با سلام و خسته نباشی خدمت شما دوستان گرامی، امروز میخوام درمورد ایجاد یک مطلب جدید در جوملا بیاموزیم
اساساً،طراحی محتوای بیشتر صفحات استاندارد )که عمداتاً از متن، تصویر، و هایپرلینک تشکیل می شود( از طریق Article manager (مدیریت مطالب)انجام می شود. این بخش از طریق منوی محتوا در صفحه ی مدیریت جوملا قابل دسترسی می باشد.

ایجاد مطلب جدید در جوملا

هنگامی که روی گزینه ی Add new articles (افزودن مطلب جدید)کلیک می کنید، ویرایشگر WYSIWYG باز می شود که می توان از آن برای قالب بندی، نوشتن متن و افزودن تصاویر و لینک به مقاله ی جدید استفاده کرد.

ایجاد مطلب جدید در جوملا

توجه : برای اینکه مقاله ی شما برای تمام بازدید کنندگان وب سایت قابل رویت باشد، باید مطلب مذکور را در گزینه ی status (وضعیت)روی  Published (منتشر شده) و در بخشaccess  (دسترسی)روی Public تنظیم کنید.

در منوی جوملا چگونه می توان برای مطالب لینک ایجاد کرد؟

پس از ایجاد مطلب جدید، باید آن را در منوی وب سایت خود به نمایش بگذارید تا بازدیدکنندگان از وب سایت بتوانند آن را مشاهده کنند. برای این کار باید ازmain menu manager (مدیریت منو)استفاده کرد .

مدیریت منوی جوملا

پس از انتخاب گزینه ی menu item (آیتم منو)باید نوع آن را نیز مشخص کنید :

انتخاب نوع منو در جوملا

به این خاطر که محتوای به وجود آمده از طریق article manager (مدیریت مطالب)لینک می شود، باید در منو برروی لینک Articles کلیک کنیم. چناچه مایلید منوی جدید برای مطلب تازه به وجود آمده را باز کند روی گزینه ی Single article option (یک مطلب خاص)کلیک کنید .

انتخاب یک مطلب خاص در جوملا

پس از انتخاب گزینه ی مذکور، کادری نمایان می گردد که می توان مقاله ی مورد نظر را به وسیله ی آن لینک کرد.

انتخاب یک مطلب خاص در جوملا

چگونه می توان مقاله های جوملا را در home page به نمایش گذاشت؟

نکته : joomla home یک گزینه در منو انتخاب است مانند بقیه آیتم ها. اگر مایلید مطلب تازه به وجود آمده را در home page به نمایش بگذارید، باید تمام دستورعمل های مذکور را مو به مو دنبال کرده و تنها به جای ایجاد  menu item (آیتم منو جدید)جدید، Home menu item موجود را ویرایش کنید.

حال به راحتی می توانید وارد وب سایت خود شده، فهرست گزینه جدید که به مطالب جوملای شما لینک می دهد را مشاهده و انتخاب کنید.