حوه تغییر تنظیم‌های اینترنت اکسپلورر

شما با تغییر دادن تنظیم‌های مرورگر خود می‌توانید شکل ظاهری مرورگر، طریقه نمـایش اطلاعات و روش کار مرورگر خـود را به میـل خودتان سفارشی کنید. تا کنون با تعدادی از تنظیم‌های مرورگر اینترنت اکسپلورر آشنا شدید (تعیین صفحه خانه جدید و حذف لیست نوار آدرس) ولی تنظیم‌های بسیاری (بیش از یکصد تنظیم) هنوز وجود دارد که شما می توانید انجام دهید. این تنظیم‌ها باید در پنجره Internet Options صورت گیرند. در این کار عملی با برخی از تنظیم‌های دیگر اینترنت اکسپلورر آشنا می‌شوید.

پنجره Internet Options را باز کنید

منوی Tools را با یک بار کلیک روی برچسب آن باز کنید و روی گزینه Internet Options یک‌ بار کلیک کنید.

نوع گزینه‌هایی که می‌خواهید سفارشی کنید انتخاب کنید

تنظیم‌های اینترنت اکسپلورر به گروه‌های General، Privacy Security، Content، Connections، Programs و Advanced گروه‌بندی شده‌اند. هر کدام از این صفحات با دقت در بخش‌های بعدی تشریح می‌شوند. فعلاً بخش General را که مربوط به گزینش‌های عمومی است. انتخاب کنید تا صفحه General ظاهر شود.

فایل‌های موقتی را حذف کنید

وقتی از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید صفحات وبی به همراه تصاویر مربوط به آن به نمایش درمی‌آید. کلیه فایل‌هایی که از اینترنت به رایانه شما منتقل می‌شوند (فایل‌ها برای نمایش در اینترنت اکسپلورر باید به رایانه شما منتقل شوند)، در شاخه‌ای به نام Temporary Internet Files ذخیره می‌شوند. این شاخه از زیرشاخه‌های ویندوز است. با زیاد شدن محتویات این شاخه، فایل‌های آن (به همین دلیل به آنها فایل‌های موقتی می‌گویند) به طور خودکار حذف می‌شوند ولی شما می‌توانید آنها را به صورت دستی هم حذف کنید. برای این کار دکمه Delete Files را کلیک کنید. در این مرحله از شما پرسیده می‌شود که “آیا مطمئن هستید که می‌خواهید فایل‌های موقتی حذف شوند یا نه؟” دکمه OK را جهت تأیید عملیات حذف، کلیک کنید.

حداکثر حافظه‌ای که تمایل دارید شاخه موقتی اشغال کند را معین کنید
شما می‌توانید تعیین کنید اینترنت اکسپلورر چه مقدار از فضای دیسک سخت را به شاخه Temporary Internet Files تخصیص دهد. برای این کار در صفحه General دکمه Settings را کلیک کنید تا پنجره جدیدی با عنوان Settings ظاهر شود. با کلیک کردن و کشیدن نوار پیمایش حداکثر حافظه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. مقدار فضایی که تخصیص داده می‌شود برحسب مگابایت جلوی نوار پیمایش نمایش داده می‌شود. پس از تعیین مقدار حافظه مورد نظرتان دکمه OK را برای تأیید تغییرات انجام شده کلیک کنید. در این مثال با کلیک دکمه OK وقتی ظرفیت شاخه موقت به ۱۹۷ مگابایت رسید به صورت خودکار فایل‌هایی حذف می‌شوند تا این شاخه فضای بیشتری اشغال نکند.

فونت صفحه را تغییر دهید

برای خواناتر شدن صفحات اینترنت می‌توانید فونت آنها را تغییر دهید. برای انجام این کار دکمه Font را از صفحه General کلیک کرده، فونت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید سپس دکمه Ok را کلیک کنید.

اعمال تغییرات انجام شده بر اینترنت اکسپلورر

برای ذخیره و اعمال تغییرها و تنظیم‌هایی که انجام داده‌اید باید در پنجره Internet Options دکمه Ok را کلیک کنید. بعد از برنامه اینترنت اکسپلورر خارج شوید و مجدداً آن را اجرا کنید. مشاهده می‌کنید که تغییرهایی که انجام داده‌اید و گزینه‌هایی که سفارشی کرده‌اید در محیط اینترنت اکسپلورر اعمال می‌شوند. امتحان کنید.