نداشتن استراتژی برای طراحی سایت باعث هدر دادن پول و از دست دادن مشتری ها میشود و میتواند به کسب و کار شما ضربه بزند. در زیر به بررسی این موضوع می پردازیم و نکات طراحی اصولی سایت را برای شما بازگو می کنیم.
تأثیر انتخاب استراتژی صحیح طراحی سایت بر افزایش موفقیت در کسب و کارها

زیرا طراحی سایت صرفاً «طراحی» نیست.

امروزه بسیاری از کسب و کارها به دلیل حس یکنواختی که از سایت خود دارند مجبور به ایجاد یا طراحی دوباره سایت بدون هیچ هدفی میشوند. این کار باعث هدر رفتن بودجه های عملیاتی سالانه می گردد. اگر چه ممکن است خیلی از افراد به دلیل اینکه شخصاً به طراحی سایت میپردازند پول خود را هدر ندهند اما وقتشان را هدر داده اند. در حالیکه همین زمان را می توانستند صرف کسب درآمد از طریق سایت نمایند.

باید در نظر داشت هر نوع تغییر اعم از طراحی دوباره یا ویرایش وب سایت ها باید به گونه ای باشد که کسب و کارها را به سمت اهدافشان سوق دهد و آنها را در جهت افزایش بازدهی پیش ببرد. در حقیقت اگر تصمیمتان باز طراحی سایت به منظور اصلاح و بهبود نتیجه ها، افزایش فروش، بالا بردن ثبت نام ها، دانلودها، کلیک ها، تماس ها یا هر چیزی که معیار شماست، باشد باید برای آن برنامه ریزی نمود.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها با آگاهی نسبت به این نکات، هنگامی که از سایت خود خسته می شوند تمایل به ایجاد تغییرات بر روی طراحی سایتشان دارند. اما به دلیل اهمیت فرآیند طراحی در کسب و کارها، آنها با مدیریت درست، این تمایلات را سرکوب میکنند تا بتوانند این بهره وری خلاف جهت را در همان زمان شروع ریشه کن کنند.

سپس با استفاده از تصمیم گیری های درست، باز طراحی اصولی سایتشان را بر اساس اهداف و نتیجه های مورد نظر آغاز میکنند.

اما این نکته حائز اهمیت است که قبل از هر تصمیمی، ابتدا معیارهایتان را مشخص و اولویت بندی نمایید.
تأثیر انتخاب استراتژی صحیح طراحی سایت بر افزایش موفقیت در کسب و کارها
طراحی سایت مهم نیست، نتیجه آن مهم است.

باید توجه داشت که شاید در نگاه اول زیبایی سایت تأثیر گذار باشد اما مهم تر از آن کارایی سایت است. پس وب سایت خود را طوری طراحی کنید که دسترسی به آن راحت باشد؛ در غیر این صورت Bounce Rate سایت افزایش می یابد.
آیا سایت شما نیاز به باز طراحی دارد؟

جواب این سوال بستگی به این مسئله دارد که در حال حاضر سایت شما چگونه و با چه کیفیتی کار میکند؟ متغیر هایی وجود دارند که انسجام سایت را مورد هدف قرار می دهد و قسمت های مختلف آن اعم از فروش، بازاریابی، طراحی و … را دچار مشکل می سازد.

اگر سایت شما به خوبی یک تانک کار میکند ولی هیچ نتیجه ای حاصل نمیشود، این بار طراحی سایت شما باید هوشمندانه تر باشد.

اگر شما نتیجه میگیرید ولی سود آور نیست، باید در سایت خود تغییراتی بدهید. پس، اگر در مورد عملکرد سایت مطمئن نیستید در نتیجه نیاز به آنالیز پیرامون استراتژی های بازاریابی وب سایت و انتخاب یک استراتژی صحیح طراحی سایت دارید تا عوامل نتایج نامطلوب مشخص شود.
آیا وب سایت شما برای دستیابی افراد به هدفهایشان طراحی شده؟

اگر وب سایت شما خواسته های کاربران را برآورده نمی سازد باید با یک طراح که درک درستی از بازاریابی اینترنتی دارد تماس بگیرید و مشکل را با وی در میان بگذارید تا ترافیک وب سایت شما را ارزیابی نمایند. سپس از آنها بخواهید یک استراتژی صحیح طراحی سایت را برای شما تعبیه کنند تا موارد منفی را خنثی و ریشه کن کرده و موارد مثبت را برجسته نمایند.

اگر وب سایت ندارید نگران نباشید. شما در واقع در این بازی جلوتر از دیگران هستید. برای شروع از یک شرکت طراحی سایت که در زمینه بازاریابی اینترنتی حرفه ای است مشاوره بگیرید.

قبل از تصمیم گیری درباره شکل ظاهری سایت، ابتدا هدف های مورد نظر خود را تعریف و با طراح سایت پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظر کنید تا به نتیجه مناسب برسید.

طراحی یا باز طراحی سایت شما باید بر اساس یک استراتژی صحیح طراحی سایت باشد، در غیر این صورت تنها نتیجه ای که حاصل میشود به هدر رفتن پول، وقت و منابع شماست، که بیشتر کسب و کارهای کوچک توانایی پرداخت آن را ندارند.