Joomla 3 امکان ایجاد محتویات پیچیده و افزودن قابلیت های جدید به مقاله هایی که تنها از متن, تصویر و لینک تشکیل شده را در اختیار کاربر قرار می دهد . این امر از طریق Component manager قابل اجرا می باشد .

فهرست محتوا

محتوایی که توسط Component manager ایجاد شده

نحوه ی لینک گذاری (ایجاد لینک) برای محتوای مذکور در joomla menu

محتوایی که توسط Component manager ایجاد شده

به صورت پیش فرض, Component manager گزینه های مختلفی برای افزودن صفحات پیچیده )تر( و دیگر محتویات به وب سایت joomla در اختیار کاربر می گذارد . joomla 3 خود دارای کامپوننت هایی است که به شما اجازه می دهد انواع خاصی از صفحات وب از جمله  : contacts, newsfeeds, search, smart search و weblink را به آسانی طراحی کنید .

برای مثال, اگر قصد دارید صفحه ای با محتوای news feed ایجاد کنید, باید به بخش Components -> Newsfeeds -> Feeds مراجعه کرده, سپس روی دکمه ی NEW کلیک کنید .

توجه : هر زمان که به وسیله ی کامپوننت, محتوای جدیدی به وجود آوردید توجه داشته باشید که حتماً به فهرست آیتم ها مراجعه کرده و با کلیک کردن روی دکمه ضرب در قرمز و تبدیل کردن آن به چک باکس status/حالت آن را به Published تغییر دهید .در غیر این صورت, محتوای مورد نظر در وب سایت نمایش داده نخواهد شد .

نحوه ی ایجاد لینک برای محتوای مذکور در joomla menu.

به منظور ایجاد لینک برای محتوای مورد نظر باید به menu manager مراجعه کنید :

پس از کلیک روی گزینه ی Create New Menu Item, باید نوع آیتمی که قصد دارید اضافه کنید را مشخص کنید :
خط مرتبط با کامپوننتی که به کار برده اید را پیدا کنید . برای مثال, اگر سعی دارید یک صفحه ی news feed ایجاد کنید, روی لینک newsfeed کلیک کنید .

حال, باید آن feed ای که فهرست گزینه (menu) باید به آن وصل شود (link) را انتخاب کنید . برای انجام این کار, روی دکمه ی Select کلیک کرده و test feed تازه به وجود آمده را انتخاب کنید . سرانجام, روی گزینه ی Save کلیک کرده تا menu item مورد نظر روی وب سایت ذخیره شود .