با سلام خدمت شما دوستان بزگوار . همراهان همیشگی آموزش های وردپرس آیا شما می خواهید در وب سایت وردپس خود بر اساس لایک کاربران خود مطالب را طبقه بندی نمایید ؟ دوستان در این بخش از اموزش های وردپرس می خواهم به شما افزونه وردپرس را معرفی کنم که با استفاده از آن بتوانید مطالب وب سایت خود را بر ساس لایک کاربران خود طبقه بندی نمایید . حال برای این که بهتر این موضوع را درک نمایید با این آموزش همراه من باشید .

دسته بندی مطالب محبوب وردپرس با امتیاز کاربران

دوستان اگر شما در بخش های کناری وب سایت ها دقت کرده باشید بلوکی به نام محبوب ترین مطالب و یا برترین مطالب برای سایت می باشد که در این قسمت مطالب بر اساس بیشترین بازدید خود طبقه بندی می شوند و شاید از نظر بعضی از دوستان ای طبقه بندی دقیق نباشد . در این آموزش همانطور که گفتم می خواهم محبوب ترین مطالب یک وب سایت را بر اساس لایک کاربران و یا امتیاز کاربران به آن مطالب دسته بندی و طبقه نمود . حتی شما دوستان عزیز می توانید قابلیت فیلد امتیاز ستاره ای دادن کاربر به مطلب برای نظرات وردپرس نیز ایجاد کرد به طوری که بازدیدکنندگان در هنگام ثبت نظرشان بتوانند امتیاز خودشان را به مطلب بدهند ، شما دوستان برای این که بتوانید وب سایت خود را حرفه ای تر کنید و چیدمان محبوب ترین مطالب خود را تغییر دهید از این افزونه استفاده کنید ، پس همراه من با ادامه ی مطالب باشید .

دوستان در بخش اول افزونه مربوط به نمایش محبوب ترین مطالب وب سایت بر اساس لایک و امتیاز کاربران می باشد که در قدم اول شما این افزونه را در صورتی که تمایل به نصب در وب سایت خود دارید از لینک زیر دریافت نمایید :
دانلود افزونه Multi Rating
دوستانم این افزونه را در بخش افزونه های پنل وردپرس نصب نمایید و در نهایت فعال سازید تا به تنظیمات افزونه وردپرس دسترسی داشته باشید . شما با استفاده از این افزونه هم می توانید مطالب را بر اساس امتیاز کاربران دسته بندی نمایید و یا به صورت انتخاب ستاره ای امتیاز نوشته یا انتخای امتیاز پست از لیست دکمه رادیویی ، امتیاز دهی کنید که برای این نوع امتیاز دهی باید از کد میانبر استفاده نمایید . حال در ادامه این مطلب ویژگی هایی از این افزونه را برای شما معرفی می کنم تا بتوانید شناخت بهتری را نسبت به افزونه در پیش از نصب افزونه داشته باشید ، این ویژگی ها عبارتند از :

  • قابلیت ثبت امتیاز ستاره ای به دیدگاه ها
  • قابلیت کسب اطلاعات کاربران و دریافت مشخصات کاربر از قبیل ایمیل و … در فرم ثبت امتیاز
  • امکان بروزرسانی امتیاز داده شده به کاربرانی که وارد وب سایت وردپرس شده اند
  • قابلیت محدودیت در ثبت امتیاز برای کاربران
  • قابلیت نشان دادن مطالبی که توسط ابزارک و یا شورت کد لایک و امتیاز داده شده اند
  • امکان افزودن انگشت به جای ستاره برای امتیاز دادن به مطالب
  • قابلیت نمایش بر روی نمودار و آنالیز تعدا مطالبی که امتیاز داده شده اند

این نکته را هم به شما دوستان در پایان ویژگی های این افزونه متذکر شوم که شما می توانید به جای استفاده از این افزونه از کدی استفاده کنید که با استفاده از کد ، دسته بندی مطالب محبوب وب سایت بر اساس بازدید کاربران تقسیم بندی شود ، که در آموزش های وردپرس بعدی حتما به معرفی کد نمایش مطالب پربازدید وردپرس می پردازم که شما دوستان هر مورد را که می خواستید انتخاب نمایید . دوستان دقت نمایید که نکات مربوط به این افزونه وردپرس به پایان رسید ، اگر شما دوستان در نصب و یا انجام تنظیمات این افزونه به مشکل برخوردین ، آن را با ما در میان بگذارید و تنظیمات افزونه Multi Rating راحت می باشد .

دوستان در این بخش باید افزونه ای دیگر را به شما معرفی کنم که در توضیحات ابتدایی به ان اشاراتی را نمودم در این جا افزونه امتیاز ستاره ای به دیدگاه وردپرس را برای شما معرفی می کنم و از همراهی شما بزرگوارن خوشحال می شوم ، در قدم اول باید شما فایل این افزونه را دریافت نمایید ، برای دانلود فایل افزونه به لینک زیر مراجعه کنید :
دانلود افزونه Comment Rating Field Plugin
شما این افزونه را دریات نمودید ، حال باید در بخش افزونه های پنل خود نصب نمایید و پس از بارگذاری کامل افزونه ، افزونه را فعال سازید تا تنظیمات افزونه در پنل شما نشان داده شود .

شما برای ثبت دیدگاه ها ، علاوه بر مشخصات کاربران باید امتیازی را که کاربران به محصولات و مطالب می دهند را بر اساس امتیازدهی ستاره ای تعیین نمایید و در اخر هم نظر را ثبت کنید ، که شما این کار را می توانید توسط افزونه Comment Rating Field Plugin انجام دهید که پس از فعال سازی این افزونه به بخش تنظیمات می روید و نظردهی ستاره ای را انتخاب می کنید که در فرم ارسال نظرات کاربران اضافه می شود . تنظیمات این افزونه هم بسیار راحت می باشد .

جمع بندی : دوستان عزیز در این مطلب هم برای شما ، دو افزونه کاربردی وردپرس را معرفی کردم که شما با استفاده از افزونه ای که در ابتدا معرفی کردم می توانید ، محبوب ترین مطالب وب سایت خودتان را بر اساس لایک و امتیاز دهی کاربران خود دسته بندی نمایید و با استفاده از افزونه دوم هم می توانستید امتیاز دهی ستاره ای برای مطالب وب سایت خود ایجاد نمایید . دوستان به انتهای این مطلب آموزش وردپرس رسیدیم ، از همراهی شما دوستان متشکرم ، بااموزش های وردپرس همراه ما باشید