ممکن است دربارهء این موضوع چیزی ندانید اما اینکه کسب و کار شما آنلاین باشد یا خیر، فرقی نمی کند، با این حال طراحی وب سایت یکی از مهمترین نکته هایی است که موجب موفقیت شما خواهد شد. مطمئناً شما می خواهید از طراحی سایت خود مطمئن شوید که حتماً به بهترین شکل ممکن طراحی شده و شما قادر به حفظ و نگهداری آن به صورت صحیح می باشید.

طراحی سایت همان چیزی است که باید از کسب و کار خود دریافت نمایید. پس بنابراین از کاری که سخت برای آن انرژی گذاشته و تلاش می نمایید، مطمئن شوید. اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید، انجام یک طراحی سایت خوب می باشد. به خاطر داشته باشید که لازم نیست برای انجام طراحی سایت به دنبال چیزها و انجام کارهای پیچیده باشید.

هنگامی که افراد به دنبال وب سایتی هستند، اغلب در پی یک وب سایتی هستند که شسته و رفته و تمیز بوده و به راحتی بتوان در آن حرکت کرد. بهترین طراحی سایت که ممکن است به نظر خیلی ساده بیاید، سایتی است که به راحتی بتوان در آن حرکت کرد. این امر باعث محبوب شدن آن وب سایت بین افراد خواهد شد.

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می شود از وضوح و تمیزی وب سایت خود کاملاً مطمئن و آگاه شوید. بسیار مهم است که قادر باشید وب سایت تان را به روش خود به اجرا در بیاورید، حتی اگر شخص دیگری طراحی وب سایت شما را به عهده داشته باشد. بنابراین باید با فردی که طراح وب سایت است و تخصص این کار را دارد حتماً مشورت نمایید تا چگونگی بروزرسانی وب سایت را به روش خود به شما نشان دهد.

به این ترتیب شما می توانید کنترل منظم و ثابتی بر روی وب سایت خود داشته باشید و همچنین آنچه می توانید با آن کارانجام دهید نیز تحت کنترل شما خواهد بود. چیزهای دیگری که تمایل به انجام آن دارید، داشتن فضای کافی وب سایت تا حد ممکن مانند بسیاری از وب سایت های دیگر است. این امر بسیار مهم است که بتوانید برای وب سایت خود ساماندهی مناسبی داشته باشید. همچنین بسیار مهم است که بتوانید دستی در ساماندهی وب سایت خود داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که بسیار مهم است که طراحی سایت به گونه ای باشد که حرکت درآن بسیار ساده و روان باشد. پس هنگامی که آمادهء انجام این کار و اجرای آن برای مشتریان خود هستید، در واقع نیاز دارید که مطمئن شوید از پس این کار به راحتی بر می آیید! کم کم وب سایت شما تبدیل به یکی از مهمترین نکته های کسب و کار شما خواهد شد. بنابراین باید بر روی آن سرمایه گذاری نمایید. به یاد داشته باشید که در کسب و کار معمولاً رقبای زیادی وجود دارد و اصلاً هم مهم نیست چه نوع کسب و کاری باشد، در واقع برای تمامی آنها رقیب وجود دارد.

باید مطمئن شوید که قادر به انجام تمامی این موارد در طراحی وب سایت خود هستید. همچنین باید از خود مطمئن شوید که قادر به صرف هزینه و زمان برای انجام طراحی سایت می باشید. اگر قادر به درک مزایای طراحی وب سایت مناسب برای کسب و کار خود هستید، حتی اگر مجبور به صرف هزینه و زمان هم برای انجام این کار باشید، در پایان می دانید که باعث بالاتر رفتن ارزش کسب و کار خود شده اید.

– برخی از باید ها و نباید های طراحی سایت…

از موسیقی در وب سایت خود استفاده نکنید؛ مگر اینکه کسب و کار شما در زمینهء‌موزیک باشد. به خصوص اگر قصد انجام کسب و کارهای تکراری را دارید. هیچ چیز خسته کننده تر از رفتن و برگشت به وب سایت و شنیدن موزیک های تکراری که بارها و بارها آن را شنیده ایم نیست. دلیل دیگر آن این است که هر کسی سلیقهء خاصی در موزیک دارد و با اجرای موسیقی در وب سایت، ریسک از دست دادن مشتریان بالقوه را باید بپذیرید.

اگر اقدام به استفاده از ویدئو در وب سایت خود نموده اید، اول از همه باید مطمئن شوید که با مطالب وب سایت شما مرتبط بوده و با پیام اصلی سایت سازگار می باشد. این مسئله در مورد استفادهء بیش از حد از گرافیکها، انیمیشن و فلش نیز صدق می کند. با این که خیلی خوب به نظر می رسند اما اگر تعداد زیادی از آنها را در وب سایت بیش از حد بارگذاری نمایید، ممکن است باعث شود که قبل از اینکه بازدیدکنندگان آنچه را که برای آنها ارائه کردید، کاملاً مشاهده کنند، اقدام به ترک وب سایت شما نمایند.

حداقل می توانید از بازدیدکنندگان وب سایت سوال نموده و یا تصمیم گیری آن را بر عهدهء آنها بگذارید. به منظور انجام فروش بیشتر در وب سایت و یا ثبت نام افراد و عضوگیری در خبر نامه در وب سایت و… نیز باید از افراد سوال نمایید. میدانم که ذکر این موارد به نظر ابتدایی و غیر حرفه ای می رسد، اما اکثراً رعایت آنها نادیده گرفته می شود.

استفاده از جستجوی گوگل ایدهء خوبی برای استفاده از یک طراح حرفه ای برای محتوای وب سایت خود و کلاً در طراحی سایت می باشد. به یاد داشته باشید کسی که برای امرار معاش طراحی وب سایت انجام میدهد و در واقع شغل و تخصص او طراحی می باشد، بدان معنی نیست که از اهمیت وجود یک تبلیغات متنی ساده و بالا رفتن میزان فروش وب سایت آگاهی داشته باشد.

همچنین برای بازدیدکنندگان تصمیم گیری در وب سایت را آسان نمایید. مطالب را واضح و روشن و مختصر بیان نمایید. همینطور برای آسان سازی فرآیند خرید محصولات و خدمات وب سایت خود، کارت های اعتباری، چک های آنلاین و paypal و… را از مشتریان خود بپذیرید.

در پایان باید بگویم که وب سایت شما یک ابزار بسیار قوی برای بازاریابی آنلاین و افزایش فروش محصوب می شود که در طول تاریخ کسب و کار، نظیر آن را ندیده اید.پس باید مطمئن شوید که طراحی آن را به درستی انجام داده اید.