در این قسمت می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا افزودن فید و خروجی RSS تاثیری بر سئوی سایت دارد؟ پاسخ این سوال را میتوان از جنبه های مختلف بررسی کرد. گرچه داشتن خروجی RSS و همچنین استفاده از ابزار فیدبرنر می تواند کمک زیادی به سایت شما در نحوه برقراری ارتباط با مخاطب داشته باشد اما استفاده از این ابزارها هیچگونه ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما ندارد.

البته به صورت غیر مستقیم اگر بخواهیم نگاه کنیم پاسخ این است که بله ارتباط دارد! استفاده از این ابزارها بر روی برندسازی سایت شما موثر است و می تواند میزان جستجوی برند شما و مخاطب مستقیم سایت شما را افزایش دهد که این موضوع بر روی سئو تاثیر دارد.

از طرف دیگر استفاده از فیدبرنر می تواند بازدید مناسبی را به سمت سایت شما هدایت کند و به گوگل معرفی میکند که اولین کسی که محتوایی را تولید کرده شما هستید و می تواند تاثیر خوبی در کسب نکردن امتیاز منفی زمانی که سایت های دیگر مطالب شما را کپی میکنند داشته باشد (این موضوع هنوز ثابت نشده است)

بنابراین اگر دید شما این باشد که سئو یعنی همه چیز! ابزارهای فوق برای سئو مناسب هستند اما اگر صرفا به معیارهای مستقیم گوگل نگاه می کنید پاسخ این است که این ابزارها هیچگونه ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما ندارند.