزایا برای عده ای مهم نیستند به عنوان مثال یک گوشی موبایل که قابلیت های خوبی دارد اما قابلیت اتصال به Wifi را ندارد هنوز می تواند برای عده زیادی مناسب باشد هنوز عده زیادی هستند که با گوشی خود به اینترنت متصل نمی شوند و احتمالاً این گوشی موبایل به خاطر نداشتن این ماژول ارزان تر هم هست و بدین ترتیب برای عده زیادی می تواند انتخاب مناسبی باشد ولی در عین حال برای عده ای هم که این ویژگی را لازم دارند مناسب نیست و این شما هستید که باید با شفافیت کامل اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار دهید فقط با هدف کمک کردن به مشتری هر کالایی را نقد کنید و سعی کنید برای هر گروه از مشتریان کالای مناسبش را در اختیارش قرار دهید.در اینصورت مشتریان به شما به عنوان یک فروشمده امین اعتماد میکنند

تبلیغات تبلیغات و تبلیغات!!!
حتماً این جمله معروف را شنیده اید که می گویند «اگر می خواهید پول در بیاورید باید پول خرج کنید» یکی از جاهایی که باید پول خرج کنید تبلیغات است امروزه رقابت شدیدی بین فروشگاه های اینترنتی در جریان است، هر محصول جدیدی که یک فروشگاه اینترنتی ارائه می کند بلافاصله در چندین فروشگاه اینترنتی دیگر هم عرضه می شود و متاسفانه به دلیل نبودن قانون کپی رایت به راحتی مطالب و توضیحات مربوط به هر کالا کپی می شود.برای باقی ماندن و استوار ماندن در این بازار باید روی تبلیغات کار کنید به خصوص تبلیغات اینترنتی!

کالا هایتان ارزش به وزن مناسب و سود کافی داشته باشد
کالایی که در فروشگاه اینترنتی فروخته می شود باید ارزش به وزن بالایی داشته باشد با توجه به هزینه بالای پست در ایران ارسال کالاهای سنگین وزن ارزان قیمت برای یک فروشگاه اینترنتی یا سود کمی دارد یا ضرر ده است یا اینکه باید آن کالا را گران بفروشید که در این صورت هم مشتری چندانی نخواهد داشت.
بنابراین یکی از رازهای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی انتخاب کالای مناسب است
سود این کالا باید آنقدر باشد که هزینه های ارسال را پوشش دهد. وقتی که کالایی را در اینترنت می فروشید علاوه بر مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه بیمه هزینه های دیگری هم دارید باید افرادی مرتب قیمت ها و موجودی انبار را به روزرسانی کنند و کسانی باشند که فقط به مشتریان پاسخ دهند و کارکنانی آدرس ارسال را مشخص نمایند و سفارشات را بسته بندی و آماده ارسال کنند و… که نسبت به یک فروشگاه معمولی نیاز به کار بیشتری دارد و این هم یعنی استخدام نفرات بیشتر و هزینه های بیشتر. بنابراین به دنبال کالاهایی باشید که سود کافی داشته باشند.

کالاهای نایاب یا کمیاب بفرشید
یک فروشگاه اینترنتی برای موفقیت باید کالاهایی را در اینترنت عرضه کند که از نظر کیفیت در سطح مناسبی بوده و همچنین کمیاب باشند
برخی کالاها ممکن است در شهر های کوچکتر یا جاهای دور افتاده یافت نشوند اما همین کالا را به راحتی می توانید در پایتخت یا شهر های بزرگ بیابید این یکی از پتانسیل های درآمدزایی برای فروشگاه های اینترنتی است
فکر کنید فروشگاهی دارید که در تمام کشور شعبه دارد! بنابراین روی این گونه کالاها سرمایه گذاری کنید تا بتوانید فروش مناسبی داشته باشید.

تنوع کالا داشته باشید

یکی از بهترین راه ها برای فروش بالا ارائه کالاهای متنوع به مشتری است. هر چه کالای متنوع تر و بیشتری داشته باشید می توانید تعداد بیشتری از مشتریان را جذب کنید. و منابع درآمدی بیشتری خواهید داشت.

کالاهای مکمل فراموش نشود

یکی از بهترین کار هایی که می توانید انجام دهید و سود خوبی را نصیب فروشگاه اینترنتی خود کنید ارائه محصولات مکمل است به عنوان مثال فرض کنید یک مشتری از شما تبلت بخواهد حال اگر کیف استاندارد این تبلت را هم به عنوان یک انتخاب در اختیار او بگذارید و در صورت خرید یک کیف به همراه کارت حافظه در کنار تبلت تخفیف مناسبی در اختیارش قرار دهید کمتر خریدار تبلتی در برابر چنین پیشنهادی می تواند مقاومت کند.

تخفیف و جایزه بسیار مهم است
تخفیف و جایزه همان راه و ترفندی است که به کمک آن می توانید مشتریان خود را به خرید دوباره و بیشتر از خود ترغیب کنید
البته همه اینها در صورتی پاسخگوست که کالایی با کیفیت مناسب در اختیار او قرار دهید. از قدرت پاداش به مشتری غافل نشوید و آنرا امتحان کنید آنقدر تاثیر مثبتی در فروش دارد که فکرش را هم نمی کنید.پس معطل نکنید!!!