سلام کاربران عزیز حال شما خوب هست؟!  امیدوارم که  سلامت و شاد بوده باشید و آموزش هایی که در سایت قرار میگیره برای شما مفید واقع بشه و بتونه به شما کمک کنه تا به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید و وب سایت خودتون رو داشته باشبد.زمانی که سایت خود را طراحی و ایجاد کردید اولیت قدم مطلب گذاری در سایت است که این مطالب میتونن شامل نوشته,عکس,ویدئو و یا صوت باشند.در این مطلب قصد داریم تا در مورد عکس هایی که در مطالب سایت قرار میدهید صحبت کنیم
تغییر سایز گروهی تصاویر در وردپرس

کاربران عزیز خدمتتون عرض کنم که میشه گفت ۹۰% مطالبی که در سایت قرار میدهیم شامل حداقل یک عکس در متن نوشته و یا حتی به عنوان تصویر شاخص هستند.زمانی که میخواهیم این تصاویر را آپلود(بارگذاری) کنیم در  بعضی موارد شده که با پایین اومدن سرعت آپلود سایت روبرو شدیم که این یک نکتهء منفی برای سایت ما محسوب میشه.به همین دلیله که همیشه به نویسندگان و طراحان وب توصیه میکنیم که تصاویر خودشون را با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس مثل فتوشاپ بهینه سازی کنند و یا به اصطلاح زمان ذخیره کردن عکس آن را  save for web کنن.البته مشکلی که در بالا به آن اشاره کردیم بیشتر برای سایت هایی پیش میاد که چندین  نویسنده دارند چرا که با وجود چند نویسنده کنترل عملکرد هرکدوم برای مدیر سایت سخت و زمانگیر میشه.به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا برای حل این مشکل راه حلی را به شما ارائه دهیم تا در کمترین زمان  بتوانید سایز  و یا حجم تصاویر موجود در سایتتون رو به صورت گروهی و دسته جمعی تغییر دهید.پس با بیگ تم در ادامه همراه باشید:

اولین نکته که باید بهآن توجه کنید اینه که حتما از سایت خودتون یک نسخهء پشتیبان(back up) تهیه کنید که اگر به مشکلی خوردیم از این نسخهء پشتیبان استفاده کنیم و سایت رو به حالت اولیه برگردونیم.

اگر این مقاله را از ابتدا خونده باشید قرار شد که یک راه حله کوتاه و ساده برای تغییر سایز گزوهی تصاویر در ورپرس به شما معرفی کنیم.چه راهی ساده تر و آسان تر از استفاده از یک افزونه سراغ دارید؟؟؟؟در وردپرس افزونهء افزونه ی Imsanity برای همین منظور طراحی و ایجاد شده است در ادامه با نحوهء کار این افزونه بیشتر آشنا میشویم.
افزونه ی Imsanity

دوستان خوبم اگر که نسخه پشتیبان سایتتون رو تهیه کردید قدم بعدی اینه که این افزونه را ابتدا دانلود و سپس نصب و راه اندازی کنید.

ابتدا افزونه را نصب کنید.بعد از نصب گزینه ی Imsanity در پنل تنظیمات وردپرس اضافه میشه که با کلیک کردن روی اون وارد قسمت تنظیمات افزونه خواهید شد,مطابق عکس زیر:

Imsanity-setting

همانطور که از گزینه های موجود در عکس بالا مشخصه با این افزونه شما میتوانید  از این به بعد هر تصویری رو در هر کجای سایتتون که بارگذاری میشه مثله پست ها، برگه ها، دسته ها و …مدیریت کنید و برای تصاویرتون حداکثر اندازه رو مشخص کنید و تعیین کنید که از اون مقدار مشخص شده اگر حجم عکس بیشتر بود بارگذاری صورت نگیره.

اگر  تا اینجا مشکلی نیست بقیهء تنظیمات این افزونه را با هم بررسی کنیم تا ببینیمکار با این افزونه به چه صورت است:

Up-post1

در ادامه هر کدام از تنظیمات که در تصاویر بالا میبینید را با هم بررسی میکنیم:

Image Upload within a post/page >> این گزینه که با کادر قرمز رنگ مشخص شده ،حداکثر طول و عرض تصویر رو برای آپلود تصاویر در نوشته ها و برگه ها مشخص میکنه که به صورت پیش فرض روی عدد ۱۰۲۴ قرار گرفته. هر زمانی که بخواید میتونید این عدد رو تغییر بدید.

Images Uploaded directly to the media library>> این گزینه که با رنگ آبی مشخص شده، حداکثر طول و عرض تصاویری رو که مستقیما از طریق کتابخانه ی چند رسانه ای آپلود میکنیم، مشخص میکنند.

(Image uploaded elsewhere(theme headers,background,logos,etc>> این گزینه که با رنگ بنفش مشخص شده، حداکثر طول و عرض هر نوع تصویری رو که در قسمت های مختلف سایت مثل سربرگ، پس زمینه و…

Jpg Image quality>> که با کادر سبز پرنگ مشخص کردم مربوط به درجه ی کیفیت تصویره! شما تا هر اندازه که میخواهید تصویرتون کیفیت داشته باشه میتونید از این قسمت مشخص کنید.

Convert BMP to JPG>> این گزینه که که با رنگ نارنجی مشخص شده، میتونه فرمت BMP رو به JPG تبدیل کنه.

Convert PNG to JPG>> این گزینه که با رنگ سبز کمذنگ مشخص شده میتونه فرمت PNG رو به JPG تبدیل کنه.

و در پایان در انتهی تنظمیات دککمه ای وجود داره با عنوان search image که زمانی که روی آن کلیلک میکنید تمام تصاویری که قبلا در سایت شما آپلود شدند و اندازشون از تصاویر بارگذاری شدهء ما بیشتر است را به همراه تاریخ آپلود نمایش میده تا بتونه تنظیمات رو برای آن ها هم اعمال کنید.

دوستان گل این آموزش هم به پایان رسید با رعایت نکات بالا حداقل چیزی ک ه بدست میآوریم اینه که سایتمون با سرعت بیشتری لود میشه که ابته این یک امتیاز برای سایتمون به حساب میاد.اگر شما هم راه حل و یا افزونهء دیگری برای این کار سراغ داری که سریعتر و راحت تر ما رو به جواب میرسونه حتما با ما به اشتراک بگذارید.