در بخش اول و دوم،افزونه هایی برای استایل دهی به صفحات،مدیریت نظرات در وردپرس،حذف بخش های سفارشی ونهایتا ایجاد بخش های سفارشی در وردپرس را معرفی کردیم.در بخش نهایی افزونه های بیشتری را معرفی می کنیم.بخش نهایی را از دست ندهید.

افزونه های رایگان منتشر شده در سال ۲۰۱۵

افزونه AccessPress Social Share

در بخش دوم افزونه ای برای شبکه های اجتماعی معرفی کردیم.افزونه ای که دکمه شبکه های اجتماعی را تغییر میداد و تعداد لایک ها را نشان میداد.به علاوه فونت موجود روی دکمه ها نیز متفاوت تر بود.اما در این افزونه ها دکمه های مربوط به تمام شبکه ها به یک شکل قرار میگیرندوشما هر نوع استایلی را که برای یک دکمه انتخاب کنید،برای تمام دکمه ها اعمال میشود.اما این افزونه برای تک تک دکمه ها آپشن های مختلفی دارد.از جمله:

۵ تم متفاوت برای انتخاب در هر یک از دکمه ها

طراحی ریسپانسیو

تنظیمات پیشرفته تر

و…

با وجود این همه افزونه های شبکه های اجتماعی در وردپرس که تا به حال بارها به آن اشاره شده است،اگر به دنبال افزونه ای تست شده می باشید که در عین حال تعداد بازدید د ودانلود زیادی نیز داشته است،افزونه AccessPress Social Share انتخاب خوبی ست.

 

افزونه Swifty Bar

یکی از افزونه هایی که در وردپرس به عنوان افزونه همه کاره شناخته میشود این افرونه می باشد.با استفاده از این افزونه المان هایی که در سایت وجود ندارند را به سایت اضافه می کنیم.

به تصویر زیر دقت کنید:

 

همان طور که در تصویر مشخص است ،بعد از فعال سازی افزونه به هر بخش،مثل هر پست عناصری کاربردی اضافه میشود.از جمله:

پست قبل و بعد از پست فعلی که کاربر در حال مطالعه آن است

دسته بندی پست

نام نویسنده پست

تعداد نظرات هر پست

میزان زمان تخمین زده شده برای مطالعه آن پست

و…

افزونه هایی نظیر این افزونه طرفاداران بیشتری دارد.چرا که باعث میشود کاربر نیازهای خود را با نصب تنها یک افزونه برطرف کند.

 

افزونه LearnPress

در صورتی که شما دارای یک سایت اموزشی هستید و قصد دارید مطالب وب سایت،در واقع برخی از مطالب وب سایت را نظیر اموزش های ویدیویی ،به صورت آنلاین در اختیار کاربران بگذارید و از این راه نیز کسب درامد کنید،افزونه LearnPress  یکی از افزونه های شناخته شده وردپرس می باشد.

برای آن که این افزونه کارآمد تر باشد،می توانید از سایر افزونه های معرف مثل ووکامرس و افزونه Easy Digital Downloads نیز بهره مند شوید.

افزونه های زیادی جهت آموزش انلاین در وردپرس وجود دارند.به عنوان مثال افزونه Senseii یکی از پرطرفدارترین افزونه های آموزش در وردپرس می باشد.

با استفاده از این افزونه،در بخش تنظیمات دوره های اموزشی را ابتدا هماهنگ می کنید.

هر دوره آموزشی می تواند شامل آزمون و همچین مطالب اموزشی و یا هر دو باهم باشد.ضمنا فضایی که برای کاربران و خریداران دوره های آنلاین وجود دارد بسیار کاربر پسند استو..

 

افزونه Simple Wp Sitemap

ساخت نقشه ی سایت در وردپرس،قبلا به صورت های متفاوت اموزش داده شده است.اما خب با پیشرفت وردپرس،روزانه افزونه های جدید تری معرفی میشوند که تا حدودی کارایی ان ها بیشتر است.

این افزونه به عنوان راه حل فعلی وب مستران بدون درگیری معرفی شده است.افزونه به صورت اتومات نقشه سایت را در دو حالت XML و HTML می سازد.

شیوه ساخت نقشه سایت با استفاده از این افزونه راهرا شیوه دینامیک گویند.چرا که نقشه هایی که از این روش به جای روش های معمول که در فایل ها ساخته میشوند،تهیه میشوند،سریع تر عمل می کنند و انعطاف بیشتری دارند.

مشکلی برای ایجاد،دسترسی یا حذف فایل مربوطه وجود نخواهد داشت.

همان طور که گفته شد ،افزونه نقشه هارا به دو صورت XML  و HTML میسازد.نقشه ها در یک فایل حقیقی دخیره نمیشوند و در واقه=ع فضایی از وب سایت را اشغال نمی کنند.اما با وارد کردن ادرس های زیر می توانید دو نقشه را در هر پیج بیابید.

۱-yourpage.com/sitemap.xml

۲-yourpage.com/sitemap.html

افزونه Symbiostock

این افزونه،با بهره پگیری از ووکامرس،فروشگاه دیجیتال را برای دانلود رسانه ها به ازای پرداخت ایجاد می کند.به عنوان مثال شما طراح وکتورهای خاص هستید،این تصاویر به ازای درگاه پرداختی که با استفاده از این افزونه ایجاد میشوند،به فروش میروند.با کلیک بر رویس پیش نمایش،می تونید نمونه کار اماده شده توسط شرکت سازنده را مشاهده کنید.

پیش نمایش

 

مجموعا در این سه بخش،بهترین افزونه های رایگانی که جدیدا در وردپرس منتشر شده بودند و بیشتر مورد پسند قرار گرفته بودند معرفی شد.

شاد باشید